close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הסמליות שבטבעת אירוסין

מערכת שורשכו שבט, תשעט01/02/2019

הידעתם? על פי ההלכה היהודית אין חובה לקנות טבעת אירוסין, אך עם השנים הפכה טבעת זו למנהג הטומן בחובו סמליות רבה

תגיות:
מבחינת ההלכה היהודית הטבעת היחידה איתה מקדשים אישה היא טבעת נישואין ויש קווים מנחים איך לבחור את הטבעת. לעומת זאת, אין אזכור לטבעת אירוסין. כיצד בכל זאת הפכה תכשיט זה לסמל לזוגות הבוחרים להינשא? התשובה מורכבת

קניית טבעת אירוסין
אין חובה לקנות טבעת אירוסין מיוחדת, כאשר מחליטים להינשא. עם זאת, זוגות רבים בוחרים לציין בדרך זו את הרגע בו החליטו לקשור את חייהם יחד ולבנות בית בישראל. הטבעת הופכת להיות לסמל לכך שבני הזוג קשורים זה לזה גם בתקופת הביניים עד שהם
נישאים כדת וכדין, אך יש המזהירים לא לבלבל בין טבעת אירוסין להלכות אירוסין שהן סיפור שונה לחלוטין.

תכשיט שהוא סמל
בדורות קודמים הפכה הענקת טבעת אירוסין למנהג רווח, במיוחד בקרב יהודי התפוצות. יש המייחסים זאת למנהגי גויים אולם האמת היא שגם בקרב יהודים היה מקובל שהחתן או משפחתו מעניקים לכלה מתנות לאחר שהוחלט על חתונה, ומתנות אלו כללו תכשיטים.
מה מסמלת הטבעת? קודם כל היא מסמלת את ההחלטה של בני הזוג להינשא והחיבור ביניהם. לרוב יש פער בין תאריך האירוסין לחתונה עצמה ולכן במהלך תקופה זו הטבעת גם מסמלת את העובדה שבני הזוג אינם פנויים (בעיקר מבחינה רגשית). לאחר החתונה, הטבעת הופכת להיות תכשיט אותו עונדת האישה באופן יומיומי במהלך החיים, ביחד עם טבעת הנישואין. במשפחות רבות הופכות שתי הטבעות הללו לתכשיטים בעלי משמעות רגשית רבה, אשר עוברות מדור לדור, מאם, לבת, לנכדה וכך הלאה.

איך לבחור טבעת אירוסין?
יש שיקולים רבים אותם כדאי לקחת בחשבון כאשר הולכים לבחור טבעת אירוסין. שיקולים אלו כוללים כמובן את מחיר הטבעת, איכות התכשיט והעיצוב. לפני שבוחרים טבעת, כדי לנסות לענוד סגנונות שונים, כמו טבעת מזהב לבן או זהב צהוב, טבעת עבה או דקה, עם יהלום אחד או מספר אבני חן, ולראות לאיזו טבעת האישה מתחברת ותהיה גאה לענוד כסמל לחיבור ביניכם.

כיום, אנו רגילים לחשוב על טבעת זהב עם יהלום כטבעת האירוסין האולטימטיבית, אך למעשה יש מגוון רחב של עיצובים מהם תוכלו לבחור טבעת אירוסין מיוחדת.

טבעת אירוסין מיוחדת היא אינה הטבעת הסטנדרטית, אלא מלאת יופי וחן מקוריים. טבעת כזו מתאימה לבני זוג שיש להם טעם אישי ייחודי והם מעוניינים לבטא את הקשר ביניהם באמצעות בחירת תכשיט שמקרין ולו במעט, גם את האישיות הפנימית שלהם.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה