close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כל מה שצריך לדעת על שיקום הפה

מערכת שורשב טבת, תשפ30/12/2019

הפעולות לשיקום נאות של הפה, אמורות להתמקד בהשגת מראה יפה ובהחזרת התפקוד התקין. לכן, שילוב של שיקום נאות והרגלי היגיינה נכונים, יעזור לכם לשמור על שיניים יפות ובריאות לאורך שנים רבות

תגיות:
המטרה של שיקום הפה היא להציע לכם שיניים שייראו נפלא ויתפקדו היטב. למעשה, חיוך בריא פירושו שיניים שמתפקדות ונראות נהדר. הפעולות לשיקום נאות של הפה, אמורות להתמקד בהשגת מראה יפה ובהחזרת התפקוד התקין. לכן, שילוב של שיקום נאות והרגלי היגיינה נכונים, יעזור לכם לשמור על שיניים יפות ובריאות לאורך שנים רבות.

מרפאות שיניים רבות משלבות היום את הרעיון של רפואת שיניים קוסמטית, יחד עם טיפולים שונים הנדרשים במסגרת שיקום הפה. כך, ניתן להבטיח שכל שן מטופלת תהפוך לתוספת טבעית, אסתטית
ונעימה ביותר לפה שלכם.

סתימות
סתימות, הן השיקום הנפוץ ביותר שמבוצע במרפאת השיניים. כאשר השן נפגעת מעששת וריקבון, הרופאה תסיר מהשן את השכבה הנגועה, ותמלא את החור בעזרת חומר מרוכב בגוון של השן. לאחר הריפוי תוכלו להשתמש בשיניים שלכם כרגיל, בלי שום הגבלות הקשורות למזון או לשתייה. יתרונות הסתימות:
- סתימות השיניים בימינו הן עמידות, חזקות ובטיחותיות לחלוטין
- תהליך הטיפול הוא בדרך כלל מהיר ופשוט ותוכלו לחזור לשגרת החיים תוך זמן קצר
- תוכלו להפסיק להתבאס בגלל הרס החיוך שלכם

מילוי אינליי או אונליי (Inlay / Onlay)
אם המילוי המסורתי לא מתאים לכם, בגלל גודל הסתימה או כמויות הריקבון, רופאת השיניים עשויה להציע לכם סתימת אינליי או אונליי:
- סתימות אלה עשויות מחרסינה איכותית
- הן יכולות לחזק את השלמות המבנית של השן הפגועה
- הן לא זקוקות, ברוב המקרים, לכתר שיניים לתמיכה נוספת
אינליי ואונליי מורכבים על פני השטח העליון של השן, עד לאזור כיסי השיניים, תוך שהם מכסים את המשטח החיצוני של השן. יש קליניקות המציעות טיפולים שכאלה בביקור אחד במרפאה, ואחרות המשתמשות בשירותי המעבדה, ישלימו את הטיפול במהלך שני ביקורים, ברוב המקרים.

כתרים / גשרים
- כתרים דנטליים הם דרך נפוצה נוספת לשיקום הפה. הכתרים מציעים תמיכה בשיניים שעברו בעבר טיפולי שורש או שנפגעו מריקבון או מחלה. כתרים אלה הם כמו כובעים קטנים המותאמים לשן הפגועה ומכסים אותה.
- הגשר הדנטלי מחליף שן יחידה או סדרה של שיניים חסרות. הגשר מותקן בקביעות באופן שיתאים לשיניים הטבעיות ויקנה לכל השיניים בפה מראה וגוון אחידים. לאחר התקנת הגשר, החיוך שלכם ייראה טבעי ומושלם, במיוחד כאשר הגשר הדנטלי הוא נטול מתכת, תלוי במצב השיניים שלכם.

שתלים דנטליים
שתלים דנטליים הם החלופה הקרובה ביותר לשיניים הטבעיות שלכם. הם גם מסייעים לבריאות הפה על ידי הדמיית שורש השן ומניעת התדרדרות של עצם הלסת שלכם.

אם אתם שוקלים השתלת שיניים, תופנו למנתח אוראלי מיומן לצורך הצבת השתל בתוך הלסת. במקרה שבו אתם זקוקים להשתלות שיניים בכל הפה, מומלץ על שיטה הנקראת All-on-4, שמציעה תותבות קבועות הנתמכות על ידי 4 השתלות שיניים בלבד.

במצבים שבהם חסרה מסת עצם באזור ההשתלה, המנתח יבצע פעולה מקדימה של השתלת עצם. אחרי הכול, השתל הדנטלי אמור להתאחות עם עצם הלסת, ואם העצם חסרה או לא מספיקה, לא יהיה לשתל במה להיאחז.

ניתוחי פה
למרות שאנחנו מנסות להציל את השיניים הטבעיות שלכם בכול הזדמנות אפשרית, ישנם מקרים שבהם אין ברירה אלא לעקור את השן. במקרים אלה, מצבכם ייבדק בקפידה, ותקבלו הסבר מקיף לגבי היתרונות והסיכונים הכרוכים בעקירת השן.
בדרך כלל, העקירה מתבצעת במרפאת השיניים, ורק במקרים מיוחדים הטיפול מופקד בידיו של כירורג פה מיומן. בכול מקרה, הבטיחות והנוחות שלכם נמצאות תמיד בראש סדר העדיפויות של מרפאת השיניים, כך שאתם יודעים שאתם בידיים טובות.

על מרפאת השיניים
כדי לקבל את כל הטיפולים לשיקום שיניים במרפאת שיניים אחת, מומלץ לפנות לקליניקה המציעה את כל הטיפולים הקשורים לרפואת הפה, תחת קורת גג אחת.

קליניקה שכזו עשויה להציע את שירותיהם הטובים של מומחים כגון:
- רופאת שיניים כללית – שתסייע לכם במקרים בהם נדרשים טיפולים כמו: סתימות, הלבנת שיניים, טיפולי שורש או כתר חרסינה.
- מומחה לשיקום הפה – שיוכל לבצע בהצלחה השתלות שיניים הנדרשות במקרה של אובדן שיניים.
- אורתודנטית – שתוכל לבצע יישור שיניים אם אתם רוצים להגשים את החלום לחייך עם שיניים ישרות ויפות.
- פריודונטית – שתציע לכם טיפולי חניכיים במקרה של דלקות או מחלות חניכיים.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה