close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

אימון אישי – להשגת המטרות בחיים

מערכת שורשכז ניסן, תשעט02/05/2019

מהו אימון אישי? זה תהליך שמטרתו להעניק לאדם כלים ומיומנויות לחיים מלאי הגשמה, סיפוק ועשייה

תגיות:
אימון אישי הוא תהליך שמטרתו להעניק לאדם כלים ומיומנויות לחיים מאושרים מלאי הגשמה, סיפוק ועשייה. האימון האישי מכוון תוצאה, ובמהלכו מקבל האדם ליווי צמוד שאינו כולל הבטחות וסיפורים, אלא יצירת ארגז כלים שיאפשר לאדם להשיג את המטרות בהן הוא עצמו מעוניין בכל תחום בחייו.


אימון אישי – כיצד עובד התהליך?
• הצבה והגדרה של מטרות ויעדים – בני האדם אוהבים לרצות ולחלום, אך בכדי להשיג את המטרה יש להגדיר מתי ואיך נשיג אותה. הגדרות בהירות ומובנות מאפשרות לנו להיכנס לתהליך בצורה יעילה הרבה יותר, ולהגדיל את הסיכויים שלנו להשיג אותה.
• להתעמת עם הפחדים – אימון אישי יסייע לאדם להתגבר על הפחדים והחששות שלו. מאוד קל להציב מטרות, אך היציאה המעשית לדרך והצעד הראשון מפחידים רבים מאתנו; אולי לא נצליח, אולי זה יהיה קשה מידי, מה יקרה אם מישהו לא יאהב או יתנגד למעשה שלנו, ומה יקרה אם נכשל ואפילו אם נצליח? המלחמות והדפוסים האישיים האלה משאירים אותנו במקום ומעייפות אותנו. במהלך האימונים האישיים ילמד האדם כיצד להתמודד עם עצמו, להכיר את הפחדים הללו מקרוב ולרסן אותם.
• ידע אישי – כל צעד שאנו עושים במהלך חיינו מתבסס על ידע אישי וניסיון שנצבר במהלך החיים. במקרים רבים הידע הזה מונע מאתנו לצאת ולנסות להשיג את המטרות שלנו. חשוב להבין איזה ידע יעזור לקדם את האדם לקראת המטרה, ואיזה ידע יעצור אותו, ומה בכלל חסר. התהליך המדובר דורש שימוש ביצירתיות ופתירת בעיות, לפתוח את הראש לאפשרויות חדשות ודרכים מקוריות לפעולה.
• יוצאים לדרך – בסופו של דבר, המטרה של אימון אישי היא ללמד שנכון, אפשר לשבת ולחכות שדברים יקרו בעצמם, אבל נכון יותר לפעול בעצמכם. אורך חיים שבו לכל מילה יש משמעות והאדם עומד במילה שלו, חיונית להשגת המטרות מכיוון שהיא יוצאת מחויבות. ללמוד שהדרך לא מפחידה כפי שנדמה לנו ושלא רק השגת המטרה עצמה היא חשובה. הדבר יהיה נכון הן לאימון אישי פרטי והן לאימון אישי עבור מנהלים המבקשים לרכוש כלים לניהול נכון ויעיל יותר של הצוות עליו הם אמונים.

יתרונותיו של אימון אישי
אדם שמתחיל תהליך של אימון אישי הוא אחד שהחליט לעשות שינוי ממשי בחייו. ובכן, אין ספק שעשה את הדבר הנכון, מכיוון שאימון אישי מסייע לפיתוח התנהלות אישית אפקטיבית, פיתוח אסרטיביות, פיתוח מיומנויות של ניהול זמן והערכה עצמית, שיפור התקשורת הבינאישית, ניהול אפקטיבי של משברים בחיים ועוד.

בכדי למצוא את המאמן האישי המתאים לכם ביותר, מומלץ לבצע מספר שיחות טלפון עם המאמן שמצאתם. כך תוכלו לבחון בעצמכם את הכימיה ביניכם; האם המאמן קשוב לכם, האם הוא מבין את הצרכים שלכם, ובחינת נקודות אחרות שחשובות לכם. זה הזמן לקחת את חייכם בידיכם ולעשות את הצעד הראשון לקראת החיים החדשים שלכם!
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה