close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מה זה בדיוק מבחן מחוננים ולמה זה חשוב?

מערכת שורשיד כסליו, תשפא30/11/2020

אתם מכירים הורה שלא היה רוצה לדעת שהילד שלו מחונן? מוכשר ומוצלח יותר מהאחרים? האמת היא, שעמוק בפנים כולנו היינו רוצים לדעת שהילדים שלנו כאלה

תגיות:
אתם מכירים הורה שלא היה רוצה לדעת שהילד שלו מחונן? מוכשר ומוצלח יותר מהאחרים? האמת היא, שעמוק בפנים כולנו היינו רוצים לדעת שהילדים שלנו כאלה. לכן ברור מדוע גם אתם, כמו הרבה הורים אחרים, מתחילים כבר מהרגע שבו הילד עולה לכיתה א', לחשוב על העניין הזה. כדאי שתדעו שהיום כל הנושא של מבחני המחוננים הפך לעניין מאוד מסודר בישראל. משמעות הדברים היא שיש שלבים שונים בדרך לקבוע האם ילד מסוים מחונן או לא, כאשר לפני הכול, ההתנהלות שלו בכיתה והציונים שלו בלימודים ישפיעו על הסיכויים שלו להצליח במבחנים. בהמשך, כמובן שהוא והוריו יוכלו להחליט האם הוא ייקח חלק באותם
המבחנים שמיועדים לאתר מחוננים, וחשוב להבין כאן שכבר מדובר על עולם ומלואו. מבחן מחוננים זה לא עניין של מה בכך ולכן, אם אתם, בתור ההורים, יכולים לסייע לילד להצליח במבחן הזה, למה שלא תעשו זאת?

איך מתכוננים לקראת מבחן מחוננים?
אחד מהשלבים ההכי חשובים שהילד שלכם יצטרך לעבור אם הוא יתמודד בעתיד עם המבחן לאיתור מחוננים, זה כמובן שלב ההכנה. לכן עולה השאלה: איך עושים את זה בצורה נכונה? האם ההכנה למבחן זה משהו שהילד יוכל להתמודד איתו לבד או שהוא יהיה זקוק לעזרה? האמת היא, שאסור לשכוח שמדובר בסך הכול על ילד קטן, כך שאפילו אם הוא מוכשר, כמובן שהוא זקוק לעזרה שלכם. כדאי לדעת שמבחנים לאיתור מחוננים מחולקים למספר סוגים של שאלות ונושאים, כמו למשל:
• שאלות מילוליות
• שאלות של הבנת הנקרא
• סדרות של מספרים
• הבנת הנקרא הכוללת קטעי קריאה מיוחדים
• ידע כללי

בנוסף, חשוב להבין שכאשר מדברים על מבחן מחוננים מדברים על מבחנים שיש בהם שלבים שונים. לכן, אם אתם כבר מסייעים לילד להתכונן למבחן, כמובן שצריך להתייחס לכל השלבים השונים ולראות האם הוא יידע להתמודד עם כל אתגר פני עצמו.

אל מי פונים?
אם תעשו חיפוש אתם תראו שיש מגוון רחב של אתרים המציעים הכנות שונות לקראת מבחני המחוננים כמו אתר גולות למשל, ולכן נשאלת השאלה: אל מי פונים, במי בוחרים ואיזה סוג של הכנה הילד צריך. ממש כפי שקורה לגבי הרבה דברים אחרים בחיים, התרגול הוא מילת המפתח, ולכן אתם צריכים לאפשר לילד שלכם לתרגל וכמה שיותר. על מנת שתוכלו למצוא שאלות ממבחנים דומים שהתקיימו בעבר, כל שעליכם לעשות הוא לפנות אל מרכז מקצועי שזו המומחיות שלו. שם תוכלו לקנות חוברות תרגול שונות וכך תוכלו להיות בטוחים שהבן שלכם לא מבזבז את זמנו היקר לריק, אלא מתרגל את התרגילים שהכי קרובים למה שהוא יתמודד איתו במציאות. המבחנים האלה חשובים מאוד כי הם ישפיעו על העתיד של הבן שלכם ברמות שונות, כך שאם אתם רוצים לסייע לו, הכינו אותו למבחן כמה שיותר זמן מראש.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה