close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מערכות VRF: בחזרה ליסודות

מערכת שורשז תמוז, תשפ29/06/2020

הכירו את היסודות של מערכות VRF, מערכות זרימת קירור משתנות, כדי לקבוע אם זוהי הבחירה הנכונה לפרויקט מיזוג האוויר הבא שלכם

תגיות:

מערכות VRF, מערכות זרימת קירור משתנות, צוברות פופולריות רבה ומשמשות כגרסאות משופרות של מערכות מיזוג אוויר מפוצלות, שכוללות חימום וקירור בו זמנית, וכן יכולות התאוששות חום.

אלו הן מערכות מודרניות שמספקות כמה יתרונות עיקריים, כגון יעוד, בקרת טמפרטורה פרטנית, עבודות תעלות ממוזערות, למעט הצורך בנוזלים משניים, חלוקת מים צוננים או מים חמים, ועלויות נלוות. טכנולוגיה כל-חשמלית זו מורכבת מיחידת עיבוי אחת חיצונית, יחידות פנים מרובות שמשרתות אזורים שונים, צנרת קירור עם בוררי ערוצים, ובקרות נלוות.

מערכות VRF משתמשות בקירור כנוזל העברת החום

ונוזל העבודה, ומשיגות יחס יעילות אנרגטית גבוהה מאוד, ויחס יעילות אנרגטית משולבת. מערכות אלו יעילות בשלושים אחוזים ממערכות מיזוג אוויר קונבנציונליות עקב פעולת עומס חלקית, אפנון מהירות, יכולות יעד וטכנולוגיית התאוששות חום.

תרומת מערכות VRF לבנייה ירוקה

בשנים האחרונות מבוצע שימוש הולך וגובר בטכנולוגיית משאבות החום בגז ביישומים מסוימים שבהם שירותי הגז הטבעי מציעים תמריצים. כתוצאה מכך, מערכות VRF תורמות למספר רב של נקודות בנייה ירוקה.

מערכות VRF הן מערכות מיזוג אוויר שאינן קלאסיות, בהשוואה למערכות תעלות קונבנציונליות, שמפזרות את האוויר או המים המצוננים ברחבי הבניין. המונח VRF מציין את יכולתה של המערכת לגוון ולשלוט בזרימת הקירור דרך סלילי אידוי מרובים על מנת לספק בקרת טמפרטורה פרטנית באזורי נוחות מכניים שונים.

הפעלת מערכות VRF

באמצעות הרחבה ישירה כחלק ממעגל הקירור הבסיסי, מערכות VRF מעבירות את החום מהחדר ישירות לסלילי אידוי שממוקמים בתוך החלל הממוזג. אמצעי העברת החום, במקרה זה, הוא נוזל הקירור, שמספק חימום וקירור לאזורים שונים עם פחות אנרגיה לעומת אוויר או מים.

מערכות VRF פועלות כמערכות מרובות פיצולים, ומחברות יחידות פנים מרובות עם מכלול יחידת עיבוי חיצונית אחת מרכזית, ומספקות חימום, קירור ושחזור חום בו זמנית באזורים שונים, באופן הבא:

  • מערכת משאבת החום VRF ספקת חימום וקירור לכל היחידות המקורות בפרק זמן מסוים.
  • מערכת VRF מספקת קירור וחימום שאינם בו-זמניים בכל עת.
  • מערכת התאוששות חום מספקת קירור וחימום בו זמנית, כמו גם התאוששות חום, ומעבירה את האנרגיה מאזורי קירור לאזורי חימום של הבניין.

תכונות ההפעלה של מערכות VRF מושגות באמצעות טכנולוגיה משופרת שעובדת כך:

  • מהירות משתנה ומדחסי מהפך משתנים ומהירי-קיבולת.
  • מאווררים חיצוניים עם מנועים בתדרים משתנים.
  • יחידות פנים עם מנועים אלקטרוניים.

סוגי מערכות VRF

קיימים שני סוגים שונים של מערכות VRF:

קירור אוויר. במערכת זו מדחסים מרובים מחוברים ללולאת צנרת קירור. יש להקדיש תשומת לב מיוחדת לבחירת ציוד במקומות עם תנאי סביבה שמאופיינים בטמפרטורות אוויר גבוהות.

קירור מים. במערכת זו מדחסים מרובים מחוברים ללולאה של מקור מים, ומאפשרים את התאוששות החום בין יחידות המדחס.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה