close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

חיסכון כספי לצד בטיחות העובדים – יועץ בטיחות לבית העסק

מערכת שורשה ניסן, תשפ30/03/2020

עסקים קטנים ובינוניים, חברות, תאגידים וארגונים מסוגים שונים מעסיקים כיום אנשי מקצוע מעולם הבטיחות בעבודה, ובראשם יועץ בטיחות

תגיות:
צילום: pexels
עסקים קטנים ובינוניים, חברות, תאגידים וארגונים מסוגים שונים מעסיקים כיום אנשי מקצוע מעולם הבטיחות בעבודה, ובראשם יועץ בטיחות. בניגוד לממונה בטיחות אשר בהעסקתו מחויבים בתי עסק רבים על פי חוק, העסקת יועץ בטיחות לרוב אינה נדרשת על פי חוק, אך אינספור ארגונים בכל זאת מעסיקים יועצים אלו. כיצד תורם יועץ בטיחות לעסק מעבר לנושא הבטיחות במקום העבודה?

תרומתם של אנשי מקצוע מעולם הבטיחות בעבודה לארגונים המעסיקים אותם היא לרוב ברורה לכל וכמעט מתבקשת מאליה – מקומות עבודה רבים מכילים סכנות בטיחותיות מובנות, רבות ושונות, בהתאם לאופיו של מקום עבודה ספציפי
זה או אחר. בין אם מדובר במפעל אשר עושה שימוש בכימיקלים מסוכנים במסגרת תהליך הייצור, במקום עבודה הכולל עבודה בגובה או באינספור דוגמאות נפוצות אחרות – סיכונים בטיחותיים קיימים לרוב, ותפקידם של אנשי מקצוע דוגמת ממונה בטיחות או יועץ בטיחות הוא כמובן לסייע לצמצם למינימום האפשרי את הסכנות הבטיחותיות הנשקפות לעובדים.

עם זאת, תרומתם של אנשי מקצוע מעולם הבטיחות בעבודה, וספציפית של יועצי בטיחות, אינה מסתכמת אך ורק בתרומה למערך הבטיחות במקום עבודה זה ולצמצום הסיכונים הנשקפים לעובדי המקום, כמו גם לקוחות ועוברי אורח שונים. באינספור מקרים, יועץ בטיחות תורם באופן ממשי וישיר גם בפן הכלכלי – ניהולי, ומסייע לארגון בו הוא מועסק לחסוך לא מעט כסף.

מניעת תאונות פוטנציאליות, התנהלות בירוקראטית תקינה ועוד
כיצד, אם כן, עשוי לחסוך יועץ בטיחות טוב כספים והוצאות מיותרות עבור הארגון המעסיק אותו?
ובכן, בכמה דרכים שונות. בתור התחלה, אחד מתפקידיו המרכזיים של יועץ בטיחות בעבודה הוא איתור והתראה אודות מפגעים בטיחותיים פוטנציאליים שונים, במטרה לטפל בהם מבעוד מועד על מנת שלא יגיעו לכדי סיכון בטיחותי של ממש. מניעת תאונות עבודה, פציעות פוטנציאליות של עובדים וכו' היא כמובן חשובה מאוד בראש ובראשונה מפאת שלומם של בני האדם הנמצאים בסכנה פוטנציאלית, אך מעבר לכך מדובר גם בחיסכון כספי עצום, או בעצם בהימנעות מהוצאות כספיות כבדות ובלתי נחוצות. סכנות בטיחותיות עשויות לפגוע לא רק בעובדים (להם יידרש מקום העבודה לשלם פיצויים כבדים במקרה של פציעה במסגרת העבודה), אלא גם בציוד ורכוש הארגון.
פן נוסף בו מסייע יועץ בטיחות מקצועי למעסיקיו לחסוך בהוצאות הוא הפן הבירוקראטי – מקומות עבודה שונים נדרשים לאישורים שונים, ועל מנת לקבלם עליהם לעמוד בתקני בטיחות מפורטים, מוקפדים ומחמירים. תקנים אלו כאמור מורכבים ומשתנים מענף אחד למשנהו, כמו גם בהתאם לגודלו ואופיו של כל בית עסק ספציפי. על מנת לעמוד בכל הדרישות באופן מלא ומספק, יש להיעזר באנשי מקצוע המתמחים בכך, הלא הם יועצי בטיחות. גם כאן, קבלה יחסית מהירה וחלקה של אישורים שונים ועמידה בדרישות בירוקראטיות שונות, עשויות לחסוך למקום העבודה הרבה מאוד כסף בטווח הארוך.

לסיכום, העסקתו של יועץ בטיחות מומלצת והכרחית עבור בתי עסק רבים, לא רק מבחינה בטיחותית אלא גם מבחינה כלכלית. על מנת להבטיח התנהלות תקינה, יעילה ובטיחותית, מומלץ להעסיק יועץ בטיחות מקצועי, מטעמה של חברה המתמחה בבטיחות במקום העבודה.
הוסף תגובה
צילום: pexels
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה