close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

תאונות עבודה – כל המידע והזכויות המגיעות

מערכת שורשה שבט, תשפ31/01/2020

מה הזכויות המגיעות למי שנפגע במהלך עבודתו ומה הדרך הכי טובה לקבל אותן?

תגיות:
תאונת עבודה היא תאונה המתרחשת בזמן העבודה, והיא לא חייבת להיות דווקא תאונה במקום העבודה עצמו, אלא גם בדרך אל העבודה וממנה ובכל מקום המקושר אל העבודה שלכם. לנפגעי תאונות עבודה יש זכויות רבות שהם צריכים לדעת, ולנצל את הזכויות המגיעות להם בהתאם.

מי מחליט האם מדובר בתאונת עבודה?
לרוב, כל עוד התאונה התרחשה במקום המקושר למקום העבודה, היא תאונת עבודה. במידה ומתעוררת מחלוקת בין הנפגע לבין המוסד לביטוח הלאומי בשאלה האם מדובר בתאונת עבודה חשוב לפנות אל עורך דין שיבחן את
הנושא ובמידת הצורך לפנות אל בית המשפט בכדי לקבל את הקביעה המתאימה שתחייב את הביטוח הלאומי לתת לנפגע את הזכויות המגיעות לו.

הזכות לקבלת טיפול רפואי
הזכות הראשונה המגיעה לנפגע בתאונת עבודה הינה הזכות לקבלת טיפול רפואי, והוא זכאי לקבל מימון לכל ההוצאות הרפואיות הדרושות לו. חשוב להבין כי גם אם יש לכם כיסוי מקופת החולים, הוא לא מלא ולא מכסה את כל ההוצאות, במיוחד הוצאות רפואיות מיוחדות, ולכן חשוב לפתוח תיק בביטוח הלאומי להכרה כנפגע בתאונת עבודה.

חוק תאונת עבודה של הביטוח הלאומי
כל פיצוי אשר יתקבל מהביטוח הלאומי בגין תאונת עבודה נקבע בהתאמה לאחוזי נכות אשר נקבעים בעקבות התאונה והפגיעה בה. בהתאם לכך, נפגעי תאונות עבודה יכולים להיות זכאיים לכמה פיצויים:
• תשלום דמי פגיעה – דמי פגיעה הינם פיצויים בגין אובדן כושר עבודה בתקופה שלאחר התאונה. תשלחום זה נקבע על סך של עד 75% מהשכר הממוצע של הנפגע במשך שלושת החודשים שקדמו לתאונה, ועד לתקרה של 90 ימים רצופים.
• תשלום גמלת נכות – נכות אשר נקבעת בשיעור של בין 5%-19% מזכה את הנפגע במענק חד פעמי, ואילו נפגעים בשיעור של מעל 19% נכות יכולים להיות זכאים לקבלת קצבת נכות חודשית.
• מענק מיוחד – נפגעים אשר נקבעה עבורם נכות בשיעור של 75% ומעלה יהיו זכאיים בנוסף לקצבה החודשית לקבל גם קצבה מיוחדת אשר יכולה לשמש עבורם למימון אחזקת רכב נכים, לנסיעות שונות, לצורך טיפול סיעודי ואישי בבית וכדומה.
• שיקום מקצועי – מענק המאפשר שיקום של האדם הנפגע לאחר התאונה.
• גמלת שארים – מענק אשר ניתן לבני משפחה אשר תלויים בנפגע, במידה והוא נפטר כתוצאה מתאונת העבודה. במענק הזה כלול מענק פטירה, דמי מחיה עבור קטינים, קצבת שארים ועוד.

איך תקבלו את כל הזכויות המגיעות לכם?
המוסד לביטוח לאומי לא שש ושמח לחלק את הקצבאות השונות, ואדם אשר נפגע בתאונת עבודה חייב לפנות אל עורך דין מומחה לתחום אשר ילווה אותו לאורך כל התהליך, יוודא כי קביעת אחוזי הנכות מתאימה למצבו של הנפגע ויסייע לו לקבל את כל הפיצויים המגיעים לו. חשוב לפנות אל עורך דין מומחה לסיוע וייעוץ מוקדם ככל האפשר.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה