close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

בדק בית: במה צריך להתמקד כשעושים בדיקה לבית חדש?

מערכת שורשג אלול, תשפ23/08/2020

ישראלים רבים רוכשים בתים ומגלים לאחר המעבר לבית החדש על ליקויים במבנה או בצנרת מה שגורם להם להיכנס להוצאות גדולות. המאמר יעסוק בחשיבות של בדיקת הבית באמצעות חברה מקצועית ובהבדלים בין בדק לבית חדש ובדק לבית ישן

תגיות:
רכשתם בית חדש – מי יבדוק אותו?
כשרוכשים בית חדש מקבלן , חשוב להזמין בדק בית של מהנדס בניין מחברה אמינה העוסקת בתחום. המהנדס אחראי לבדוק את הפגמים. ייתכן ותיתקלו בבעיות של ליקויי בניה שהמהנדס יאתר בזמן וכך תימנעו מהוצאות כספיות מיותרות. חברת פלס בדק בית מבצעת בקפידה בדיקת רטיבות ותקינות של הצנרת ובנייה לא תקנית. ביקורת מבנים של חברה מקצועית הנעשית לפני הרכישה, יכולה גם לעזור לכם להוזיל את המחיר על הבית ובכלל להחליט אם לקנות אותו.

האם ניתן לבצע בדיקה גם לבית ישן?
/>גם רכישה של בתים מיד שנייה חייבים לעבור בדיקת מבנים. כשאתם רוכשים בית כזה, הכול נראה על פניו נפלא. הדיירים שמוכרים עשו שיפוץ בבית וכמעט ולא תצטרכו להשקיע בשינויים. לא מעט מקרים של רכישה מיד שנייה הסתיימו בעוגמת נפש. אחרי שעוברים לדירה, מגלים לפתע שיש בעיות בצנרת או ליקויים אחרים שלא גילו לכם. מומלץ לפני הרכישה שחברת פלס בדק בית תערוך ביקורת, איתור נזילות ובדיקה מקיפה של המבנה. אם לא יאתרו את הנזילות בזמן, אתם עלולים לספוג חשבונות מים גדולים, קירות לחים, ולחוות תסכול רב. החברה תאתר את הנזילה באמצעות מכשור מיוחד ומתקדם שאנשי האינסטלציה אינם מחזיקים.

האם ישנם הבדלים בין בית חדש לישן בבדק הבית?
אין כל הבדל בין בדק של בית חדש לבדק של בית ישן. מאתרים ובודקים ליקויים באותה מידה. הדגש שיש לתת על בדיקה של בית ישן הוא על השיפוץ שנעשה בו ותקינותו. לערוך בדיקה חיצונית של סדקים ובלאי ולבדוק אם המבנה צריך שיקום. לעומת זאת, בבית חדש שמים דגש על חריגות במבנה, בדיקת היציבות שלו, איתור סדקים וקירות שקועים וכן הלאה. בשני המקרים חייבים לבדוק הכול כולל: איטום, תשתיות מים, ביוב וחשמל, ריצוף, חלונות ותריסים. גם אם זה בית חדש וגם אם ישן, נבדקים בשניהם כל הליקויים בצורה קפדנית ואחראית.

כיצד מתבצעת הבדיקה?
את הבדיקה מבצע מהנדס בניין מקצועי במשך כ- 2-4 שעות, ואליו תתלוו לאורך הבדיקה. במידה ולקחתם איש מקצוע כמו קבלן שיפוצים או איש אינסטלציה, חשוב שגם הם יהיו נוכחים בבדיקה. לאחר הבדיקה החברה תמסור לכם דו"ח מפורט של כל הליקויים, כיצד לתקן אותם ומהן העלויות הנדרשות. הדו"ח הזה יעזור לכם להוריד את המחיר על הבית ולהנחות את בעלי המקצוע לגבי התיקונים. אפשר לעשות גם בדק בית רק על תחום מסוים כמו צנרת או ביוב לפני הרכישה, אך אם כבר בודקים אז עדיף לבדוק הכול.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה