close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

עורך דין המייצג את בעלי הנכסים בפרויקט תמ"א 38

מערכת שורשא כסליו, תשפא17/11/2020

עסקת מקרקעין של עיבוי יסודות המבנה, היא עסקה מורכבת ביותר ולכן הדיירים שוכרים עורך דין המייצג את בעלי הנכסים בפרויקט

תגיות:
בעלי הנכסים בפרויקט תמ"א 38
עסקת מקרקעין של עיבוי יסודות המבנה, היא עסקה מורכבת ביותר ולכן הדיירים שוכרים עורך דין המייצג את בעלי הנכסים בפרויקט תמ"א 38 ומעניק להם ליווי משפטי לאורך
כל הדרך. המטרה היא להגן על בעלי הדירות בתהליך שמטרתו לחזק את היסודות של המבנה הישן כך שלא יקרוס ברעידת אדמה. בתהליך זה בוחרים חברה קבלנית שתבצע את הפרויקט שבו בעלי הנכסים אינם משלמים עבור העבודות הקבלניות ובתמורה לכך, החברה הקבלנית בונה מעל המבנה כמה קומות נוספות על פי התכנון וההיתרים ומוכרת את הדירות הללו וכך מרוויחה מהעסקה.

עם השנים, כל עורך דין מקרקעין בקריות, בירושלים או בכל מקום אחר מתמקצע בהליך זה וכך הוא יכול להתנהל מול היזם, הרשות המקומית, הדיירים וכל גורם נוסף כך שהעסקה תצא לפועל. אחד היתרונות הגדולים של פרויקט מסוג זה הוא בעובדה שאם קיימת אפשרות הדיירים משפרים את תנאי הדיור שלהם ומוסיפים חדר נוסף כמו ממ"ד, מרפסת או מעלית וכך מקלים מאד על חייהם וגם מעלים את ערכו של הנכס.

תכנון הנדסי עבור בעלי הנכסים בפרויקט תמ"א 38
ההיתכנות של מיזם מסוג זה קשורה בראש ובראשונה לבדיקות ההנדסיות שמבצעים מהנדס הבניין, הקונסטרוקטור ויועץ הקרקע. בהתאם לבדיקה זו מתקבלת החלטה לגבי החוזק הנדרש לבניין זה כדי לייצב אותו וגם כדי שיעמוד בעומס של כמה קומות נוספות. בהתאם למכלול זה, מקבל המבנה אישור לתוספות, כמה קומות ואם יש אפשרות גם לתוספות בכל אחת מהדירות.
התוכניות המפורטות מועברות לוועדה המקומית לצורך קבלת אישורים והיתרים ורק לאחר קבלת האישורים הללו, החברה הקבלנית יכולה להתחיל בביצוע המיזם.

בשלב הראשון מחזקים את כל היסודות, מוסיפים יציקות בטון סביב היסודות הקיימים ורק בתום עבודות החיזוק אפשר להתחיל לבנות את הקומות הנוספות.

ליווי משפטי של עורך הדין
עורך הדין שנבחר להיות נציג הדיירים, מטפל בשלב ראשון בהחתמת כל אחד מבעלי הנכסים על הסכמתו לביצוע המיזם היוצא דופן, על כל המשתמע מכך.

בשלב שני הוא מסייע בבחירת החברה הקבלנית בהתאם ליכולות המקצועיות של החברה לבצע פרויקטים מסוג זה, האיתנות הפיננסית שלה, חוות דעת והמלצות או דיס המלצות שהתקבלו לגבי החברה והעלויות הנדרשות עבור כל המעטפת. לאחר הבחירה עורך הדין מכין חוזה התקשרות מול הקבלן הכולל סעיפים מדוקדקים בכל הפעילות המיוחדת במיזם זה.

לאחר מכן הוא גם מחתים את כל קבלני המשנה על חוזים המותאמים להם, כמו אנשי אינסטלציה, חשמל, מיזוג, ריצוף וכו'. עורך הדין גם דואג לכך שתהיה חברת פיקוח הנדסית שתבצע בקרה על כל הפרויקט באופן רציף ולכל אורכו בנושאים כמו טיב העבודה, ביצוע התואם את התוכניות, שימוש בחומרי גלם בעלי תו תקן ועל פי הדרישה בכתב הכמויות ועוד.

הליווי המשפטי הצמוד בפרויקט סבוך זה הוא אקוטי ואין לוותר עליו.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה