close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כיבוי כל מה שצריך לדעת - מערכות כיבוי אש אוטומטיות מתקדמות

מערכת שורשג אלול, תשפ23/08/2020

מערכות מתקדמות לגילוי אש ועשן נפוצות בבתי עסק, מפעלים ובתים פרטיים. התקנתן תשמור על הבטיחות ותמנע שריפות. התגובה המהירה שלהן תבצע כיבוי מהיר במקרה של דליקה, כך שאתם תהיו מוגנים. המאמר יעסוק במערכות מתקדמות אלו ויתרונותיהן

תגיות:

מה כוללת מערכת מתקדמת לכיבוי ולמניעת אש?

התקנת מערכת גילוי וכיבוי אש תעניק לכם הגנה מרבית בעסק ובבית. המערכות הללו כוללות: מטפים, ספרינקלרים, מערכת כריזה וגלאי אש. בבניינים ובבתי מסחר יש גם משאבות לכיבוי אש. המערכות חייבות לעמוד בתקנים באזורים בהם הן מותקנות ולתת מענה בשעת הצורך.

הספרינקלרים אלו מתזים המשפריצים מים בזמן שמתגלה השריפה ומכבים אותה לפני שהיא מתפשטת. מה שמפעיל אותם זו מערכת הכריזה שמצלצלת בזמן שריפה וכך גם מאותתת לאנשים לעזוב את המבנה.

גלאי העשן הם חלק ממערכת זו והם מחולקים לשני סוגים: גלאים

חיצוניים וגלאים פנימיים. הגלאים החיצוניים יתריעו על שריפה מחוץ למבנה, והפנימיים על שריפה בתוך המבנה.

כל המרכיבים הללו של מערכות גילוי אש ועשן תלויים אחד בשני. כלומר, הגלאים מתריעים על העשן וגורמים למערכת הכריזה להפעיל את הספרינקלרים, ולגרום לאנשים לצאת מהמבנה.

אבטחת העסק על פי חוק

בעת קבלת רישוי להפעלת עסק, בעל העסק מחויב להתקין מערכות כיבוי אש כדי לקבל את הרישיון. המערכות נבחנות על ידי מפקח אש המבצע בדיקה. אם בעל העסק עומד בתקנים הדרושים, הוא יוכל לקבל את הרישיון להפעלת העסק. אם בעל העסק אינו עומד בדרישות, המפקח על האש יגיע לביקורת נוספת. חברת מיגון אלקטרוניקה המקצועית המתקינה את המערכת, תוודא שהעסק מוגן ועומד בתקנים בפני שריפות.

היכן המערכת מותקנת?

את המתזים וגלאי העשן מתקינים על התקרות בחדרי מדרגות, בחדרי הבית או המשרד ובמסדרונות. בגני ילדים מתקינים את המתזים על תקרת החלל, וחייבים להימצא שני מטפים במיקומים שונים בתוך ארונות כיבוי אש ובהישג יד לצד צינור ארוך לכיבוי שריפות. המערכת צריכה להיות מותאמת למבנה. ככל שהמבנה גדול כך יש לעשות פיזור רב יותר של מתזים וגלאי עשן. ישנם כמה סוגים של מתזים וביניהם מתזים יבשים. זוהי מערכת ללא לחץ מים קבוע והיא מתאימה למפעלים ומקומות בהם יש ציוד יקר שעלול להינזק ממים. לפיכך, יש צורך להתאים את מערכת הכיבוי לאופי בית העסק או המפעל. חברת מיגון אלקטרוניקה המנוסה תתאים לכם את סוגי מערכות גילוי וכיבוי אש המועילות והטובות ביותר עבורכם.

גלאי עשן לבית

גלאי עשן לבית מחוברים למערכת החשמל, ויש להם גם סוללה שניתן להטעין במקרים בהם נפסק החשמל. כאשר הם מגלים את העשן, הם מתריעים על הסכנה. ישנם כמה סוגים של גלאים. כאשר בוחרים בגלאים פשוטים, ניתן להתקין אותם לבד. הגלאים המורכבים מחייבים איש מקצוע ולכן מומלץ להיעזר במתקין מקצועי.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה