close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מה הן סמכויותיהם של החוקרים הפרטיים?

מערכת שורשטו אדר, תשפ11/03/2020

ההבדל שקיים בין גורמי האכיפה הרשמיים לבין בלשים וחוקרים פרטיים הוא ביכולת לנתב משאבים ולבצע עבודה פרטנית בצורה פרטית

תגיות:
צילום: pexels
רבים טועים לחשוב שחוקרים פרטיים מאפשרים לבצע חקירות אותן המשטרה מנועה מלערוך. בפועל, ההבדל שקיים בין גורמי האכיפה הרשמיים לבין בלשים וחוקרים פרטיים הוא ביכולת לנתב משאבים ולבצע עבודה פרטנית בצורה פרטית.
בעוד שגורמי השיטור והאכיפה נדרשים לחלוקת משאבים דקדקנית, הרי שחוקר פרטי יכול להתמסר אל נושא החקירה שזה עתה קיבל ולבצע את העבודה באופן פרטני ומקיף.

אתיקה ורגולציה
חשוב להבין כי חוקרים פרטיים, על כל סוגי החקירה השונים, מחויבים בהחזקת רישיון רשמי מטעם משרד המשפטים.
רישיונו של חוקר אשר מבצע חקירה שלא על-פי
צילום: pexels
החוקים, התחיקות והתקנות שקבע המחוקק, עלול להיפסל במהרה ובכך להותיר עצמו חסר פרנסה. על-כן, בשכירתכם את שירותיו של חוקר פרטי מקצועי, אינכם רוכשים את שירותיו של איש מקצוע שנמצא מעל או מצדי החוק. מדובר בלא אחר מאשר איש מקצוע העורך חקירה לגיטימית באמצעים מקובלים וחוקיים לחלוטין.

שיטות חקירה מקובלות
לרשותם של החוקרים הפרטיים, מגוון רחב של אמצעים המסייעים להם להשיג מידע המוסתר היטב. ניתן להדגים זאת על איתור נכסים המוסתרים על-ידי בן או בת זוג במהלך הליך גירושין, או באיתור נעדרים כמו גם חייבים ונוכלים אשר חמקו אל מתחת לרדאר.
מקורות מידע ומשתפי פעולה

חוקרים פרטיים רותמים לשירותיהם מגוון רחב של מקורות מודיעיניים אשר יכולים לסייע רבות בתהליכי החקירה. שיתופי פעולה שכאלו יכולים להתחיל אפילו מן המוכרים בקיוסקים אשר עדים למתרחש ברחוב ועד לבעלי עסקים כמו גם גורמים פרטיים המספקים שירותים ציבוריים, ואשר נהנים מקשרים ענפים.

ביצוע מעקבים
מעקבים היו וככל הנראה תמיד יישארו, מבין פעולות הבילוש היעילות ביותר העומדות לרשותם של חוקרים פרטיים. אין תחליף לעדויות שרואות העיניים, ועוד יותר מכך לתמונות והקלטות סתר של דברים הנאמרים. לרשותם של חוקרים פרטיים מגוון רחב של אמצעי מעקב החל מריגול רגלי ועד לצילום באמצעים מיוחדים כמו גם אמצעי האזנה ממרחקים.

ניתוח מידע גלוי
גם בקרב גורמי המודיעין המובילים בעולם, אין תחליף אמתי לעבודת בילוש המתבססת על המידע הגלוי. פעמים רבות, מה שרואות עינינו עשוי לגלות לנו היבטים רבים וכל שעלינו לעשות הוא לחשוב חוץ לקופסה. מידע גלוי שכזה ניתן למצוא ברשת האינטרנט, דרך ידיעות חדשותיות ועד להתנהגות הגולשים ברשתות החברתיות ובפלטפורמות רבות נוספות המותירות אחריהן עקבות.
מיותר יהיה לציין כי דוגמאות אלו הינן פשוטות ונגישות. כל משרד חקירות מקצועי, שומר לעצמו את הטכניקות והשיטות אשר מאפשרות לו לספק ללקוחותיו את התוצאות הרצויות, ותחת הסמכויות שמקנה החוק.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה