close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

תכנון מטבח מוסדי ותעשייתי מוכשר לפי כללי ההלכה המחמירים

מערכת שורשיח טבת, תשעט26/12/2018

אם אנחנו עוסקים בנושא של תכנון מטבח מוסדי כשר, הרי שהמטבח יהיה מתוכנן בצורה שונה. תכנון מטבח תעשייתי כשר אמור להיעשות מתוך בחינת כמה וכמה היבטים

תגיות:
תכנון מטבח מוסדי הוא שונה מאוד מתכנון המטבח התעשייתי. למעשה מדובר ממש כמו תכנון מטבח תעשייתי. המטבח המוסדי אמור להכיל משטחים ענקיים ועל פי רוב הם יהיו מאלומיניום. כיורים גדולים, תנור גדול, סירים גדולים, כיריים ענקיות עבור הסירים הגדולים ובקיצור, מטבח בסדר גודל שונה לגמרי מהמטבח הרגיל. המטבח הכשר דורש עוד אי אלו פרטים אשר יחד מרכיבים את המטבח הכשר והמושלם למוסד.

מטבח מוסדי זהו מטבח גדול ומורכב במיוחד. אם אנחנו עוסקים בנושא של תכנון מטבח מוסדי כשר, הרי שהמטבח יהיה מתוכנן בצורה שונה. תכנון מטבח תעשייתי כשר אמור להיעשות מתוך בחינת כמה וכמה היבטים.

הרכב המוסד
ראשית יש לבדוק מה סדר הגודל של אותו מוסד. כלומר כמה מנות הוא אמור להוציא בכל ארוחה ומהי תדירות הבישול במקום. אם מדובר במטבח המוציא שלוש ארוחות ליום, התכנון שלו יהיה חייב להיות שונה על מנת שניתן יהיה לשלוט על קצב בישול המנות והוצאתן לחדר האוכל.

התאמה לצוות
יש להתאים את המטבח לצוות שאמור לאייש אותו. מטבח עם צוות גדול דורש יותר שטח ריק כדי שהעבודה תוכל להתבצע היטב ללא תקלות.

צורת הגשה
חשוב להתייחס לאופן ההגשה הנהוג באותו מוסד. אם ההגשה היא בקערות מרכזיות לא יהיה צורך במשטחי ענק עבור עשרות צלחות. אך אם ההגשה היא אישית, יהיה צורך להכין מקום לשורות הצלחות.

מקררים
מטבח מוסדי הוא מטבח שדורש כמובן מקררים גדולים. יש לחלק בין הצרכים ולבחון מה חשוב למטבח. מקררים או מקפיאים ולרכוש בהתאם את המקררים ואת המקפיאים.

תכנון מטבח למסעדה
כל הנתונים שציינו לעיל חשובים גם בעת תכנון מטבח מסעדה שזהו למעשה גם כן מטבח תעשייתי לכל דבר. ניהול מטבח מוסדי ומערכות הזנה הוא דומה מאוד למסעדה ולשם כך כדאי להיוועץ באנשי מקצוע המציעים ייעוץ מטבחים.

הכשרת מטבחים
קיים הבדל מהותי בין הקמת מטבח כשר מלכתחילה לבין מטבח שאנחנו רוצים להכשיר אותו. ברור כי מטבח המיועד לאנשים שמקפידים על כשרות, חייב להיות מטבח עם הקפדה מלאה על שמירת כשרות על פי ההלכה.

זה כולל הפרדה מלאה בין בשר וחלב כאשר במקומות רבים יקבע משגיח כשרות כי יש צורך בשני מטבחים נפרדים לגמרי.
הכשרת מטבחים קיימים שנטרפו משימוש של בשר עם חלב ידרוש הכשרה של רב מטעם רבנות ראשית שיגעיל וילבן את כל המטבח. כל חפץ וכל פרט בהתאם להלכה.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה