close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ככה תעצבו את משרד ההיי טק המושלם בשבילכם

מערכת שורשד תמוז, תשפ26/06/2020

מה הדרך הנכונה לעצב משרד הי טקיסטי מושלם בשבילכם?

תגיות:
צילום: shutterstock

משרדי הייטק וסטארט אפ למיניהם הפכו נפוצם ומוכרים ביותר בארץ ובמדינות מערביות נוספות בעשורים האחרונים, למרות שמדובר בתחום פעילות חדש יחסית. גם רבים אשר מעולם לא עבדו בתחום יודעים לספר כי המשרדים של גוגל או חברות הייטק אחרות הם מיוחדים במינם, מלאים בעניין וחדשנות ומספקים לעובדים בהם סביבת עבודה מהנה, נוחה, בלתי שגרתית ובעיקר – פרודוקטיבית במיוחד (הרי זו הסיבה העיקרית בגינה משקיעות חברות ההייטק תקציבי ענק בעיצוב משרדיהן...).

עבור חברות הייטק צעירות הנמצאות בשלבים של תכנון והקמת משרדים – מה כדאי לקחת בחשבון במסגרת עיצוב משרדים הייטק על מנת

צילום: shutterstock
ליצור סביבת עבודה מושלמת?

אפיון צרכי החברה על פי אופייה הייחודי – עיצוב משרדים הייטק
אחד השלבים הראשונים והחשובים ביותר בעיצוב משרדי הייטק הוא ביצוע של אפיון מעמיק ומקצועי של צרכי החברה, וזאת בהתאם לאופייה הייחודי – סוג המוצר/שירות שהיא מנסה לפתח, כמות העובדים, אופי העבודה הנפוץ והנהוג, כמות האינטראקציה הצפויה עם גורמים חיצוניים אשר יתארחו במשרדי החברה, תכניות להתרחבות עתידית צפויה ועוד.

כל אלו, כמו גם פרמטרים רלבנטיים נוספים, צריכים להילקח בחשבון במסגרת תהליך האפיון המהווה שלב ראשוני וחשוב במסגרת עיצוב משרדים הייטק על מנת שהמשרד אכן יוכל לתת מענה טוב לעובדי החברה לאורך זמן, ולא יצריך שינויים מקיפים תכופים כבר לאחר כמה שבועות או חודשים. לכן, מומלץ ביותר להתחיל בעבודה עם אנשי מקצוע המתמחים בעיצוב משרדים, וספציפית בעיצוב משרדי הייטק, כבר משלב האפיון. רק אנשי מקצוע מנוסים אשר כבר אפיינו, תכננו ועיצבו בהצלחה מרובה משרדי הייטק שונים, יידעו בדיוק מה חשוב ולמה כדאי לשים לב ולא ישאירו אף פרט חשוב בחוץ.

גיבוש רעיון, בחירת סגנון והדמיה ממוחשבת וריאליסטית
לאחר תהליך האפיון של צרכי החברה במשרדיה העתידיים, ניתן לגבש רעיון כללי אודות מראה המשרד המתוכנן, ולרדת יותר לפרטים דוגמת בחירת סגנונות עיצוביים ספציפיים. מי שביקר בהרבה משרדי הייטק יודע לספר כי למרות שלכולם יש מוניטין זהה פחות או יותר בקרב הציבור הרחב, בפועל ישנם הבדלים ניכרים ומשמעותיים בין משרדים שונים. יש הרבה מקום לגיוון, יצירתיות וייחודיות אשר ייצגו את החברה וישאירו רושם משמעותי בקרב לקוחות ואורחים המגיעים לבקר במשרדיה.

את גיבוש הרעיון ובחירת הסגנון ניתן לממש ולהמחיש באמצעות הדמיית תלת מימד ממוחשבת, המאפשרת ממש לראות בצורה מוחשית וטובה כיצד צפוי המשרד המתוכנן להיראות בסיום תהליך העיצוב והבנייה/שיפוץ. הדמיות ממוחשבות בימינו מאפשרות ממש "להתהלך" ולשוטט בין חדרי המשרדים העתידיים הצפויים, וכך לקבל תחושה ממשית של האופן בו המשרד המוגמר ייראה וירגיש. 

תכנון תשתיות, בחירת ריהוט ועוד – שלבים מתקדמים בעיצוב משרדים הייטק
לאחר שלבי האפיון, גיבוש הרעיונות והסגנונות וכו', מתחילים להגיע לשלבים המתקדמים והפרקטיים יותר. שלב שחשוב מאוד לקחת בחשבון בכל מקרה של עיצוב משרדי הייטק הוא תכנון תשתיות למשרדים החדשים. זאת מכיוון שבמקר של הייטק פעמים רבות נדרשת תשתית מיוחדת ומורכבת, במקרים רבים מכילים משרדים אלו גם מעבדות המצוידות בציוד מעבדתי מתקדם ועוד. כלומר, כדאי לתכנן בצורה מקצועית ויסודית את התשתיות של המשרד על מנת שהוא יוכל לפעול בצורה טכנית מושלמת כאשר ייפתח באופן רשמי.

שלבים מתקדמים נוספים בעיצוב משרדי הייטק יכללו, למשל, בחירה של מערכות ריהוט לכלל המשרד, איסוף אנשי מקצוע מתאימים ואיכותיים, יישום של כל הפרטים השונים מההדמיה הממוחשבת בשטח ועוד. גם בשלב זה, עיקר האחריות נופל על מעצבים ו/או אדריכלים הממונים על הפרויקט, כך שעדיף לעבוד מלכתחילה עם כאלו המתמחים ספציפית בעיצוב משרדי הייטק.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה