close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מה זה קורס פיתוח מיומנויות ניהול?

מערכת שורשכו ניסן, תשעט01/05/2019

קורס ניהול אפקטיבי ויעיל מכין את המנהלים למציאות היומיומית של ניהול העסק. כאשר המנהל מבין טוב יותר את הבעיות ואת שיטות העבודה המומלצות לטיפול באירועים במקום העבודה

תגיות:
מנהיגות אפקטיבית היא מרכיב חיוני בהפעלת כל עסק או ארגון. מנהל, אשר יודע לנקוט בדרכים הטובות ביותר להכשרת צוות העובדים ולפיקוח עליו, נמצא בעמדה טובה ביותר מבחינת היכולת להפעיל את הצוות ביעילות ולהשיג רמת תפוקה גבוהה יותר עבור הארגון.

קורס המיועד לפיתוח מנהלים הוא השקעה שתשתלם לעסק בדרכים רבות, מוחשיות ולא מוחשיות. קורס זה פועל מתוך התפישה כי הנהלת הארגון היא הגוף שקובע את איכות שיתופי הפעולה ועבודת הצוות, המשפיעה מצדה על הצלחת הארגון. קורס ניהול מסייע לכל
משתתף להתבונן ולהעריך מחדש את מערכת המיומנויות ואת אסטרטגיות ההכשרה הארגונית, המיושמות בארגון שלו.

קורס איכותי ואפקטיבי
שאלות שיכולות לשמש כנקודת מוצא בקורס לפיתוח מיומנויות הניהול:
• כמנהלים, האם אתם עורכים מדי פעם סדנאות לעובדים ונוקטים בגישה יצירתית לניהול אישי של העובדים כך שירגישו מוערכים וימשיכו להיות נאמנים ובעלי מוטיבציה?
• האם דרכי ההכשרה הארגונית בחברה שלכם נותנות מענה לצרכי הפיתוח של החברה?
• האם ההכשרה הארגונית בחברה שלכם מיישרת קו עם ערכי הליבה של החברה שלכם?
קורס טוב לפיתוח מיומנויות הניהול אמור:
• להעניק לכל משתתף הזדמנות לצאת מהסביבה המוכרת לו כדי לראות את שיטת הניהול המאפיינת אותו, מנקודת מבט שונה.
• להציע לכל משתתף תובנות אשר יעזרו לו לשפר את שיטות ההדרכה וההכשרה בה הוא נוקט כמנהל.
כדי להשיג את המטרות הללו, קורס לניהול ישתמש, בין השאר, גם במקרי מבחן (case studies) וגם בניתוח שיטות ניהול מובילות.

הבנה מעמיקה של ההקשרים התפעוליים (על פי מחקרים עדכניים שבחנו את שיטות העבודה המומלצות לארגונים), אמורה לסייע למשתתפי הקורס לכוון את העסק שלהם ואת אסטרטגיית הניהול וההכשרה בה ינקטו.

קורס לניהול הוא דרך מצוינת להבטיח לחלץ את המנהל משדה הראייה הצר, כך שאסטרטגיות הניהול שלו ימשיכו, ללא הרף, להפגין השפעה ישירה על הביצועים העסקיים.

קורס ניהול טוב יתרום רבות לפיתוח הארגון וליצירת: צוות יעיל, מוטיבציה אפקטיבית, תפוקות גבוהות, הפחתת סכסוכים והגדלת הרווחיות.

יצירת צוות יעיל
כאשר ארגון יוזם מהלך של פיתוח ארגוני, לפעמים בעזרת ייעוץ ארגוני מקצועי, הוא תורם למיקומה של שכבת הניהול בעמדה טובה ביותר מבחינת היכולת של המנהלים לאמן ולהכשיר את העובדים. עובדים, המודעים באופן מלא לתחומי האחריות שלהם ולציפיות של המנהל, הופכים ליחידת תפקוד גבוהה המספקת שירות מעולה ללקוחות. מנהלים וצוות מיומן יהיו יעילים יותר בביצוע תפקידם וייטו לבצע פחות טעויות יקרות שעלולות לפגוע בהכנסות.

יצירת מוטיבציה אפקטיבית
מנהל מאומן היטב, יהיה בטוח יותר בתפקידו ועם יכולת טובה יותר להניע את העובדים להפגין את מיטב היכולת שלהם. סביבת עבודה הדורשת עבודת צוות ושיתופי פעולה ומנהלים יעילים, יכולים לעורר ביצועים מעולים בזכות העלאת המוטיבציה של העובדים.
המנהל יכול להשיג סוגים שונים של מוטיבציה באמצעות משוב חיובי, ביקורת ביצועים וטכניקות יעילות לפתרון סכסוכים.

יצירת תפוקות גבוהות
מנהל מאומן היטב מסוגל לקבוע יעדים ריאליים, לפתח תכניות עבודה אסטרטגיות ולקבל החלטות במהירות. לפיכך, הוא יכול להגדיל גם את האפקטיביות של העסק. מצב זה מעודד את העובדים והעמיתים לרכוש כבוד למנהל, והוא מתבטא בעבודה מלוכדת, מחוזקת ודינמית יותר.
צוות עובדים מאושר, שיודע מה הוא עושה ולמה הוא עושה זאת, נוטה להיות מרוצה מהעבודה, וכתוצאה מכך נמנעת תחלופת עובדים בתדירות גבוהה.

תרומה להפחתת סכסוכים
סכסוכים במקום העבודה יכולים להתעורר כאשר אנשים לא בטוחים בתפקיד או במשימה שלהם, כאשר התקשורת לוקה בחסר באופן משמעותי, וכאשר פתרון בעיות לא קיים כלל וכלל.
מנהלים בעלי הכשרה אפקטיבית הופכים למיומנים בניהול יחסי העובדים, בתיווך יעיל של סכסוכים, ובניהול מקום עבודה חיובי וממוקד. מנהל בעל כישורים בינאישיים טובים יגביר את ההבנה בין העמיתים, ויחליק אי הבנות המתעוררות במקום העבודה.

תרומה להגדלת הרווחיות
קורס ניהול אפקטיבי ויעיל מכין את המנהלים למציאות היומיומית של ניהול העסק. כאשר המנהל מבין טוב יותר את הבעיות ואת שיטות העבודה המומלצות לטיפול באירועים שכיחים או נדירים במקום העבודה, הוא מסוגל לטפל בהן בצורה יעילה. יש לכך יתרון הקשור להגברת הרווחיות ולהפחתת המחירים שעלולים ליפול על בעל העסק.
לסיכום, קורס טוב לפיתוח מיומנויות ניהול לא מתבסס רק על התיאוריה, אלא מציע למשתתפים להביא אל השולחן מצבים אמתיים המתרחשים בארגון שלהם, כך שיוכלו ליישם ישירות את הרעיונות והמושגים שהם לומדים בקורס.
באמצעות סימולציות, למידה חווייתית, דיונים בקבוצות קטנות, ואימון בחברת מנהלים עמיתים ובעזרת מגוון של התנסויות במהלך הקורס – ניתן להשיג גישות ניהול חדשות ואפקטיביות.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה