close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כיצד לארגן את המחסן בעסק?

מערכת שורשכז כסליו, תשפ25/12/2019

רעיונות לארגון המחסן בעסק בצורה חכמה מספיק, שתקל על ניהולו

תגיות:
כמה פעמים יצא, שניסיתם לסדר את הארונות בבית, ואחרי זמן קצר גיליתם ששוב הם התבלגנו ואתם לא מוצאים שום דבר? כמה פעמים קרה לכם, שסידרתם את חדר העבודה או את המחסן הביתי בצורה מסוימת, ואחרי זמן מה, גיליתם שכל מה שסידרתם היה כלא היה, ושוב יש בלגן ואי אפשר למצוא כלום?

כשמדובר על סדר בבית מגורים, זה לא נעים, זה יכול להיות מעצבן שכל פעם צריך לחזור עליו, אך בסופו
של דבר, זה לא מפריע לתפקוד של הבית, בדרך כלל ובטח לא גורם להפסדים כספיים (לרוב). הכל זה עניין של זמן שאנחנו מבזבזים ועצבים שאנחנו מרגישים כתוצאה מהמצב.

אך כשמדובר על מחסן של עסק, זה עניין שונה לגמרי. ראשית, במקרים רבים הוא הרבה יותר גדול ומשמעותי ממחסן של בית. שנית, לא פעם, משתמשים בו יותר אנשים, מה שיכול להוות פוטנציאל גבוה יותר לאי סדר, שלישית, אנחנו צריכים לקחת בחשבון, שאי סדר במחסן עסקי, יכול להוביל להוצאות כספיות מיותרות, הפסדים כספיים, התנהלות לא יעילה של העסק, אובדן לקוחות ועוד. במילים אחרות, לפעמים מספיק שאנחנו לא נשים מוצר מסוים בארון או על המדף במקום הנכון, בשביל שהאפקט של זה יהיה, אובדן כספי עצום, אובדן לקוחות, פגיעה במוניטין של העסק ועוד.

זו כמובן הקצנה של המצב, אך זה מסביר היטב עד כמה חשוב לסדר את המחסן בצורה נכונה. לשם כך אנחנו רוצים להציג בפניכם מספר נקודות, כיצד מסדרים מחסן עסקי בצורה נכונה, כך שיהיה ניתן לעבוד בצורה חכמה ולמצוא כל דבר בצורה פשוטה וקלה.

כיצד מסדרים את המחסן בצורה נכונה?
ראשית, אנחנו צריכים להחליט על סדר אחיד. שיטה קבועה. כלומר, אם אנחנו בוחרים לסדר את המחסן בצורה מסוימת, הרי שצריך להיות מהתחלה עד הסוף באותה שיטה, באותה דרך, אסור לנו להחליף, בשביל שלא נגיע למצב שלא נדע איפה הדברים ממקומים וכיצד הם מסודרים.

שנית, אנחנו צריכים לבחון מה יהיה הכי פשוט והכי נוח. בין אם זה אומר, להציב את הדברים באופן כזה שיהיה לנו נוח לגשת אליהם, להציב את הדברים באופן כזה שיהיה לנו נוח להוציא אותם מהמקום בצורה קלה ופשוטה.

שלישית, אנחנו צריכים לבחון מה הדברים הכי שכיחים לשימוש, לעומת דברים שפחות נמצאים בשימוש. כך נוכל לסדר אותם באופן כזה, שלא נצטרך בכל פעם להוציא הכל ואז להחזיר הכל.

ארבע, תהליך הסדר של המחסן, חייב להתבצע באופן כזה שכל העובדים וכל מי שנמצא במקום, ידע כיצד הוא מסודר, ואיך אפשר להשתמש בו בצורה נוחה.

חמש, יש היום לא מעט תוכנות שאנחנו יכולים להשתמש בהן על מנת שנוכל לציין כיצד המחסן מסודר ואיפה כל דבר ממוקם על פי קטגוריות שונות.

המאמר נכתב באדיבות עולם המדף https://olamhamadaf.co.il
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה