close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

גיבוש עובדים למגזר החרדי

מערכת שורשכח אדר א, תשעט05/03/2019

לבצע עבודה טובה כבר לא קשור אך ורק למשכורת. אדרבא, זה קשור לזה שהעובדים עוזרים אחד לשני כדי להשיג את המטרה. בניית צוות יכולה להפוך את התפקיד לקריירה, ואת המשרד לבית

תגיות:
הידעתם כי בספרד בלבד, תחום ארגון האירועים לעסק, מייצר מחזור של כ-5000 מיליון יורו בשנה? נתון מדהים זה מוצדק בגלל החשיבות המיוחסת לפעילויות אלה בגין תרומתן הרבה לטיפוח ולחיזוק היחסים הבין אישיים, לבניית נאמנות העובדים למקום העבודה ובסופו של דבר להגדלת המכירות והרווחיות של העסק.

חברות, אשר מעניקות שירותים שונים לאירועים המתמקדים בגיבוש עובדים, ומציעות פעילויות לבניית צוות, מתחילות קודם
כל באפיון כל עסק וכל קבוצת עובדים, למשל על פי גיל העובדים, על פי מין העובדים, או על פי המגזר אליו הם משתייכים.
מטבע הדברים, יום גיבוש וכייף לעובדים במגזר החרדי יאורגן בנפרד לגברים ולנשים, תוך הקפדה על פעילויות (סדנאות, חוויות אתגריות וכדומה), אשר עונות על הצרכים ועל אופיים של עובדים חרדים.

חוויות משותפות מלכדות בין בני אדם. עבודה בשיתוף פעולה עם חברים או עמיתים במשרד, גורמת לאנשים להרגיש שהם אכן חלק מהחברה. פעילויות לגיבוש ולבניית צוות עובדים מבטיחות יתרונות משמעותיים לכול אחד מהעובדים המשתתפים ביום הגיבוש ובפעילויות לבניית צוות.

להכיר אנשים חדשים
בסביבות עבודה משרדיות רבות, לא לכול עובד יש הזדמנות לתקשר עם שאר העובדים בארגון. ואם המשרד הוא גדול מאוד, ייתכן שהעובדים כלל לא מכירים אחד את השני. לדוגמה, אם כל אחד עובד בחדר משלו, או בתא עם קירות גבוהים, כל מה שהוא רואה זה רק את הקיר שמולו, כך שייתכן שיהיו לו מעט הזדמנויות ליצור אינטראקציה עם עמיתיו לעבודה.
בניית צוות יכולה לתרום לפתרון הבעיות הללו, ובעיקר שילוב פעילויות המיועדות בעיקר למטרה זו. פעילויות שכאלה מאפשרות לכם להפגיש בין האנשים ולהציב בפניהם משימות או מטרות שעליהם להשלים. מצב זה יוצר הזדמנויות לא רק לפגוש עמיתים לעבודה, אלא גם להכיר אותם יותר לעמוק וליצור קשרי חברות. לחברים אכפת יותר זה מזה והם נוטים לעבוד טוב יותר ביחד. זוהי המשמעות של בניית צוות במיטבה.

לחזק את תחושת הביטחון
בניית צוות מגבירה את תחושת הביטחון, לא רק של העובדים בעצמם, אלא גם באחרים. יציאה מחוץ לאזור הנוחות יכולה להיות קצת מאיימת, אבל כשהעובדים עושים זאת, זו יכולה להיות דחיפה אדירה לביטחון העצמי שלהם. כאשר עובד רואה את חברו לעבודה יוצא מחוץ לאזור הנוחות שלו, הדבר משפיע באופן דומה גם עליו.

לעתים קרובות, העובדים לא ממש ששים לעבוד יחד. הם מרגישים לא בטוחים ביכולות של האחרים (וחוששים פן יהיה עליהם לשאת את כל הקבוצה על כתפיהם), או שהם חוששים מהיכולות שלהם עצמם (ובעיקר, שמא יתייחסו אליהם כאל החוליה החלשה בקבוצה).

בניית הקבוצה מוחקת את החששות הללו. כאשר עובד רואה את עמיתיו לעבודה מתגברים על מכשולים, או כאשר הוא בעצמו מתגבר על אותם מכשולים (או טוב יותר, כולם מתגברים עליהם יחדיו), האמון של העובד בעצמו ובחברי הצוות שלו, הולך וגדל.
כל האמון הזה מתורגם בסופו של דבר לחיזוק שיתופי הפעולה בין העובדים, כאשר הם יחזרו למשרד, ובעצם להגדלת הפרודוקטיביות ומכאן גם הגדלת הרווחים.

בניית רוח צוות
עובדים שאכפת להם זה מזה, עובדים שסומכים זה על זה, יתחילו לדאוג יותר לארגון ולתת בו אמון רב יותר. העובדים מתחילים לראות את מקום העבודה כקבוצה של חברים אשר פועלים יחדיו לקראת מטרה משותפת.
לבצע עבודה טובה כבר לא קשור אך ורק למשכורת. אדרבא, זה קשור לזה שהעובדים עוזרים אחד לשני כדי להשיג את המטרה. בניית צוות יכולה להפוך את התפקיד לקריירה, ואת המשרד לבית.

העובדים מתחילים לראות את עצמם כחלק ממשהו גדול יותר. כי כאשר הם עובדים לא רק למען עצמם, הם מבינים שכאשר אחד מהם מצליח, כולם מצליחים.

היפוך תפקידים
בניית צוות מספקת לעובדים הזדמנות לצאת מהתפקיד הרגיל שלהם. במהלך הפעילות יכול המנהל להפוך לאיש צוות מהשורה, בעוד שהעובד החדש ייקח על עצמו את התפקיד המנהיגותי.

משחקים לבניית צוות מספקים לעובדים הזדמנות לנסות ״להיכנס לנעליים חדשות״ ולראות איך הן מתאימות להם. כישרונות בלתי צפויים עשויים להגיח, או הכרה בקושי הטמון בתפקידיהם של העמיתים ובאחריות שהם נושאים.

פרספקטיבה זו מובילה להפחתת עימותים ולהגדלת שיתופי הפעולה. ככול שהעובדים יעריכו יותר אחד את השני, ויכירו בחשיבות התפקיד של כל אחד, יתרחשו פחות חיכוכים במשרד.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה