close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

רישום פטנט בינלאומי – מדוע זה חשוב ואיך עושים את זה?

מערכת שורשז שבט, תשפא20/01/2021

מהי הדרך הנכונה לבצע רישום פטנט בינלאומי ולמה בכלל זה חשוב?

תגיות:

רגע השיא של כל מפתח, יזם, ממציא, זה הרגע בו הוא מגלה שעלה על פטנט חדש. פטנט שיכול להשפיע על אנשים לטובה ולייצר אפשרויות חדשות לביצוע פעולות שונות. למשל, אם הוא מצליח להמציא פעולה מסוימת שיוצרת מצב שקודם לכן לא היה קיים או פעולה שחוסכת מספר פעולות, שקודם לכן היה צריך לבצע כל אחת בנפרד.

זה רגע השיא, מאחר והרבה פעמים הוא מגיע אחרי עבודה קשה מאוד. ניסוי וטעייה לאורך זמן רב, אשר דורש משאבים של זמן וכסף, הרבה סבלנות, לא מעט אכזבות, עד שמצליחים באמת להביא את הרעיון לכדי ביצוע ממשי, אמיתי ונכון.

אך כל זה חסר חשיבות אם לא מבצעים רישום

פטנט כמו שצריך. נכון שיש את הסיפוק האישי מעצם העובדה שהתהליך הצליח, אך אם לא מבצעים רישום של הפטנט כפי שמתחייב, הרי שלא ניתן להרוויח דבר מהתהליך מבחינה כלכלית ומבחינות אחרות.

רישום פטנטים הוא תהליך לא פשוט, אשר צריך להתבצע כפי שהחוק מחייב, בצורה מסודרת ומאורגנת, כשהמטרה שלו היא להוכיח שאכן הפטנט הוא חדש, מקורי, ושאף גורם לפני כן לא המציא משהו דומה. בכך שאנחנו רושמים את הפטנט על שמנו, אנחנו מונעים מאחרים אפשרות להמציא משהו דומה ולהרוויח מכך או להשתמש בפטנט שלנו ללא אישור ומבלי שישלמו לנו על כך.

בעיקרון, רישום פטנטים מתבצע במדינת המקור בה הפטנט הומצא, אך בשביל שיהיה ניתן לשווק אותו גם במדינות אחרות, הרי שיש לבצע גם רישום פטנט בינלאומי. כלומר, יש לרשום אותו במדינות אחרות, על מנת שגם שם יהיה ניתן לראות שאנחנו בעלי הפטנט ואף אחד גורם לא יכול להשתמש בו ללא האישור שלנו.

כיצד מבצעים רישום פטנט בינלאומי

כמו במקרים רבים אחרים, הרי שגם בכל מה שקשור לנושא של פטנטים בינלאומיים, אין כלל אחיד, אין חוק אחד בכל מדינה. מי שרוצה לבצע רישום שכזה, חייב לעשות אותו בכל מדינה או לפחות בכל מדינה בה הוא חושב שיהיה נכון לבצע את הרישום בנפרד. כך למשל, עליו לבצע את הרישום בארצות הברית, סין, מדינות אירופאיות, ואז ממציאים מאותה מדינה אשר ירצו להמציא פטנט שכזה, יראו שהוא כבר רשום.

בשביל לבצע את הרישום בצורה נכונה, חייבים להשתמש בשירותיו של עורך דין שמתמחה בנושא, בין אם זה בהיבט המשפטי ובין אם זה בהיבט הטכנולוגי. כמו כן, חייבים להכיר את החוק המקומי ואמנות בינלאומיות, על מנת שתהליך הרישום יתבצע בצורה נכונה ולא תהיה שום מניעה מצד המדינה בה אנחנו מבקשים לרשום אותו, אכן לבצע את הרישום.

לפני סיום חשוב להדגיש, מי שלא רושם את הפטנט שלו במדינות אחרות, עלול למצוא את עצמו מפסיד לא מעט כסף ויוקרה בגלל זה.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה