close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

אנחנו נשארים בארץ: טיפים לחופשת קיץ משפחתית בשגרת הקורונה

זאב נחמנזוןי אב, תשפ31/07/2020

כבר מזה כמה חודשים שנתב"ג שומם והנחיתה היחידה לה זכינו היא זו של מגפת הקורונה. עקב כך, צפויות משפחות רבות לבלות את חופשת הקיץ הקרובה בארץ ואם גם אתם נמנים ביניהן, לפניכם כמה טיפים שיסייעו לכם לצלוח אותה בצורה המיטבית

צילום: shutterstock
התקופה הנוכחית אותה אנו חווים קשה במיוחד ומאתגרת את העולם כולו. אי הודאות השוררת באוויר מורגשת כמעט בכל מקום ועדיין – ישנו צורך בקיומה של שגרת חיים נורמטיבית במסגרת ההנחיות והמגבלות השונות. את רוב הזמן אנו מבלים בבית או בעבודה ועקב המצב, שוכחים כי הקיץ כבר בשיאו ושהגיעה העת לצאת לחופשה.

בעולם נטול קורונה, יתכן והיינו נופשים כעת מעבר לים, גומעים שייק פירות טרופי או בירה קרה על איזה חוף אך בהינתן המצב הנוכחי, נראה שאנחנו נשארים בארץ לחופשה משפחתית מהנה. כדי לעבור אותה בצורה הטובה, הבטוחה והמוצלחת ביותר, מומלץ לבחור תחילה אמצעי התניידות
צילום: shutterstock
מתאים שיכיל את המשפחה כולה. רכב להשכרה שילווה אתכם לאורך החופשה עצמה עשוי להתאים במקרה זה שכן זוהי אפשרות נוחה במיוחד, המציעה מחירים אטרקטיביים ובעיקר – רכבים נקיים ונטולי קורונה שעברו חיטוי בתדירות גבוהה עקב המצב. חשוב כמובן גם לנהוג בסבלנות יתרה כלפי ילדיכם וכן לבחור אזור מומלץ בארץ בו אתם מעוניינים לבקר ולנפוש.
אז אילו טיפים נוספים יסייעו לכם לעבור את החופשה בצורה הטובה ביותר? לפניכם כמה מהחשובים מביניהם.

הילדים לפני הכל
כדאי לזכור כי בחופשה משפחתית על כולם להרוויח מן החוויה וכדי להבטיח שגם אתם וגם ילדיכם תהנו – עליכם להיערך מראש לאופי הטיול. לנוכח המגבלות והשינויים הרבים בתחלואה ובחוקים, ייתכן ואטרקציות רבות תהיינה סגורות ולכן כדאי לבדוק מבעוד מועד על שעות הפתיחה וגם על העומס הצפוי להיות במקום, שכן רוב האנשים נופשים בעונה הזו.

נסו לתכנן את החופשה ככזו שיהיו בה תעסוקה ופעילויות המתאימות לגיל ילדיכם. אם מדובר בתינוקות או בילדים קטנים, מומלץ לשקול מקום בו ישנן אטרקציות צמודות ומתאימות כמו בריכת פעוטות. אם ילדיכם בגיל הרך, ייתכן והדבר שהכי ישמח אתכם כהורים הוא שעות שינה, כך שמלון בו תוכלו לישון כהלכה עשוי להפוך לחופשה חלומית עבורכם. אם אתם נמנים בין אלו המעדיפים לנוע ולטייל בטבע – גם צימר בקרבת מסלולי הליכה קצרים המתאימים לטיולים משפחתיים יכול להיות פתרון מהנה.

בעוד שהשתוללות ויצר ההרפתקנות הם חלק בלתי נפרד מחייהם של ילדים, מסלול הליכה אתגרי ומותאם גיל או מקום הקרוב לאטרקציות ימיות או ספורטיביות יכול להיות הזדמנות נהדרת לפריקת אנרגיות. אפשרות הבחירה בין מלון או צימר עדיין פתוחה, אך אם אתם מעט קצרים בכסף בתקופה זו או לחלופין מתחברים לטבע באופן עמוק יותר – גם לינה באוהלים או בקמפינג מוסדר עשויה להיות חוויה משפחתית שקשה לשכוח. אין זה משנה באיזו אופציה תבחרו, זכרו שהאתגר הגדול ביותר בטיול זה הוא לנתק את הילדים ממסכי הסלולר.

תיהנו מהנוף
מומלץ לסגל ולתכנן מבעוד מועד שיטות חינוך או סמכויות הוריות בנוגע לזמן המסך של ילדיכם. במידה ועיניהם נעוצות בסמארטפונים, נסו להסביר להם שמטרת החופשה היא לצבור חוויות משותפות וכי השקעתם משאבים רבים עבורם בתכנונה. בנוסף, הגדירו יחד זמנים בהם יוכלו להשתמש בסלולרי וספקו להם מספיק סיבות להניחו בצד. המלצה נוספת ואולי המומלצת ביותר – היא לשמש דוגמה אישית. בהייה והתעסקות בטלפון אינה נחלתם של הילדים בלבד ואם יבחינו שאתם מרוכזים בהם ובחוויה במקום במסכים שלכם, יהיה להם קל יותר לוותר.

כדאי לייעל את יתרונותיו של המכשיר שברשותכם ולתעד את החוויות המשפחתיות מהחופשה. צלמו את הרגעים היפים, המצחיקים והמרגשים שלכם שכן אלו ילוו אתכם לנצח.

לבריאות
עניין חשוב יותר ביציאה לחופשה הוא החזרה הביתה בבטחה. לכן, הקפידו על זהירות בדרכים, רחצה במקומות מותרים ואף הישמרו מעקיצות של מדוזות ויתושים. בימי הקורונה יש להקפיד אף יותר על בריאותכם ובריאות ילדיכם ולשמור על היגיינה וחיטוי במקומות ציבוריים וכן גם ברכב המושכר. עטו מסיכות היכן שצריך וודאו שגם ילדיכם מוגנים, שטפו ידיים וחטאו אותן מספר פעמים ביום ובדקו שהיעדים אליהם אתם מתכננים להגיע אינם מהווים מקור הדבקה אפשרי.

לסיכום, חופשה משפחתית בימי קורונה עשויה להיות אתגר לא פשוט אך עם זאת – גם הזדמנות נהדרת להנות מהדברים הפשוטים ומרגעים משפחתיים מרגשים. סעו בזהירות, שמרו על ההנחיות וחשוב יותר – תהנו מארצנו היפה.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה