close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כיצד מוצאים עורך דין מקצועי?

מערכת שורשא שבט, תשפ27/01/2020

בחירת עורך דין היא מלאכה לא פשוטה כלל. כולם ככולם רוצים לדעת שהם מיוצגים על-ידי איש מקצוע המצוי בנבכי החוק ושינחה אותם נכונה בדרך להשגת המטרה

תגיות:
בין שמדובר בתחום הפלילי ובין שמדובר בתחום האזרחי, הרי שבחירת עורך דין היא מלאכה לא פשוטה כלל. כולם ככולם רוצים לדעת שהם מיוצגים על-ידי איש מקצוע המצוי בנבכי החוק ושינחה אותם נכונה בדרך להשגת המטרה.

ניתן למצוא מגוון דוגמאות בהן ההסתמכות על עורך דין מקצועי היא לא אחרת מאשר הרת גורל. בפלילים מובן וידוע כי ייצוג על-ידי עורך דין שאיננו מנוסה עלול להוביל להרשעה חמורה. בתחום המקרקעין, הרי שפספוס פרט ולו הקטן ביותר, עלול לעלות למוכרים או הרוכשים נכס אלפי אם לא עשרות אלפי שקלים.

קריטריונים מנחים למציאת עורך דין
/>כפי שניתן להבין מן הדוגמאות הבודדות שצוינו לעיל, הימור שיתברר כטעות עלול לעלות ביוקר. אך מספיק לרפרף מעט במרשתת כדי לגלות כי בכל תחום ותחום במשפטים, ישנם מגוון עורכי דין המציעים את שירותיהם, וכולם ככולם נשמעים ונראים משכנעים. על כן מוטב לעקוב אחר הקריטריונים הבאים שיסייעו לכם לכלכל את צעדיכם ולקבל החלטה בתבונה.

וודאו תחום התמחות מדויק
האם החיפוש אחר עורך דין פלילי מנוסה הוא מספיק? ההמלצה היא להיות הרבה יותר ממוקדים. אם קרה ונקלעתם להליך פלילי, הרי שמוטב לחפש אחר עורך דין שמתמחה נקודתית בנסיבות שבגינן קיימים נגדכם חשדות. כך לדוגמה, עורך דין מצליח בתחום אלימות במשפחה הוא לאו דווקא עורך דין מצליח בתחום עבירות רכוש ולהפך. ועורך דין המתמחה בתביעות נגד בנק, הוא לאו דווקא עורך דין מצליח בליווי תהליך לשחרור חשבון בנק מוגבל.

בדקו האם קיימות הצלחות קודמות
כל עורך דין באשר הוא, יבקש להציג סיפורי הצלחה שונים עבור לקוחותיו. כמו כן, רבים מבין עורכי הדין מבקשים להציג את הופעתם בתקשורת באי אילו תיקים שונים שייצגו. מוטב לראות בכך כתיק עבודות מקצועי, ולהירתע ממשרדי עורכי דין אשר אינם משתפים תיקים כאלו ואחרים שליוו. הקפידו לקרוא ולהתרשם וראו במשרדים שמקמצים במידע כנורה אדומה שמאותת לכם להמשיך בחיפושכם אחר משרדים נוספים.

חפשו את שמו המדויק של עורך הדין
האם עורך הדין שמצאתם אכן חושף את כל המידע שיסייע לכם לקבל את ההחלטה הנכונה עבורו? ייתכן מאוד שהוא אכן חושף סיפורי הצלחה אמתיים, אך מוטב גם לאשרר את המידע ואף לדלות מידע נוסף באמצעות חיפוש קצרצר אחר שמו המדויק של עורך הדין. די בכך כדי למצוא מידע עשיר אודות תיקים שונים שייצג והחלטות שיפוטיות. כמו כן, ברישום שמו המלא של עורך הדין, תוכלו למצוא שפע של מידע בדמות ביקורות של לקוחות קודמים ורשמים.

הסתמכו על תחושת הבטן
הטיפ האחרון הוא די משונה שכן אין מדובר בשיטה של ממש. ועם זאת, כאשר אתם בוחרים בעורך דין שייצג אתכם לאורך כל הדרך, מוטב שתרגישו כי אתם אכן מאמינים בו ורואים בו כמודל סמכותי שיסייע לכם ככל הניתן. התרשמתם מעורך דין מסוים? צרו עמו קשר טלפוני ובדקו מהי תחושתכם שעולה מן השיחה. אם זה מרגיש לכם כמו חיבור נכון, הרי שאתם צעד אחד קדימה בדרך לבחירת איש המקצוע.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה