close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

קידום ממומן, קידום אורגני או שיווק ברשתות חברתיות - מה כדאי לכל עסק?

מערכת שורשה אב, תשפ26/07/2020

איזה סוג של נוכחות דיגיטלית העסק שלכם צריך? קידום ממומן, קידום אורגני או פרסום ברשתות החברתיות?

תגיות:
נוכחות דיגיטלית משמעותית היא נכס יקר ערך עבור כל עסק כמעט. הדרכים הבולטות לייצר נוכחות שכזו באופן יעיל הן SEO (קידום אתרים אורגני), SMO (שיווק ברשתות חברתיות) ו-PPC (קידום ממומן). לכל אחת מהן יתרונות וחסרונות, וכדאי להכיר גם את אלה וגם את אלה, וכך להגיע להחלטה המיטבית - שכמובן יכולה להיות גם שילוב מושכל של שני אפיקי פעולה ואפילו כל השלושה.

קידום ממומן - תוצאות מידיות
היתרון העיקרי של קידום ממומן בגוגל הוא המידיות של התוצאות. מודעה שמועלית ל-Google Ads, ממשק הפרסום הידידותי מאוד למשתמשים, יכולה למשוך אל העסק לקוחות
פוטנציאליים כבר תוך דקות בודדות - בתנאי כמובן שנוסחה במדויק והופנתה לקהל היעד הנכון.

עוד יתרון הוא הפידבקים המפורטים. בגוגל אדוורדס ניתן לראות, בקלות ובבירור, את הביצועים של כל מודעה ובפרט בפני כמה גולשים נחשפה וכמה מהם לחצו על הקישור שהיא מכילה. עם השקעה נוספת אפשר לדעת גם כמה מתוך אותם אנשים שלחצו על הקישור גם יצרו קשר עם העסק ורכשו ממנו מוצרים או שירותים. מומלץ לנצל את המידע יקר הערך הזה כדי להשביח כל קמפיין פרסום בזמן אמת: יצירת 2-3 גרסאות לכל מודעה - עם הבדל קטן למשל בכותרת, או במרכיב אחר - מאפשרת לדעת מה משכנע יותר, ולהישאר איתו.

שיווק ברשתות חברתיות - אינטראקציות אפקטיביות עם קהל היעד
היתרון הבולט של שיווק ברשתות חברתיות - שמוכר גם בשם SMO, כלומר Social Media Optimization - הוא היכולת להגיע גם ללקוחות פוטנציאליים שלא מחפשים את העסק, אבל כן יכולים ליהנות מהשירותים/מוצרים שלו. עוד מאפיין מובהק של SMO הוא האפשרות ליצור אינטראקציות מגוונות עם גולשים רבים, וכך לחזק את המחויבות שלהם כלפי העסק.

הבסיס לשיווק אפקטיבי ברשתות חברתיות הוא תוכן בעל ערך אמיתי, מעניין, משקף את הבקיאות המקצועית של העסק ומניע לפעולה - כשהפעולה יכולה להיות לייק, תגובה או שיתוף, וגם יצירת קשר אתכם. עוד דגש חשוב הוא הכמות, שכן ללא נוכחות מתמדת קשה ובמידה רבה גם בלתי אפשרי להתבלט בין אינספור התכנים בפייסבוק, אינסטגרם וכו'.

קידום אתרים אורגני - למקסימום נוכחות בטווח הארוך
קידום אתרים אורגני - ובז'רגון המקצועי SEO (ראשי תיבות של Search Engine Optimization) - הוא אוסף פעולות שמטרתן להביא את האתר של העסק לאחד המקומות הראשונים בחיפושים הרלוונטיים מבחינתכם. פעולה אחת היא העשרת האתר בתכנים שמספקים לגולשים מידע חיוני עבורם. פעולה נוספת היא אופטימיזציה טכנית של האתר, כך שיהיה קריא מבחינת גוגל, ייטען במהירות, יוצג באופן מיטבי במובייל ועוד. עוד רכיב הכרחי הוא יצירת פרופיל קישורים, כך שאתרים סמכותיים ואמינים יפנו אל האתר שלכם וישכנעו את גוגל שהוא איכותי.

הסיבה העיקרית לכדאיות ביצוע כל הפעולות הנ"ל היא שבטווח הארוך הן מניבות את נפח התנועה המשמעותי ביותר אל האתר ובעצם אל העסק. עוד סיבה טובה היא המיתוג המוצלח שמקנה דירוג מחמיא בגוגל, ואם תרצו, תוכלו לקבל תשובות נוספות לשאלה למה קידום אתרים חשוב לעסק.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה