close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

גמילה מסמים קלים

מערכת שורשכ כסליו, תשפא06/12/2020

כל גמילה, גם אם מדובר על סמים קלים, הגמילה דורשת ליווי של צוות מקצועי ובעל ניסיון בתחום

תגיות:
גמילה מסמים קלים היא גמילה שדומה לגמילות מכל סוג אחר ולכן גם אם מדובר על סמים קלים, הגמילה דורשת ליווי
של צוות מקצועי ובעל ניסיון בתחום. על אף שיש חלוקה בין סמים קלים לסמים קשים, חשוב מאוד לדעת שגם גמילה מסמים קלים איננה קלה כלל. מדובר על תהליך שדורש זמן, סבלנות ומשאבים. לכן, אם אדם מכור לסמים קלים, לא כדאי לסמוך עליו כאשר הוא אומר שהוא יכול להיגמל מתי שרק ירצה ובאופן עצמאי. גם סמים קלים יכולים להיות הרסניים לגופו ולנפשו של האדם ועל כן, קרוביו של אדם מעין זה חייבים לסייע לו על ידי אשפוז במרכז גמילה.

מה חשוב לדעת על גמילה מסמים קלים?
על מנת שאדם המכור לסמים קלים ישוב לשגרת חיים חיובית וטובה, עליו לעבור תהליך גמילה מהסמים שהוא משתמש בהם. חשוב מאוד לדעת מה נכלל תחת ההגדרה של סמים קלים וכן, אילו תסמיני גמילה אדם שנגמל מסמים קלים עתיד לעבור.

סמים קלים הם סמים אשר נחשבים לכאלו שניתן לעשן אותם כמו סיגריה. לרוב הסמים הללו יכללו מריחואנה וחשיש ששניהם מופקים מצמח הקאנביס. על אף שרמת ההתמכרות של הסמים הללו נחשבה לנמוכה, התגובה המיידית של סמים כאלה מתבטאת לאחר השימוש בהם בתאבון רב, תחושות אופוריה ועוד. כלומר, על אף שמדובר על סמים קלים, לא מעט אנשים שמשתמשים בהם מפתחים תלות גבוהה בכדי לחיות את חיי היומיום שלה בצורה טובה, בכדי שלא להיכנס לדיכאון או למצב נפשי בעייתי ועוד. כאשר אדם מפתח תלות בסמים הללו וכאשר הוא לא יכול לחיות בלעדיהם חיים תקינים, הוא מכור ועל כן, עליו לפנות למרכז גמילה אם הוא באמת רוצה להיגמל מהסמים הללו או אם בני המשפחה שלו חפצים בכך.

תסמיני גמילה מסמים קלים
כמו גמילה מהתמכרויות לחומרים אחרים, גם הנגמלים מסמים קלים יאלצו להתמודד עם תסמינים שונים כגון: תסמיני גמילה פיזיים שיבואו לידי ביטוי בעייפות, כאבים גופניים חזקים לרבות כאבי שרירים וראש. תסמיני גמילה רגשיים אשר לא קלים יותר מתסמיני הגמילה הפיזיים אשר באים לידי ביטוי בעצבות, בדיכאון, בחרדה ועוד. האדם אשר מצוי בתהליך השיקום יחווה לא פעם את הרגשות הללו בצורה עוצמתית ולא קלה להתמודדות ועל כן, אין ספק שהוא חייב להיות מלווה ובהשגחה לאורך כל תהליך הגמילה.

מדוע כדאי לבחור במרכז גמילה עבור גמילה מסמים קלים
מרכז גמילה מכדורים פסיכיאטריים או גמילה של סמים קלים, הוא ללא ספק המקום הנכון לבחור בו בכל פעם שיש צורך בגמילה הן מסמים קלים והן מכל סוג של סם או חומר ממכר אחר. במרכז גמילה ניתן לקבל את כל הסיוע אשר בלתי אפשרי לקבל מהסביבה החיצונית, עם כמה שהיא תהיה תומכת ועד כמה שתרצה לעזור לאדם. כלומר, גם אם לאדם כלשהו יש משפחה תומכת מאוד שמעוניינת לסייע לו להיגמל מהסמים שהוא צרך וגם אם המשפחה שלו מאמינה כי היא יכולה באמת ובתמים לסייע לו, הרי שללא ליווי מקצועי בכל שלב ושלב מהתהליך, על ידי אנשי מקצוע שמכירים את תהליכי הגמילה ויודעים למה לצפות בכל שלב, כיצד להתמודד עם כלב שלב וכיצד להקל על המטופל בצורה הטובה ביותר, לא פעם יהיה לאדם קשה מאוד להיגמל. על כן, חשוב מאוד לבחור במרכז גמילה אשר ידוע כמקצועי מאוד ומציע את הליווי הטוב והיעיל ביותר בכל מקרה של התמכרות לרבות התמכרות לסמים קלים, כדורים פסיכאטריים, סמים מורכבים יותר ועוד.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה