close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מהן הדרישות הבירוקראטיות העיקריות בעת הקמת חברה חדשה?

מערכת שורשטו אדר, תשפ11/03/2020

פתיחת חברה חדשה הנה אירוע מרגש מחד גיסא, ותקופה לחוצה ועמוסה מאידך גיסא. מהן הפעולות הבירוקרטיות שיש לבצע?

תגיות:
צילום: אמנון בן שושן
 ישנן פעולות שנדרש לבצע בתחילת פעילותה העסקית אשר תיקבענה את עתידה של החברה ועל המשך דרכה המקצועית של החברה. גורלה של החברה תלוי במידה רבה בהתנהלות תקינה ומקצועית של החברה מצד בעלי מניותיה ובחירת אנשי מקצוע שילוו את החברה מבחינה פיננסית ויתוו את הדרך הנכונה להתנהלות מול רשויות המס. מהן הדרישות הבירוקראטיות העיקריות בעת פתיחת חברה חדשה וכיצד מומלץ לפעול כדי לוודא שהחברה פועלת כנדרש ע"פ חוק?

פתיחת תיקים, הקמת מערך הנהלת חשבונות, הגשת דוחות כספיים ועוד
מבחינה בירוקראטית יש לבצע מספר פעולות בסיסיות בעת הקמת חברה חדשה
צילום: אמנון בן שושן
כגון רישום החברה ברשם החברות ופתיחת תיקים לחברה ברשויות המס. קיימת חובה לדווח לרשויות המס מיד עם תחילת פעילותה העסקית של חברה. כמו כן רצוי מאוד, לפני התחלת הקמת חברה להתייעץ עם רואה חשבון מוסמך אשר יתווה את הדרך המיטיבה להתנהלות מול רשויות המס.
בעת הקמת חברה חדשה יש להקים מערך הנהלת חשבונות מקצועי ויסודי, כזה אשר יבטיח את הסדר והתקינות של ההתנהלות הפיננסית בחברה החל מהיום הראשון לפעילותה. מנגד, ניתן לקבל שירותי הנהלת חשבונות חיצונית שיספקו מענה ראוי ומקצועי ואף יחסכו עלויות לחברה בתחילת דרכה, כך שיהיה ניתן להקצות משאבים נוספים לרכישת מוצרים או ולקדם ופרסם את החברה. חשיבותה של הנהלת חשבונות מקצועית רבה, אשר באה לידי ביטוי ברישום תוצאות פעילותה של החברה בדרך של פקודות יומן והתאמות של הרישומים החשבונאיים מדי יום, מעקב אחר הוצאות החברה שהוצאו לצורך פעילותה, שכר העובדים ותשלום משכורות ועד לקבלת שירותי ראיית חשבון שיספקו מענה לצורך של החברה בהגשת דוחות כספיים מבוקרים לשנת המס. את כל אלו, כמו גם פעולות חשובות נוספות רבות, לא ניתן לבצע בצורה תקינה ללא מערך הנהלת חשבונות מקצועי ומסודר.

עבודה עם אנשי המקצוע הנכונים תבטיח התנהלות תקינה ויעילה
במקביל לדרישות הבירוקראטיות שנדרש לעמוד בהן בעת הקמת חברה חדשה, ישנן גם פעולות ניהוליות שבעל מניות נדרש להתמודד אתן. כיצד נוכל לוודא עמידה בכל הדרישות בשלב ההקמה על מנת להבטיח התנהלות תקינה ויעילה של החברה?

כדי להתמודד עם המורכבות של תהליך פתיחת חברה חדשה, רצוי לפנות לאנשי מקצוע מנוסים עימם ניתן להיעזר בכל שלב בחייה העסקיים של חברה, אשר יבטיחו כי החברה החדשה עומדת בכל הדרישות ע"פ החוק. בכל הנוגע לפן הפיננסי והבירוקראטי, רואה חשבון לחברות המנוסה בליווי חברות הוא הגורם המקצועי הרלבנטי. ניתן אף להיעזר בשלבי ההקמה של חברות ביועץ עסקי אשר ילווה את החברה בתחילת דרכה העסקית ויתווה את הדרך לחברה באמצעות עריכת תכנית עסקית שתשמש כלי לבחינת היתכנות עסקית בטרם התחלת הפעילות והתייעלות כלכלית תוך בחינת תוצאות פעילותה של החברה בשנים הראשונות, אולם בשלב מאוחר יותר, בנושאים הקשורים להתנהלות מול רשויות המס, עריכת דוחות כספיים מבוקרים ודיווח לרשות המסים אין מניעה מלפנות לרואה חשבון מוסמך אשר רק הוא יכול לספק את השירות מבחינת החוק.

הליך הרישום של חברה בע"מ באמצעות קבלת שירות מקצועי אינו מסובך.
אחד המשרדים המומלצים המספקים שירותי ייעוץ וליווי הקמת חברה בע"מ הנו משרד רואה חשבון אמנון בן שושן ושות' רואי חשבון. המשרד מנוסה בליווי חברות החל משלב ההקמה ופתיחת תיקים ברשויות וכן לכל אורך הפעילות העסקית של החברה תוך שימת דגש על מתן שירות מותאם תוך בחינת היקף פעילותה וצרכיה. המשרד מלווה חברות בהיבט המיסוי, החל מתכנון המס טרם ביצוע העסקאות, עריכת דוחות כספיים מבוקרים, דוחות מס, שירותי הנהלת חשבונות ובמקרה הצורך גם ייצוג בדיוני שומה. המשרד מחויב לסטנדרטים גבוהים של שירות, ידע מקצועי, כתיבה, ואינטגרציה בין תחומי המס השונים, לרבות הכרות עם התקינה החשבונאית.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה