close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

קריאת פרקי תהילים- 3 סגולות חשובות

מערכת שורשכו כסליו, תשעט04/12/2018

פרקי תהילים יכולים להביא נחמה רבה לאלו הקוראים אותם, וקריאה שלהם מגלמת בתוכה סגולות רבות שבכוחן לסייע לאדם להגיע ליעדיו

תגיות:
המסורת היהודית כוללת בתוכה נדבכים רבים שחלקם נלמדים ואת חלקם לעולם לא נוכל להבין בשכל האנושי. הפרקים של ספרי תהילים מגלמים בתוכם כמה נדבכים נסתרים וגלויים שיכולים להשפיע על חיינו בצורה נפלאה בעת קריאתם.

לקריאת פרקי תהילים בשורש

קריאת פרקי תהילים באופן , בין אם היא מתבצעת באופן קבוע או באופן חלקי, מגלמת בתוכה סגולות נפלאות, ואלו רק שלוש מתוך הסגולות העיקריות של הספר החשוב באמונה היהודית:

1. פרקי תהילים כסגולה לרפואה – הבסיס לחיים טובים הוא בריאות איתנה, אך למרבה הצער, אנשים רבים נופלים למשכב ונהיים חולים במהלך חייהם. הייאוש נוטה לאחוז בנפש האדם כאשר מגיעות מחלות כאלו ואחרות, ובדיוק ברגעים האלו, על האדם למצוא כוחות לשאת תפילה ולבקש כוח ובריאות איתנה, גם כאשר המצב נראה מאתגר במיוחד. קריאת תהילים יכולה לסייע לבריאות הגוף והנפש, ולקדם את ההחלמה של כל אלו הסובלים ממכאובים כאלו ואחרים. פרקי תהילים לבריאות שמומלץ לקרוא הם פרק א', פרק ו', פרק יג', פרק כ', פרק קב', ופרק קל'. כדי להשלים את התפילה ויש לסיים אותה באמירת "יהי רצון מלפניך ד' אלוקי ואלוקי אבותי תשלח מהרה רפואה שלמה מן השמים רפואת הנפש ורפואת הגוף לחולה (שמו של החולה ושם אמו) בתוך שאר חולי עמך ישראל".

2. פרקי תהילים כסגולה להצלחה – חייו של כל אדם מלאים במהמורות, חלקן קטנות וחלקן גדולות, ואין מנוס מלעבור מבחנים מידי שמיים. כדי להצליח לעבור את המהמורות שמאיימות להכשיל כל אדם מדי פעם, חשוב לעשות מאמצים ולא להרים ידיים בניסיון למצוא פתרון לבעיות העומדות בפניכם. קריאת פרקי תהילים להצלחה יכולה לסייע במידה רבה לכל אלו המתקשים לעבור את העמק המהמורות בחייהם, הן בחיים האישיים והן בניסיונות להצליח במבחנים שונים שעומדים בפני כל אדם. פרקי תהילים שנועדו לקרב את ההצלחה הם פרקים נז' ופרק קח', וחשוב לזכור לקרוא אותם באמונה שלמה ותוך תפילה על ההצלחה המיוחלת שחומקת לעתים מהידיים.


3. פרקי תהילים כסגולה לזיווג – לא בכדי נכתב "קשה זיווגו של אדם כקריעת ים-סוף"; לאחר יציאת מצרים, בני ישראל התקשו להאמין בכוחו של בורא עולם לקרוע את ים סוף ולספק להם מעבר לארץ המובטחת. כך גם עם זיווג; אנשים רבים אינם מאמינים שהם יכולים למצוא את הזיווג המיועד להם, בדיוק כמו במעמד לאחר יציאת מצרים. כדי לקדם את הזיווג המיוחל ולהקים בית נאמן בישראל, ניתן לקרוא פרקי תהילים כסגולה למציאת זיווג. קריאה של כל ספר תהילים יכולה לסייע למצוא זיווג, וישנם גם פרקים מסויימים המיועדים למטרה הזו: ל"א, ל"ב, ע"ב, קכ"ד. לאחר הפרקים יש לומר " "יהי רצון מלפניך ה' אלוקינו ואלוקי אבותינו, שיהיה חשוב ומקובל ומרוצה לפניך קריאת מזמורי תהילים שאמרתי, ובזכות אותיותיהם ונקודותיהם וטעמיהם, והשמות היוצאים מהם, מראשי תיבות, ומסופי תיבות, וחילופי תיבות, ובזכות אבותינו הקדושים אברהם, יצחק, ויעקב, משה ואהרון, יוסף הצדיק ודוד המלך עליהם השלום, שתפתח מזלי ותתנני לחן וחסד בעיניך ובעיני כל רואי, ואמצא בת זוגי, ותבטל מעל כל מין עין הרע וכל מיני עיכובים וכשפים ואתחתן במהרה בקרוב ואבנה בית נאמן בישראל אמן". נהוג לקרוא את הפרקים הללו במשך 40 ימים רצופים, וביום האחרון לקרוא את הפרקים בכותל המערבי ולסיים בהדלקת נר לעילוי נשמת רבי מאיר בעל הנס.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה