close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מה זה נזיקין ובאילו מקרים ניתן לתבוע

מערכת שורשכה חשוון, תשפא12/11/2020

תביעת נזיקין למעשה היא תביעת פיצוי על כל נזק פיזי, רוחני או קנייני הנגרם לאדם פלוני אלמוני ברחוב או בביתו שלו,

תגיות:

 תביעת נזיקין למעשה היא תביעת פיצוי על כל נזק פיזי, רוחני או קנייני הנגרם לאדם פלוני אלמוני ברחוב או בביתו שלו, על ידי אדם אחר או על ידי הרשות המקומית ואפילו לעיתים גם ניתן לתבוע נזיקין מהמשטרה. במשפט הפלילי, עיקר הדגש הולך על ההרתעה ועל כן נותנים משקל רב לעונש ההרתעתי אותו יקבל הנאשם ואילו במשפט הנזיקין הדגש ניתן על

גובה הפיצוי אותו יקבל התובע, לעיתים גם במקרה דנן נקבעים תקדימים על מנת להרתיע אנשים וגופים מסוימים כדלהלן חברות ביטוח מלנהוג לא כשורה. תביעות נזיקין למעשה מורכבות משני סעיפים, הראשון הוא הוכחת הנזק או העוולה שנגרמו לתובע והשני הוא גובה הנזק שנגרם לתובע על ידי הנתבע. 

רשלנות
אחד הגורמים הנפוצים ביותר לתביעות נזיקין היא רשלנות. רשלנות משמעותה היא שאדם מסוים אשר קיבלנו ממנו שירות כלשהו, התרשל בתפקידו ובכך שלא ביצע את תפקידו כשורה נגרם לנו נזק כספי, גופני או שניהם גם יחד. זה יכול להיות השיפוצניק שהגיע לסדר לנו תקלה כלשהי בבית וגרם לנזק גדול יותר, או עלול להיות הרופא שטיפל לנו בפציעה מסוימת ומסיבה כלשהי התרשל בתפקידו ונתן לנו טיפול שגוי או מרשם שגוי שלא רק לא טיפל לנו בבעיה הרפואית אלא איפכא מסתברא, החמיר אותה עשרת מונים. לעיתים אף רשלנות עשויה להיגרם על ידי כוחות הביטחון והמשטרה, שלעיתים מתוקף תפקידם הרגיש בהתנגשות עם אוכלוסייה אזרחית עלולים לגרום לנזקים ברכוש או בגוף בעת פיזור הפגנה או כניסה לחיפוש בבית. גם המשטרה אינה חפה מרשלנות וגם היא חשופה לתביעות נזיקין בגינה, אם למשל לא חסמו כביש מסוים שיש בו בור שדווח עליו למשטרה, אזי עניין זה עשוי להוות עילה לתביעת נזיקין רשלנית. אך אל לכם להקל ראש, גם אם נראה לכם שתביעת הנזיקין שלכם ברורה מאליה ובית המשפט יפסוק תיכף ומיד בעדכם, כדאי לכם לחשוב שנית ולשקול היוועצות עם עורך דין נזיקין מיומן אשר מכיר את נבכי המערכת ויודע כיצד להציג את פני הדברים בכדי שלא יפלו על אוזניים ערלות ותסתכנו בכך שתביעתכם תסולק. 

כיצד לפעול בעת פגיעה נזיקית?
ראשית אם נפגעתם באופן פיזי, עליכם לפנות לטיפול רפואי ולתעד זאת עד כמה שניתן, בתמונות ובמסמכים, ולמסור פרטים מדוייקים בעת התחקור הרפואי ללא כחל וסרק. כאן המקום לציין שאי דיוקים כאלו ואחרים במסירת העדויות עלולים לפגוע בעוצמת התביעה. לאחר שיחרורכם מבית החולים עליכם לטפל בפציעתכם מידי יום ולדאוג לתעד זאת בכדי שלא תואשמו באי טיפול בנזק על מנת להגדיל את הפיצויים. במקרה של נזק רכוש, גם  כאן עליכם לתעד את הנזק ושוויו, אם מדובר בתאונת דרכים ללא נפגעים בגוף, אזי איסוף של עדויות מטעם עדי ראייה עשוי להיות יעיל עד מאד. ובכל מקרה זיכרו, ישנו חוק התיישנות של 7 שנים מיום גילוי המקרה, אז אל לכם לקפוא על השמרים וטפלו בתביעה בהקדם האפשרי. 

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה