close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

תמ"א 38 רמת גן – מהו תמ"א 38

מערכת שורשד אדר, תשפ29/02/2020

מהו תמ"א 38, למה הוא נועד ואיך כדאי לגשת אליו ברמת גן

תגיות:
תמ"א 38 הינה תכנית ארצית אשר נוצרה על מנת לחזק בניינים שכבר קיימים מפני רעידות אדמה, על מנת להסיר את החשש כי יפגעו בניינים רבים בעת רעידת אדמה, הקימה מדינת ישראל ועדה על מנת שתוכל לתכנן היערכות לרעידות אדמה כפי שצריך.

כאשר הוקמה אותה ועדה הדבר העיקרי ביותר אותו היא יזמה היה לבצע חיזוק לכל הבניינים הקיימים כבר בישראל על מנת שיוכלו להיות עמידים ככל האפשר מפני רעידת אדמה חזקה.

תכנית תמ"א 38 קיבלה את האישור הסופי בשנת 2005, ובעקבות כך בישראל החלו לפעול עם התכנית באופן מאוד מהיר על מנת לבצע את חיזוק הבניינים הישנים, הפרויקטים הגיעו
כמעט לכל הערים, תמ"א 38 רמת גן הינה תכנית מעולה על מנת לחזק את כל הבניינים הישנים הקיימים ברמת גן.

על מנת לשכנע את כל בעלי הבניינים לפעול עם תכנית תמ"א 38, בעלי הבניינים מקבלים תמריצים שיעודדו אותם לבצע את התכנית.

תמ"א 38 רמת גן – למה יש צורך לבצע טיפול באופן מהיר
מכיוון שבעבר כבר היו לא מעט רעידות אדמה בישראל, וכן קיימת האפשרות הלא קטנה כי יכולות להיות רעידות אדמה נוספות אשר יכולות להגיע בעוצמות חזקות יותר, וכן קיים החשש כי הם בעקבות רעידת אדמה חזקה יהיו המון נפגעים כתוצאה של מבנים לא חזקים מספיק אשר יכולים להתמוטט.

בנוסף, לאחר הערכה משוערת של אנשי מקצוע בתחום רעידות האדמה, קיים החשש כי רעידת אדמה חזקה תפקוד את ישראל בשנים הקרובות.

דבר זה הינו מאוד מסוכן, וכן יכול לגרום לנזק רב, וכמובן סכנה גדולה לחיי אדם ולכן, בעקבות ההשערה הזו של אנשי המקצוע הוחלט להתחיל להריץ את תכנית תמ"א 38 בכל הערים על מנת לבצע את החיזוק לכל המבנים הישנים בישראל.

תמ"א 38 רמת גן, הינו פרויקט מאוד חשוב על מנת שיוכלו להיערך בהתאם, וכן לבצע חיזוק לכל הבניינים הישנים אשר קיימים ברמת גן.

תמ"א 38 – במה יכולה לעזור כל ההיערכות לרעידת אדמה חזקה
כאשר יבצעו את תכנית תמ"א 38 בכל הערים הקיימות, וכן גם תמ"א 38 רמת גן, וכן ארץ ישראל תהיה ערוכה מספיק למקרה של רעידת אדמה חזקה, זה יוכל לגרום לצמצום מאוד משמעותי בנזק למבנים, וכן נזק לתשתיות.

בנוסף, והחשוב ביותר במידה וההיערכות לרעידת אדמה חזקה בישראל תהיה נכונה, יצטמצם פגיעה בחיי אדם, וכך יהיו פחות נפגעים מאותה רעידת אדמה.

כאמור, על מנת להיערך בהתאם, יש להפעיל את תכנית תמ"א 38 בכל הארץ, חיזוק של מבנים ישנים יכול להיות פתרון מעולה על מנת לצמצם כמה שיותר נפגעים ברעידת אדמה חזקה אשר יכולה להגיע לישראל, וכן לפי ההערכה של אנשי מקצוע אנו לא כל כך רחוקים מזה.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה