close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כנס שליחים בנוסח הכיפות הסרוגות

איתמר ליברמן/ מהגולשיםכח כסליו, תשסז19/12/2006

כנס שליחים, הפעם זה לא בברוקלין שבניו יורק, אלא כאן, בישיבת כפר הרא"ה. השליחים, תלמידי הישיבות התיכוניות, התכנסו לשבת קסומה שארגן "לאורו נלך" בשבת פרשת וישלח, יום השנה לפטירתו של הרב מ.צ נריה זצ"ל. שבת כזאת לא יוכלו כל כך מהר לשכוח.

כנס שליחים, הפעם זה לא בברוקלין שבניו יורק,

אלא כאן, בישיבת כפר הרא"ה. השליחים, תלמידי הישיבות התיכוניות, התכנסו לשבת קסומה שארגן "לאורו נלך" בשבת פרשת וישלח, יום השנה לפטירתו של הרב מ.צ נריה זצ"ל. שבת כזאת לא יוכלו כל כך מהר לשכוח.


"שבת לאורו נלך, בישיבת כפר הרא"ה", נודה, כי בהתחלה, זה לא ממש אמר לנו משהו, כששמענו לראשונה על קיומה העתידי של שבת זו מפי מחנכך כיתתנו.

השבוע שקדם לשבת חלף, וזאת מבלי שהעלנו כלל את הנושא. לחץ הלימודים והמבחנים הסיט אותו מסדר היום ומהדיון בקרב החברה. מכל מקום יצאנו במפתיע אל השבת כקבוצה מכובדת, יותר מחצי כיתה. שהתיקים על שכמינו, עלינו על המיניבוס בדרכנו לכפר הרא"ה, שאלינו מתלווה מחנכינו.

הערכנו בליבנו כי עוד שבת רגילה ומשעממת לפנינו. אך התוודינו לטעות הגדולה שנפלה בידינו, זכינו להיות נוכחים בשבת מופלאה, שאת ייחודה לא נשכח לעוד הרבה שנים. בסיומה של השבת הרגשנו שלא הפסדנו דבר, אלא רק הרווחנו מעצם בואנו. "שבת כזאת קסומה, כבר זמן רב שלא חווינו!", אמרנו כולם יחד, בפה מלא.



בשבת פרשת וישלח, נאספו תלמידי כיתות י"ב ממספר רב של ישיבות תיכוניות לשבת ייחודית המקיימת מידי שנה בישיבת כפר הרא"ה. וזאת מטעם ארגון "לאורו נלך", המרכז את כל ההתנדבות למען הקהילה ששמינסטים לוקחים בה חלק בהגיעם לכיתה י"ב במקום מוסדם.

חוויות ועוצמות שהתגלו מתוך השבת, אפשר לתאר בלי סוף, כי רבים היו וממש מאלפים הם.

אווירת ה"ביחד", האחדות והשמחה ליוו את הנוכחים לאורך כל האנשים והם יוכלו להעיד על כך. אין אדם שלא חש התעלות, וקיבל תעצומות נפש מן הדברים שנאמרו.

מעט מן החוויות שעברו, חשוב להדגיש במיוחד את הטיש המלהיב והמרקיד עם הרב הנדלר מישיבת שעלבים, שהחדיר בבחורים אנרגיות חיוביות ורוחניות ביחד עם תחושת התלהבות אדירה. שאפשר היה לחוש אותה במלוא העוצמה באולם החדר. הרב, עומד בראש השולחן, המתפרס מקצה החדר לקצה השני, סביבו ששים ושמחים בחורים, שמעליהם, על הרמפות, עוד מספר בחורים שמניעים את גופם מצד לצד.

אחרים נדחקים בפינות החדר, כולם נוהרים להיכנס לאווירה הקסומה ששרתה בחדר "הכיפה", בבניין המתנשא לגובה בישיבת כפר הרא"ה. אוירה שלא תשכח.

חוויה נוספת, מיוחדת במינה, זו ההבדלה והתוועדות שלאחריה, שהתקיימו עם צאתה של השבת, כאשר היו חייבים לסיים את השבת בחוויה יוצאת דופן, שודאי תהיה מרוממת, שזו תסגור את השבת בתחושה טובה ונעלה. את ההבדלה עשה הרב הנדלר בליווי כלי נגינה, כשכל החדר שרוי בעלטה גמורה, דבר שהוסיף לחוויה נפח לא קטן. לאחריו התקיים מלווה מלכה עם הרב שמחה אריאל מישיבת כפר הרא"ה, שבו סופר מעט אודות הרב נריה ומפעליו, בתוספת נאום של הרב הנדלר.

כמו כן, בשבת בבוקר, לאחר התפילה, התקיימו קבוצות דיון של המתנדבים בהנחיית רמי"ם מהישיבות השונות, בשבת זו קיבלו המתנדבים כוח התחדשות לקראת ההתנדבות הבאה שלהם בבתי ספר, במועדוניות, אצל קשישים ונכים ועוד, המשך שנה מלאה בעשייה חיובית למען עם ישראל.



איתמר ליברמן

מצוות המתנדבים במבשרת ציון

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה