close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

סדנת כתיבה: למי זה מתאים?

מערכת שורשכח אב, תשפ18/08/2020

מזה תקופה שאתם מרגישים דחף לכתוב ולהניח את המחשבות על גבי נייר או על צג מחשב? יש לכם בליל של רעיונות שונים ויצירתיים, אך אינכם בטוחים כיצד להעניק להם את הבמה הראויה?

תגיות:

יכולת כתיבה לא מוכרחה להיות כישרון מולד. למעשה, כמו כל מיומנות אחרת, מדובר בכזאת שניתן לשכלל ולהוסיף עליה עם תרגול נכון, ועם קבלת טכניקות ומתודות שונות. על קרקע פורייה זו, גופים לימודיים שונים שמחים להציע סדנאות כתיבה החולשות על פני מגוון רחב של טכניקות ויעדים לכתיבה. הנה הצצה קטנה אל עבר סוגי הסדנאות בהן תוכלו לבחור.

כתיבת סיפורי חיים
סיפורי חיים הם שם נרדף לכתיבת ביוגרפיה עצמית, או במילים אחרות: כתיבת ספר זיכרונות תיעודי.

בחירה בסדנת

כתיבה שכזו, יכולה להיות לעזר רב עבור אדם המעוניין להנציח את קורותיו מאחורי כריכה קשה או לחלופין עבור בני משפחה, מכרים וחברים המבקשים להנציחו או לחילופין להעניק לו מתנה המוקירה את פועלו רב השנים.

כתיבת החוויות האישיות והזיכרונות השונים, היא בהחלט מאורע מרגש, ובמסגרת סדנת הכתיבה, ניתן יהיה ללמוד כיצד לתרגם את המחשבות, האירועים והחוויות האישיות אל תוך הנייר.

כתיבת סיפורים לילדים
אין דבר מרגש ומהנה יותר מלקרוא ספר לילדנו שאנו כתבנו במו ידינו. רצונם של הורים רבים הוא לקחת חלק ביוזמה נפלאה שכזו, יוזמה שיכולה לסייע רבות בהקניית ערכים חינוכיים מסוימים או מסרים שרלוונטיים עבור הילד.

כתיבת ספר לילדים יכולה לגולל מאורע אמתי הנוגע לחיי המשפחה, והיא יכולה להתייחס לסיפור דמיוני לחלוטין. מבוגרים רבים פוקדים את הקורסים והסדנאות לכתיבת ספרי ילדים, ולו כדי לעודד ולעורר מחדש את הסקרנות שאפיינה אותם בילדות.

בדומה לסיפורי חיים, רבים המבקשים לכתוב ספרי ילדים, מוצאים עצמם מבולבלים ומהוססים באשר לתחילתה של הדרך וכל שכן סופה. מדובר בעלילה לכל דבר ועניין, כזו הכוללת דמות ראשית, דמויות משניות, קונפליקט ופתרון. מהיכן נתחיל? ולו מפרטי הדמויות לרבות צורותיהן או שמותיהן? סדנת כתיבה תאפשר לכם לצלול אל תוך עולמות מדומיינים ולשחרר את היצירתיות שנמנמה לה לאורך השנים.

כתיבה שיווקית לעסקים
מנגד, חשוב גם לציין סדנאות כתיבה שנועדו למקצועות שהולכים וצוברים תאוצה, הלא הם מקצועות העריכה וכתיבת התוכן לאתרים ולפרסומות.

כתיבה שיווקית יכולה להשתלב במגוון רחב של פלטפורמות החל מעריכת תכנים ראשוניים עבור אתרי אינטרנט, דרך כתיבה ויצירת סלוגנים קליטים בשלטי חוצות או בפרסומות, ועד לתכנים שיווקיים המתנוססים על גבי כתבות תוכן מקצועיות.

עתה נותר שתשאלו את עצמכם לגבי המסע אותו אתם רוצים לעבור; כתיבה היא אתגר לא קטן, אך בו בעת, כשהיצירה מתחילה לרקום עור וגדים, הרי שאין כל תחליף לתחושת הסיפוק האדירה.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה