close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

טיפוח והיגיינה בעידן הקורונה

מערכת שורשב אייר, תשפ26/04/2020

במיוחד בתקופת הקורונה צריך לשים לב לא רק לריחוק החברתי, אלא גם לשים דגש על היגיינה אישית ולשטוף ידיים מספר פעמים ביום

תגיות:
מחקר חדש שפורסם בNew England Journal, בדק כמה זמן הוירוס
covid-19 יכול לשרוד על משטחים מחוץ לגוף האדם.

בקצב של התפשטות נגיף הקורונה, עלתה המודעות שלנו בהתאם למשטחים הסובבים אותנו. כולנו חווינו וראינו אנשים שמנסים לפתוח דלתות בעזרת המרפק, מוצאים את הספריי חיטוי מהתיק ומרססים את המעקה לפני שאוחזים בו באוטובוס, כמו כן רובנו מסתובבים עם כפפות גומי. מחזה של צוות עובדים בביגוד מגן מרססים חומרי חיטוי על משטחים מגוונים במרחב הציבורי כמו: פארקים, רחובות, תחנות אוטובוסים, מכונות ATM וכו'.

בדומה לוירוסים רספירטורים אחרים, כולל השפעת, covid-19 יכול להתפשט דרך טיפות זעירות שמועברים מהאף או הפה של אדם הנושא את הנגיף כאשר הוא משתעל או מתעטש. שיעול בודד עלול לייצר כ-3000 טיפות זעירות. החלקיקים האלה עלולים לנחות על אנשים, ביגוד ומשטחים שונים סביבם, חלק מהחלקיקים הקטנים יותר אף יכולים להישאר באוויר.

חשוב לומר כי לפי CDC (המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן), נגיעה בחפץ או משטח עם הוירוס ולאחר מכן נגיעה בפנים לא נחשב לדרך העיקרית בה הוירוס מתפשט. למרות זאת, ה-CDC, WHO (ארגון הבריאות העולמי) ורשויות בריאות אחרות הדגישו כי שטיפת ידיים כמו כן ניקוי וחיטוי בתדירות גבוהה של משטחים הנמצאים בשימוש יום-יומי, הם המפתח למניעת התפשטות ה-covid19.

אנחנו עדיין לא ידועים בוודאות כמה מקרים של הדבקה היו עקב משטחים מזוהמים, אך מומחים מייעצים לנהוג בזהירות.

אחד האספקטים הפחות ברורים הוא כמה זמן ה-covid-19 יכול לשרוד מחוץ לגוף האדם. חלק מהמחקרים על הקורונה כמו: MERS ו-SARS, מצאו כי הוירוס יכול לשרוד על מטאל, זכוכית ופלסטיק אפילו 9 ימים אם לא יעברו חיטוי. במקרים של טמפרטורות נמוכות זמן ההישרדות יכול להתארך ל-28 ימים.

מחקר מ-NIH מראה כי הוירוס שורד עד 24 שעות על קרטון, ועד 2-3 ימים על פלסטיק ומשטחי אל-חלד. הממצאים מצביעים על כך שהוירוס עלול להישאר זמן ממושך יותר על ידיות של דלתות, משטחי עבודה מצופים פלסטיק או למינציה ומשטחים נוספים. החוקרים כן מצאו כי משטחי נחושת משביתים את הוירוס תוך 4 שעות.

הקורונה יכולה לשרוד על מסכות מנתחים עד 7 ימים לפי מחקר שנעשה על ידי The Lancet, מצאה כי זמן ההישרדות של הוירוס על ביגוד הוא יומיים ועל פלסטיק 3 ימים.

במצב של 20 מעלות צלזיוס 65% לחות, לאחר 3 שעות הוירוס נעלם מנייר הדפס ומנייר טישו. לקח לו יומיים להיעלם מעץ וביגוד. לאחר 4 ימים לא היה ניתן לגלותו על זכוכית ושטרות. הוא החזיק מעמד 7 ימים על אל-חלד ופלסטיק. זמן הישרדותו הארוך ביותר באופן מפתיע, היה על השכבה החיצונית של מסכת מנתחים. ביום השביעי של המחקר עדיין הוירוס עדיין היה נוכח על החלק החיצוני של המסכה.

אז מה הדרך המהירה לחיסול הוירוס?
תוך דקה ניתן להשבית את הוירוס על ידי שימוש במוצרי חיטוי מעל 70% אלכוהול, אקונומיקה ביתית וחומרי חיטוי נוספים. יש להקפיד לנקות משטחים אשר בשימוש יום-יומי בתדירות גבוהה ולשטוף ידיים אחרי שימוש בשירותים, לפני אוכל ובמהלך היום.

באתר יוקאר פארם אונליין ניתן לרכוש מוצרי חיטוי והיגיינה שהכי נחוצים בימים אלו.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה