close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

קיבלתי זימון לחקירה משטרתית - האם להתייעץ עם עורך דין פלילי?

מערכת שורשיא סיוון, תשפ03/06/2020

האם כל הזמנה לחקירה מצריכה התייעצות עם עורך דין פלילי?

תגיות:
נאשם עלול להיות מוזמן לחקירה משטרתית לאחר שנרשמה נגדו תלונה שנבדקה כמוצדקת או תלונה שרוצים לחקור אותו עליה. במקרים אחרים, לאחר חשדות שנתמכות באיסוף ראיות וכדומה. אם קבלת זימון לחקירה במשטרה, אזי אתה צריך לשאול את עצמך אם כדאי לך להתייעץ עם עורך דין פלילי? התשובה לכך מעט מורכבת מאחר ולא כל חקירה משטרתית היא עקב חשדות לפלילים. במקרים מסוימים ניתן לחשוד בכך. אם היא באזהרה, כאשר אתה יודע שעברת עבירה וחושד שעלו עליך ואם ביצעת עבירה שעלולה להיחשב כפלילית וכדומה. ניתן למצוא עבירות פליליות מגוונות ובין היתר: עבירות מס
ועבירות כלכליות של צווארון לבן, שוד, גניבה, פריצה, רצח, אונס ועוד.

ליווי צמוד
כדאי לך לקבל ייעוץ על מנת שתוכל להתנהל היטב מול חוקרי המשטרה. ככל שהליווי יהיה מוקדם יותר כן, יקטן החשש לכך שתעשה טעויות קריטיות שעלולות להקשות על ייצוגך בהמשך הדרך. למעשה, לך כמו לכל חשוד נחקר, קיימת הזכות לייעוץ של עורך דין. ההשלכות לאישום פלילי חמורות וכוללות בין היתר רישום פלילי במשטרה היכול להפריע לך בהמשך החיים. בעת רצון לקבלת עבודה, בהגירה ובנסיבות נוספות. הסיוע שלו הינו מהותי וטכני אבל גם נפשי. מי שאף יכול ליהנות משירותיו היא משפחתך הנתונה במצבים מורכבים. הגעה לחקירה נעשית, במקרים רבים, כאשר אתה נמצא במצבים נפשי מורכב היוצרים בלבול. במיוחד כאשר מדובר בפעם הראשונה ואינך מכיר את התנהלות רשויות האכיפה, דבר היכול לפגוע בך רבות.

פתרון בעיות בתחילת הדרך
עורך דין פלילי יכול לסייע לך רבות כבר בשלבים ראשונים אלו של החיכוך עם רשויות האכיפה. הסיוע יכול להתבטא בהכנה לחקירה הצולבת במשטרה לפני השימוע ועוד. במידה והחקירה מלווה גם מעצר הרי שהוא יכול לנסות לגרום להקלה בתנאי מעצרך, להמרתו למעצר בית וכדומה. חשיבות מיוחדת היא במקרים בהם מתברר כי ניתן לסגור תיק פלילי כבר בראשית הדרך עקב חוסר הוכחות, טעויות טכניות ואחרות שהמשטרה עשתה, או בהליך של הסדר מותנה עבירות שבמהלכו תתחייב לתנאים שונים. במידה והתהליך ממשיך אזי הוא יכול לסייע גם הלאה.

ייצוג בבית משפט
כמובן, שגולת הכותרת של פעילות עורך דין פלילי היא ייצוג בבית משפט אם וכאשר תזדקק לכך. למעשה הדבר כבר לא כל כך תלוי בכך. אתה תיחקר ובמידה ועקב החשדות הפרקליטות מוצאת לנכון, יוגש נגדך כתבי אישום. בשלב הזה בוודאי תזדקק לייעוץ רב יותר. ייצוג בבית משפט מורכב מאוד ועורך הדין מגייס את כל הידע והניסיון שלו. הוא יטען לטובתך, יציג המלצות טובות על אופייך ומעשיך, יציג חוות דעת מתאימות, יביא תקדימים משפטיים ובעיקר ינסה להפריך את הטענות מולך. הדיונים נערכים לאורך זמן ולבסוף השופטים הם אלו הקובעים בפסקי הדין את העונשים המגוונים.

הקלות לעונש
העונש החמור ביותר הינו כליאה בבתי סוהר לתקופה אשר נקבעת על פי חומרת העבירה ונסיבותיה. עונשים קלים יותר הם עבודות שירות, מעצרים על תנאי, מעצרי בית, וכדומה. זיכוי מוחלט הוא ההישג הגדול ביותר אבל כל הקלה מהעונש המרבי ייחשב כהישג משמעותי עבורך וישפיע מאוד על עתידך. עורך דיו פלילי יכול ללוות אותך גם הלאה בעת מעצר בית או בבית סוהר ולאחר סיומו. הוא יכול לבקש בשמך חנינה, מחיקת רישום פלילי לאחר ריצוי המאסר וחזרה למוטב ועוד. למעשה, הוא יכול ללוות אותך כל אימת שצריך, כמובן במידה ותבקש זאת ממנו. רצוי לקבל שירות מעורך דין בעל מוניטין בתחום.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה