close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הכשרת ריהוט משרדי לפני הכשרה לפסח

מערכת שורשיח טבת, תשעט26/12/2018

לא כולם יודעים אבל גם הריהוט המשרדי דורש הכשרה לקראת חג הפסח.

תגיות:
לא כולם יודעים אבל גם הריהוט המשרדי דורש הכשרה לקראת חג הפסח. אז נכון שאם המשרד יהיה סגור, לא בטוח שיהיה עליכם לבצע הכשרה ממש ותוכלו להסתפק במכירת חמץ לאחר שתנקו ותבדקו את המקום מפני 'חמץ בעין'. אך במקרים אשר בהם המשרד ימשיך להיות פעיל, ישנם אזורים שחייבים לעבור הכשרה. נפרט בהמשך את דרישות ההלכה על פי הבית יוסף.

כולנו יודעים כי לקראת חג הפסח יש להכשיר את הבית ובייחוד את המטבח. המטבח אשר בו מתבשלים ונאפים במשך כל השנה מאכלי חמץ, לא יוכל לשמש כמטבח פסחי לצורך בישול מאכלי הפסח ללא טיפול מיוחד. ישנם חלקים אשר בהם אסור להשתמש גם אחרי ניקיון יסודי ויהיה צורך ברכישת כלי חילופי לפסח. כמו לדוגמא כלי חרסינה. אלו אינן ברי הכשרה.

הכיריים אף הן בעייתיות ואם לא מנקים אותן היטב ומכשירים ומגעילים באמצעות מים רותחים כפי שמפורט בהלכה, אין אפשרות להשתמש בהם בפסח. כי האש אשר עליה בישלו מוצרי חמץ לא יוכלו לבשל גם מאכלי פסח ללא טיפול מיוחד.

ריהוט משרדי כשר לפסח
כאן נשאלת השאלה, מה הבעיה עם ריהוט משרדי מעוצב בהתאמה אישית שהשקענו למשרד שלנו. אנחנו הרי לא מבשלים שם ולא אופים במשרד. מה יש להכשיר במשרד? אז כאן חשוב לתת את הדעת לעובדה כי מאכלים חמים מאוד הם לעיתים נשבים על פי ההלכה כמוצרים שמתבשלים. כך לדוגמא אם הנחנו מנת פיצה רותחת על השולחן המשרדי, בתנאים מסוימים, השולחן עשוי 'לבלוע' את החמץ כפי שהדבר מוגדר בהלכה. (המושג - בליעה) אם הפיצה הייתה חשופה, הייתה לחלוחית רותחת שהייתה על השולחן, במקרים רבים לא ניתן יהיה להשתמש בשולחן בפסח וכמובן לא להניח עליו מוצרי מזון אותם רוצים לאכול בפסח.

הכשרת המטבח של המשרד
אם יש לכם במשרד מטבחון המשמש את העובדים, מטבחון שיוצר על ידי נגרות בהתאמה אישית בחברת אילן גבאי ריהוט משרדי – שם יש לכם הוראות מיוחדות לגבי הכשרת המטבח. אם במקום מחממים מוצרי חמץ במיקרוגל, חותכים בסכין על גבי השיש, שוטפים כלי חמץ בכיור, לא ניתן יהיה לעשות שימוש במטבחון בפסח ללא הכשרה מקיפה על פי ההלכה.

הכשרת משרד לפסח
לצורך הכשרת משרד לפסח של ריהוט משרדי יוקרתי, מומלץ מאוד לפנות ולהיעזר ברבנים העומדים במיוחד לצורך כך. הם מייעצים ומדריכים את עם ישראל ומוכנים ומזומנים לענות על כל שאלה שמתעוררת. בין אם מדובר בהכשרת הבית לפסח ובין אם זה קשור להכשרת המשרד לפסח.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה