close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

נזילת מים מהשכן – מתי ניתן להגיש תביעה

מערכת שורשג אלול, תשפ23/08/2020

בהיעדר שיתוף פעולה בין שכנים במקרים של נזילת מים מדירת השכן, לא פעם אין מנוס מהגשת תביעה משפטית לצו עשה ולפיצויים כספיים נגד השכן שמדירתו נוזלים מים לדירה הניזוקה

תגיות:

נזילות מים מהשכן ורטיבות בדירה הינם אחד הגורמים העיקריים לסכסוכי שכנים ולתביעות בבית משפט בין דיירים בבית המשותף.

בדרך כלל הרטיבות ונזילת המים מהשכן קורות עקב בניה רשלנית של הדירה שכנה ואיטום שנעשה בצורה לא מקצועית בעת בניית הבניין ו/או הדירות, דבר שלבסוף גורם לנזילת מים מדירה לדירה ולנזקים רבים לדירות בבתים משותפים.

בהיעדר שיתוף פעולה בין שכנים במקרים אלו, לא פעם אין מנוס מהגשת תביעה משפטית לצו עשה ולפיצויים כספיים נגד השכן שמדירתו נוזלים מים לדירה הניזוקה.

מתי ניתן להגיש תביעה נגד נזילת מים מהשכן?

כאשר

קיימת נזילת מים מדירתו של השכן, והשכן מסרב לשתף פעולה ולהסדיר את הבעיה, ניתן לפעול נגד השכן בכמה מישורים.

הדבר הראשון שיש לעשות הוא לשלוח לשכן מכתב התראה מעורך דין אשר מתריע בשכן שבמידה ולא יסדר את נזילת המים בהקדם תוגש נגדו תביעה בבית המשפט או אצל הרשמת על הבתים המשותפים, אשר לה יש סמכות מקבילה לבית משפט שלום לדון בתובענות בבתים משותפים.

במידה והשכן אינו פועל להסדרת הנזילה, מומלץ להביא בעל מקצוע אשר יעריך את הנזקים בדירה ואת מקור הרטיבות ומה נדרש בכדי לתקן את נזקי הרטיבות בדירה.

לפני הגשת התביעה לבית המשפט או אל המפקחת על המקרקעין, חשוב לנסות ולפטור את הסכסוך עם השכן באופן מכובד וללא הגשת תביעה משפטית, בית המשפט תמיד יראה בעין יפה נסיון תם לב לפטרון הסכסון מצד התובע. לכן, מומלץ לנסות ולהגיע לפתרון הרטיבות במידה והשכן משתף פעולה.

כמובן שבמידה והשכן לא משתף פעולה ומסרב לתקן את נזקי הרטיבות ולשאת בעלות התיקונים, אין מנוס מהגשת תביעה משפטית, ואז כפי שמצוין לעיל, יכול לבחור התובע בדרך כלל האם הוא מעוניין להגיש את התביעה אצל המפקחת על הבתים המשותפים או בבית משפט השלום שבתחום שיפוטו נמצאים הדירה והבניין המשותף.

ישנם יתרונות וחסרונות בכל ערכאה, ועל כן מומלץ להתייעץ עם עורך דין לגבי הערכאה שבה עדיף להגיש את התביעה נגד השכן.

חשוב לדעת, שישנן תביעות שחובה להגיש אצל המפקחת על הבתים המשותפים, בעוד שישנן תביעות שלא ניתן להגיש אצל המפקחת ויש להגיש בבית משפט השלום.

תביעה לצו עשה בבית המשפט נגד שכן

במרבית הפעמים תביעה נגד שכן בבית משפט בעניין של נזילת מים ונזקי רטיבות שנגרמו לדירה עקב כך, תכלול סעד לצו עשה, אשר תדרוש שהשכן יתקן את הרטיבות וכן יתקן את הנזקים שנגרמו לתובע בדירתו עקב הרטיבות. תביעה לצו עשה היא למעשה תביעה אשר בה תובעים את השכן ומבקשים מבית המשפט שיורה לשכן לעשות את המבוקש בכתב התביעה, על כן שמו של הסעד – צו עשה.

כמו כן, עם צו עשה בדרך כלל תובעים תביעה כספית את אותו שכן, שכן עקב פגעי הרטיבות בדירה נגרמו לתובע הוצאות רבות ונזקים אשר אותם חשוב לתבוע באותה התביעה, או להגיש בקשה לפיצול סעדים במידה ולא רוצים לתבוע את התביעה הכספית יחד עם התביעה לצו עשה (לפעמים הנזק עדיין לא התגבש נכון למועד הגשת התביעה ועל כן נכון להמתין עם התביעה הכספית עד להתגבשות הנזק).

לסיכום, ניתן להגיש תביעה נגד שכן בגין נזילת מים מדירתו, וחשוב לעשות זאת במועד הנכון ולא להמתין עד לשיהוי בלתי סביר ו/או להתיישנות התביעה.

עורך דין ניר אביבי מטפל במקרים רבים של נזילת מים מהשכן והגשת תביעה משפטית עקב כך.

עורך דין ניר אביבי הינו עורך דין הבקיא במקרקעין, חוזים, תביעה לפינוי מושכר וייצוג בבתי משפט וכמו כן מטפל בתביעה לפינוי מושכר

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה