close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

"הנאום"- אהרון רזאל שר חממה

מערכת שורשכג אב, תשפ13/08/2020

עובדיה חממה, מיוצרי המוסיקה היהודית הבולטים והמוערכים ("אנא בכח"), מוציא לאור לקראת יום הזיכרון של הראי"ה קוק זצ"ל בג' אלול, את הנאום, מתוך פרויקט חדש שבדרך, אלבום שני משירי הרב קוק שיקרא: הצימאון.

תגיות:
אחרי מרחבים, האלבום השאפתני ופורץ הדרך שיצא בשנת תשע"א, לא פגו כוחות המשיכה של טקסטים שכתב הרב קוק למעיינות היצירה של חממה. "אהבת חינם" (עם צמד רעים) ו"קדושת השבת" (עם מיכה ביטון), היו השירים הראשונים מתוך האלבום שבדרך, ואילו עכשיו: "הנאום" בו מדמה הרב קוק את פועלו של עם ישראל מעל במת ההיסטוריה, לנאום גדול אשר כמותו קודם לכן, טרם נשמע:

הִתְחַלְנוּ לְהַגִּיד דְּבַר מָה

דָּבָר גָּדוֹל דָּבָר מֻפְלָא
לְהַגִּיד לְעַצְמֵנוּ וְלָעוֹלָם כֻּלּוֹ
דָּבָר גָּדוֹל, אֲשֶׁר
עוֹד לֹא נִשְׁמָע

נְאוּם גָּדוֹל, אֲשֶׁר עוֹד לֹא נִשְׁמָע.

עובדיה חממה מגלה כי הדימוי הזה של עם ישראל ופועלו על בימת ההיסטוריה, כנושא נאום שנמשך ומהדהד מאז ועד היום, בכל רחבי היקום, דבק בו ואיתו הדחף להלחין רעיון נפלא זה.
"בפרספקטיבה הראויה ניתן להבין את עוצמת הדברים. שהרי הרב קוק כותב דברים אלו לפני כמאה שנים, כשעם ישראל עדיין היה מצוי ושקוע בגלות גדולה, וקרנו בקרב העמים ודאי לא הייתה 'מזהרת'. כיום ניתן להבין את הדברים טוב יותר, אבל אז?!
עם ישראל השב לארצו, תורת ישראל, המוסר היהודי וערכיו וחכמת היהדות ומורשתה, לצד התפתחות והצלחות מדעיות וטכנולוגיות, כל אלו הינם דוגמא ומופת כיצד החזון הישראלי, היעוד והשליחות הייחודיים לנו, מהווים בעצם, אור גדול לאנושות ולעמים כולם".
לכן, אך טבעי היה לבחור באהרן רזאל לשאת עם חממה את דברי הנאום הדגול. "הוא יוצר וזמר נשמה יהודי משובח, שנושא במסע יצירתו ארוכת השנים, את אותו נאום חזון יהודי, בדביקות גדולה ובלהט חלוצי מעורר השראה. שיריו של אהרון רזאל ודאי השפיעו והקרינו גם על יצירתי".




הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה