close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כיול מכשירי מדידה הוא הפתרון למדידות מדויקות

מערכת שורשח אב, תשפ29/07/2020

מספר עקרונות לגבי כיול של מכשירי מדידה שונים...

תגיות:

מכשירי מדידה מתקדמים הפכו להיות לחלק בלתי נפרד מההתנהלות השוטפת של מוסדות ועסקים שונים. המכשירים הללו הפכו להיות שימושיים

כל כך ממספר סיבות, כאשר אחת מהסיבות המרכזיות היא כמובן היעילות והפשטות שלהן. כך במקום להתאמץ על מנת לקבל את המידות המדויקות, מכשירי המדידה עושים את העבודה עבורכם.

אך בכדי שתוכלו לקבל את התוצאות המדויקות ביותר כל הזמן אתם תהיו חייבים לבצע כיול מכשירי מדידה. לא מעט אנשים שמבצעים את המדידות נוטים לשכוח או לזלזל בחשיבות של הכיול, אך בפועל הכיול הוא מה שיכול לעשות את ההבדל בין מדידה מדויקת ובין מדידה לא מדויקת.

האם כל אחד יכול לבצע כיול מכשירי מדידה?

באופן עקרוני כל אחד ואחת מכם יכול לבצע כיול של מכשירי מדידה, לא מדובר על פעולה מורכבת – בטח אם אתם מכירים את המכשיר אשר ברשותכם. בספר ההוראות שקיבלתם ביחד עם המכשיר תוכלו לקבל הסבר מפורט כיצד אתם מכיילים אותו.

במקרה שבו אתם לא רוצים לקחת סיכונים תוכלו לפנות לחברה מקצועית שמתמחה בתחום של כיול מכשירי מדידה. היא תבצע את הכיול עבורכם, כל זאת בתמורה לתשלום סמלי על העבודה. האפשרות הזאת תהיה רלוונטית עבור כל אותם האנשים שאין להם את הזמן לכייל את המכשיר בעצמם – ועדיין חשוב להם לקבל את המדידות הכי מדויקות.

כל כמה זמן צריך לבצע כיול מכשירי מדידה?

אין לשאלה הזאת תשובה חד משמעית כי כיול מכשירי מדידה צריך להתבצע בהתאם לסוג המכשיר שברשותכם. ברוב המקרים היצרן הוא זה שיקבע עבורכם בכל כמה זמן אתם חייבים לבצע כיול של המכשיר, על מנת שתוכלו להמשיך ליהנות מכל היתרונות שהוא מספק לכם במדידות השונות שאתם מבצעים.

אך אתם יכולים גם להגדיל ראש ולבצע את הכיול באופן עצמאי בכל חצי שנה או בכל שנה, בשאיפה שאתם תוכלו להיות רגועים ולדעת כי אתם מקבלים את המדידות המדויקות ביותר. הרי זוהי חובתכם בתור אנשי מקצוע שמתעסקים בתחום, וכל סטייה קטנה במדידה עלולה בסופו של יום לעלות לכם מאוד ביוקר.

האם כיול של מכשיר עלול להוות סכנה?

כל עוד אתם מבצעים את הכיול על פי ההוראות אין לכם ממה לחשוש, לא מדובר על פעולה מורכבת או כזאת שיכולה להביא לנזק למכשיר המדידה שלכם. ברוב המקרים כל האנשים שמכירים את המכשיר על בוריו, ידעו גם בדיוק איך לבצע את הכיול ללא סכנה.

אך כמובן שאם לא תבצעו את הכיול כנדרש אתם עלולים לחשוף את המכשיר למגוון רחב של בעיות ותקלות. לכן אם אתם חוששים לבצע כיול מכשירי מדידה, תוכלו לפנות לחברה מקצועית שזה התפקיד שלה – היא כמובן תשמח לספק לכם שירות ולהפוך את המכשיר שלכם למדויק באופן המקסימאלי.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה