close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

החזרת רישיון לאחר עבירת תנועה – איך עו"ד יכול לסייע לך

מערכת שורשיב חשוון, תשפ10/11/2019

מתי יכולה להיות שלילת רישיון ואיך עורך דין תעבורה יכול לעזור?

תגיות:
בתור נהגים הנמצאים הרבה על הכביש ונעזרים ברכב הפרטי שלכם באופן יומיומי, שלילת רישיון היא כנראה הדבר הכי גרוע שיכול לקרות לכם. אך כאשר אתם מסתבכים בעבירת תנועה שעונשה הוא שלילת רישיון הנהיגה שלכם, כדאי שתדעו שבחלק מן המקרים תוכלו להחליף את העונש הספציפי הזה באחר. "המתקת" ענישה בכל הנוגע לעבירות תנועה, עשויה להתרחש במצבים מיוחדים בלבד ולכן תצטרכו לקבל עזרה מקצועית. עורך דין המתמחה בדיני תעבורה הוא האדם שבו תיעזרו, בהיותו בעל ניסיון בייצוג עברייני תנועה ויכולת לשנות את הענישה בפועל, כאשר החוק ובית המשפט מאפשר
זאת.

באילו מקרים ייתכן ורישיון הנהיגה שלכם יישלל
העונש הקרוי שלילת רישיון ניתן בישראל בעיקר בשל נהיגה בשכרות, כאשר סיבות נוספות יכולות להיות נהיגה במהירות גבוהה מדי, עבירות תנועה המסכנות את הנהג או את האחרים שנוהגים בכביש לצידו וכן סיבות מנהליות כמו צעירים הנוהגים עם רישיון ולפי החוקים אך ללא מלווה, לדוגמה. פסילת הרישיון אינה מאפשרת לאותם נהגים להמשיך ולנהוג כאשר לרוב הרישיון יישלל לשלושה חודשים. סיוע של עורך דין תעבורה עשוי לצמצם את היקף העונש, אולם רק במצבים מסוימים.

כיצד עורך דין לדיני תעבורה יוכל להמתיק את העונש?
סיטואציות מסוימות של פסילת רישיון, עלולות להגיע לבית המשפט, במיוחד כאשר בוצעה עבירת תנועה חמורה מאוד או שהנהג מבקש לערער על העונש שניתן לו. עו"ד תעבורה ילווה את הלקוח שלו, אשר ביצע את העבירה, בניסיון למנוע הארכה של הפסילה שעלולה במקרים מסוימים להגיע גם לתשעה חודשים או אפילו לשלילה לכל החיים. תפקידו של עורך הדין הוא להגיש בקשה שתתנגד לפסק הדין, כאשר יש לכך כללים ספציפיים אשר קבועים בחוק הישראלי.

הליכים משפטיים מסוימים יכולים להוביל להמתקת העונש או להחלפתו בענישה מסוג שונה, כמו גם השבת הרישיון בחזרה לנהג שביצע את העבירה, אך לא ניתן לצפות זאת מראש או להבטיח זאת. כך או כך, לאחר ביצוע עבירת תנועה חשוב לקבל ייעוץ משפטי מקצועי של פרקליט מומחה המנוסה בייצוג של מקרים דומים.

איך מוצאים עו"ד איכותי עם ניסיון מתאים?
עורכי דין מכל תחומי המשפט ניתן למצוא הן דרך המלצות של מכרים והן באמצעות האינטרנט. כל פרקליט כיום הוא בעל אתר אינטרנט, בו ניתן להתרשם מהכתוב באשר לניסיונו ותחומי התמחותו. בכל מקרה ובמיוחד במקרים רגישים בהם מדובר על עבירות תנועה חמורות, כך שהמשפט עלול להיות מורכב – מומלץ לשכור עורך דין שיש ללקוח שפה משותפת טובה עמו.
הפתיחות והאמון במקרים כאלה הינם חשובים מאוד, לכן כדאי לקבוע פגישה ראשונית עם עורך הדין שתיחשב כלא מחייבת ובה תיבחן רמת התקשורת בין הצדדים. שכר העבודה של הפרקליט עשוי להשתנות אף הוא, בהתאם לניסיונו, לסכום שהוא מבקש פר פגישה או שעת עבודה וכן בהתאם למורכבות המקרה ואורכו של ההליך המשפטי.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה