close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מארז חנוכה – מדוע כדאי לתרום אותו

מערכת שורשו כסליו, תשפא22/11/2020

חנוכה הוא חג של אור - 'באנו חושך לגרש', לכל אדם יש הזדמנות לצאת מחושך לאור ולחלק יש את הזכות לעזור לנזקקים

תגיות:
חג חנוכה נחגג במשך שמונה ימים ואת הסיבה למספר זה כולנו מכירים מהגננת אהובה – לאחר שהיוונים הרסו את בית המקדש השני רצו המכבים להדליק את המנורה על מנת להחזיר לעצמם את האחיזה והזיכרון בבית המקדש, לאחר חיפושים בין כל ההריסות נמצא פח שמן קטן שעל פי גודלו היה אמור להספיק ליום אחד אך הנס הגדול הוא שהשמן הספיק להאיר את המנורה במשך שמונה ימים שלמים.

למה מדליקים חנוכייה?
החנוכייה שמודלקת בכל בית היא סמל למנורה שדלקה בבית המקדש. מדליקים נרות בכל יום בדיוק כמו שעשו המכבים, משמאל לימין ומלווים את הדלקת החנוכייה בברכה מיוחדת לחג.

מנהגי
חג החנוכה

סביבונים

הזמן לחגוג עם הילד שבך! בחג החנוכה נהוג לסובב סביבונים זכר לזמן שהיוונים אסרו על היהודים ללמוד תורה והיהודים היו מתחבאים ולומדים את התורה שבעל פה עד שהיו מגיעים יוונים ומיד היו שולפים היהודים את הסביבונים כך שיראה שבזה הם מתעסקים.

סיפור הנס

נהוג לספר את נס החג בהצגה ובדרכים חווייתיות כך שהילדים יקשיבו ויכירו את הנס. הרמב"ם כתב "כדאי להודיע הנס, ולהוסיף בשבח האל והודיה לו על הניסים שעשה" ככל שהאדם מודה ומספר על הנס כך הקב"ה רוצה יותר להטיב איתו.

דמי חנוכה

בימי החנוכה נוהגים לתת לילדים דמי חנוכה (מעות) הסיבה היא להרגיל את הילדים לתת צדקה מהרכוש שלהם ולכן ההורים עוזרים לילד לחשב 10% כמו שנהוג ולתת אותם לנזקקים.

מארז חנוכה – מדוע כדאי לתרום אותו?

כמו שציינו אחד ממנהגי החג הבולטים הוא לתת צדקה לנזקקים, אפשרות ראשונה היא לתת כסף והעני יקנה בו כרצונו, אפשרות נוספת היא לתת לעני מארז מצרכים כך שהעני לא יאלץ לעשות מאמץ על מנת להשיג את המוצרים אלא הכול כבר נמצא במארז החנוכה שנתרם למענו.

חנוכה הוא חג של אור - 'באנו חושך לגרש', לכל אדם יש הזדמנות לצאת מחושך לאור ולחלק יש את הזכות לעזור לנזקקים לקבל מהאור על ידי נתינת תרומת מארז לחנוכה שבשבילם זה הצעד הראשון מחוץ לחושך.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה