close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

גלישת סאפ למתחילים – כל מה שצריך לדעת

מערכת שורשכט שבט, תשפא11/02/2021

סאפ הוא ספורט מהנה ולא פשוט המפעיל את כל שרירי הגוף ללא יוצא מן הכלל...

תגיות:
סאפ הוא ספורט פופולרי הצובר תאוצה בשנים האחרונות. גלישת סאפ, בעוד שהיא מספקת את החוויה המהנה והאקסטרימית של גלישה, גם נגישה יחסית לכלל האוכלוסייה מבחינת כח פיזי ומבנה. תהליך הלמידה קצר יחסית וניתן לצאת לגלוש לבד לאחר כמה שיעורים בודדים בלבד. אז לפני שמתחילים, כדאי לדעת, מה זה בכלל סאפ? מאילו טעויות להימנע? איפה ניתן לגלוש? ואיפה ניתן ללמוד?

לפני הכל, מה זה בכלל סאפ?
מקורו של הסאפ הוא בהוואי, עליו אנשי החוף היו עומדים בשנות ה-60 בכדי לצלם תיירים בזמן הגלישה שלהם. סאפ, הנגזר מן המונח stand up paddle board"" (בעברית
גלשן עמידה), הוא גלשן בעל מימדים גדולים יחסית, שהשימוש בו נעשה על ידי חתירה בזמן עמידה בתוך המים. הניווט וההתקדמות נעשים על ידי משוט חד כיווני בעל להב אחד, ושלא כמו גלשן גלים עליו שוכבים עד שהתאוצה גבוהה מספיק בכדי לקום, לסאפ יש יכולת הרבה יותר גבוהה לצוף ולצבור מהירות. סאפ יכול להיות סאפ מתנפח או סאפ קשיח, תלוי בצורך בסגנון גלישה שלכם ואפשרויות האחסון.

איך ואיפה מתחילים ללמוד סאפ?
ניתן להתחיל ללמוד גלישת סאפ במועדון גלישה וספורט מקצועי. ישנם שיעורי היכרות וקורסים מותאמים למתחילים בגלישה לגלשן סאפ, שיוכלו לכוון ולמקד אתכם בכמה שיעורים לפני שתוכלו לצאת לגלוש לבדכם ולצבור אימון. חשוב לזכור כי הים הוא מקום שורץ סכנות, ולכן מומלץ להיעזר במדריך/ה מקצועיים שיוכלו לסייע לכם אם משהו לא הולך לפי התוכנית. בקורס עצמו תלמדו איך להשתמש בגלשן, סאפ מתנפח או סאפ קשיח, ואיך להפיק ממנו את המיטב עבורכם. תתרגלו גם כניסה ויציאה ממים באופן בטיחותי, ניווט גלשן באופן האופטימלי ושמירה על יציבות בזמן העמידה על הסאפ. חשוב מאוד לבחור בקפידה את הקורס שתיקחו וגם את הגלשן שתקנו, שכן גלשן סאפ של מתקדמים אינו תואם ליכולות של מתחילים, אז מומלץ להתייעץ ולקנות גלשן מותאם לצורך ולרמה שלכם.

מהן הטעויות הנפוצות שמתחילים עושים בגלישה?
ישנן טעויות שכיחות במיוחד למתחילים בסאפ, כאן תוכלו לקרוא עליהן ובתקווה להימנע מהן לפני שיקרו. טעות נפוצה אחת היא להסתכל על הגלשן. להביט ארוכות בגלשן עלול לתת תחושת מוטעית של שליטה ושיווי משקל, אך בפועל מורידה משיווי המשקל ומקשה על היציבות. עדיף להסתכל כמה מטרים קדימה או לאופק. טעות נוספת שחוזרת היא משוט הפוך. כלומר, החזקת המשוט לכיוון הירכתיים. החזיקו את המשוט נכון או שתחתרו לאט ובחוסר איטיות. עוד טעות היא לא לחכות למהירות הנכונה לפני תפיסת גל. חשוב מאוד לתפוס תאוצה מספקת לפני שתופסים גל, כי בלי המהירות הוא יעיף אתכם הישר לתוך המים. ולסיום טיפ: השתמשו בגוף, לא בידיים. הידיים יקשו עליכם להישאר יציבים, אבל לגוף יש יציבה איתנה. נסו לשלוט יותר בה.

לסיכום, סאפ הוא ספורט מהנה ולא פשוט המפעיל את כל שרירי הגוף ללא יוצא מן הכלל. לפני שנכנסים לעולם הגדול של הגלישה, היו ערוכים לזה רגשית ופיזית, ובצעו מחקר קטן על הקורס הטוב ביותר הקרוב לביתכם. ובעיקר, תהנו, כי גלישה היא הדבר הכי קרוב לתעופה שהצלחנו לעשות עד היום.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה