close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הקדמה

רונן מלולח אדר, תשפא20/02/2021
פרק א מתוך הספר פרחי הגאולה
<< לפרק הקודם
 - 
לפרק הבא >>

פרק א מתוך הספר פרחי הגאולה

תגיות:
הקדמה

לרוב בני האדם מציאות בורא לעולם או מציאות רוחנית מעבר למציאות הגשמית הנראית נתפסית כפנטסטית לא הגיונית ומתאימה לאגדות וסיפורי עמים, אך לאמיתו של דבר הפלא האמיתי הוא הסתתרותו של בורא עולם מעיננו. הסתתרות זו יוצרת מציאות בה בחיר הנבראים - האדם אינו מבחין בבורא שנמצא בכל פרטי המציאות ברקע ובמנגנון פלאי טובע בחוקי הטבע .. אלוקים הוא אחד משמות ה' המיצג את מידת הגבול את יכולתו של הבורא להגביל ולהסתיר עצמו וערכו המספרי שווה בגימטריא למילה טבע אכן אתה א-ל מסתתר(ישיעהו מה טו) . מציאות
מופלאה זו יוצרת הבנות, אמונות חלקיות בחיים אחת מהם היא בהקשר הרפואה .. הרפואה המערבית הקונבנציונלית לא לוקחת בחשבון בהחלטותיה ובקוים המנחים אותה מציאות של בורא ומציאות רוחנית מעבר לקיום הגשמי הנראה לעין, ועל כן האדם ניתפס כמכונה משוכללת מאוד שהתפתחה באופן מקרי והמודעות הוא תוצר של הרכב פיזי- כימי של המוח. גישה זו מביאה לריפוי קר מכני ללא התיחסות אינבודואלית לאדם אלה להבדיל כמו אל רכב שניכנס למוסך. גישה זו של הרפואה הקונבציונלית מוגבלת ליכולת האנושית השכלית על כן עומדת ללא מענה למקרים לא מוסברים של חולי או להבדיל ריפוי אשר אינם מתאימים להערכותיה.
מצידה השני של ההבנה האנושית או יותר נכון הבנה על שכלית אנושית(אמונה) יש את הגישה של הרפואה השלמה רפואה אשר מבינה שהאדם הינו כפול גוף ונשמה , ניתן להבחין זאת גם במילה א- דם דם זה הגוף הפיזיות הגשמיות ו-ואלף מייצגת את אלופו של עולם, הבורא שורש ומקור לנשמות . הרפואה השלמה רואה בליקוי פיזי השתלשלות של ליקוי רוחני ברובד כלשהו ועל כן הטיפול מתמקד בטיפול באדם כמכלול על מנת לאתר את שורש הליקוי לטפל בו ובכך להביא מזור לחולה.

פרחי באך היסטוריה

שימוש בצמחי מרפא הינו דבר ידוע משחר ההיסטוריה ומתועד בתרבויות עתיקות רבות. אך שימוש בתדר האנרגטי של הפרח לריפוי, מה שאנו קוראים בשפה היהודית "נפש", זה פיתוח חדשני ויחודי של ד"ר אדוארד באך, רופא אנגלי, בקטריולוג ואימונולוג במקצועו וכן הומאופט מפורסם ומצליח. הוא היה אדם רוחני ואינטואיטיבי ברמה גבוה מאוד שכבר בשנות השלושים של המאה הקודמת חיבר בין הגוף לנפש ומכך למסקנה שרגשות שליליים משפיעים על היווצרות מחלות.
ראיה זו הייתה חדשנית באותה תקופה. למזלנו בימינו אנו, שהתפתחות תודעת הכלל והגלובליזציה הביאה לכניסת סוגי ריפוי אלטרנטיביים ומשלימים (או שלמים יותר נכון), אפילו הרפואה הקונבציונלית כבר איננה יכולה להתעלם לגמרי מהשפעת הנפש על הגוף, ולוקחת גם בחשבון את המצב הנפשי - רגשי של המטופל (אם כי ברמה מוגבלת למדיי). כמו כן נעשים מחקרים רפואיים מדעיים בנושא זה.
גישה זו של ד"ר באך הביא אותו לפיתוח שיטת טיפול המכונה על שמו: טיפול בפרחי באך.
בשיטה זו הריפוי מתקיים על ידי גילוי הרגשות השליליים המלווים את האדם וגורמים למחלות וחוסר איזון רגשי; ואיזונם על ידי שימוש בתדר אנרגטי של אחד מהפרחים או שילוב של כמה פרחים.
38 פרחים שונים זוהו ע"י באך כבעלי סגולה לאיזון אנרגטי של רגש מסויים בנפש. את סגולת הריפו של הפרחים מפיקים על ידי השריית הפרחים במים, המים מקבלים את תכונות הפרח בלי להשתמש בחומר המולקולרי של הפרח ממש ובשילוב עם קרני השמש, אותו תדר אנרגטי המאפיין של הפרח מועבר למים שהופכים למרפאים בעצמם. שיטה טבעית שבה הדגש הוא שימוש באנרגיה הרוחנית של הפרחי (החיות שברקע החומר).
ניתן לומר כי זהו טיפול נפשי - רגשי באמצעים רוחניים דרך תיווך של חומר גשמי פלא פלאות.
כל זה מתאפשר בעקבות תכונה מיוחדת שיש במים שהם יכולים "לזכור" את מה שהיה בתוכם. חומר כה מופלא של הבורא שמושפע אפילו מסביבה אנרגתית ומילולית. ישנם צילומים מיקרסקופיים המדגימים את השוני בהסתדרות המולקולורית שלהם בעקבות שינויי אוירה המדגימים את הפלקסיביליות של המים להכיל אנרגיות שונות ומגוונות בתוכם; כמו מים שבורכו או מיים שנאמרה המילה אהבה לידם.
לאחר פיתוח השיטה, ש"מטפלת בכל קשת הרגשות ומצבים הנפשיים של האדם" ומכונה גם תרופה לרגשות, נפטר ד"ר באך והוא רק בן 43. אך מורשתו ממשיכה לפעול ממקום גילויו, "מרכז באך" במאונט ורנון (הר וורנון), אנגליה. יותר ויותר אנשים בארץ ובעולם נחשפים למתנה זו והפצתה הולכת וגוברת מפה לאוזן, דרך ספרים, הרצאות, פורומים, השתלמויות וקורסים.

פרחי באך בראי הקבלה והחסידות

קבלה היא תורת הסוד של עם ישראל ומכונה גם נשמתא דאורייתא, החלק הגלוי בתורה משול לגוף ורובד הנסתר משול לנשמה . הקבלה מכונה כך כיוון שהעולם הגשמי הוא קצה קצהו של השתלשלות של עולמות רוחניים ועל כן במבנהו רומז על מבנה העולמות הרוחניים ועל כן תורת הסוד מכונה קבלה מלשון להקביל .. על ידי ניתוח עולמנו ו -או מבנהו הנפשי והגשמי של האדם השיגו חכמי הקבלה על עולמות הנסתרים מעיננו שכן על ידי היתבוננות בגשמי ניתן להסיק על העולמות הרוחניים המופשטים מגשם(מבשרי אחזה אלוקה איוב). לכן חכמי הקבלה השתמשו בשמות מגופו של האדם על מנת לתאר עולמות מופשטים רוחניים כמו גולגלתא, מצחא , יד רגל וכו.. בשלב מאוחר יותר של התפתחות תורת הסוד נולדה החסידות מיסוד הבעל שם טוב הקדוש שהתקדמה צעד נוסף וחיברה בין מושגיה המופשטים של הקבלה לעולם כוחות הנפש של האדם וחיברה בעצם את החוליה החסרה בהבנת ההשתלשלות מאלוקות לאדם גשמי בעל נשמה עובדה זו פתחה את עולם הסוד לכל דורש אפילו לילדים, נשים ואפילו לגויים (שכן גם הם מצוים באמונה בבורא).

אדם

"נעשה אדם בצלמנו כדמותנו" אדם שיא הבריאה בעל מודעות לעצמו ובעל יכולת להיתקשר במודע לבוראו בריאותו הגשמית והרוחנית תלויה באמונה והכרה בנוכחות אלוקית בכל פרטי חייו. האדם כמו שאמרנו נברא כפול גוף ונשמה כאשר הגוף הוא העתק מושלם של המבנה הנשמתי ..(רמ"ח אברים ושס"ה גידים ) כאשר יש באדם מחלה זה בעצם נורית אזהרה לאדם שמשהו לא מתנהל כשורה מחלה מלשון חמלה של ה' על האדם שהוא תכלית הטוב שמעוניין להקיצו מתרדמת טעותו בדרך בה צועד. ומחלה זה גם מלשון חלל רוחני כלשהו אשר מונע משפע אלוקי להגיע ועל כן נוצרת מחלה.
פרחי באך
חללים רוחניים מתבטאים אצל האדם בדמות מצוקות רגשיות שונות לדוגמא פחד וחשש מדברים מסוימים שורשו הרוחני הוא בחוסר יראה מהבורא. התמצית של פרחי הבר אינה מוסיפה דבר לאדם רק מציפה אותו באנרגיה של אור אשר עוזרת לו להבין יותר טוב עוזרת לו לפתח את מודעותו באותה נקודה ומחוללת ריפוי עצמי שכן לאדם יכולת ריפוי עצמית אדירה. טיפול ללא השגת שינוי בהתיחסות האדם בהקשר הרוחני בסופו של דבר יסוג אחורה ויחזור לאותן מצוקות שוב ושוב כמו להבדיל טיפול קונבציונלי. ברמה מסוימת טיפול משלים בהשגה פסיכולוגית בלבד ללא הקשר רוחני גבוהה יותר הוא בדקות טיפול קונבציונלי כיוון שהוא מתמקד בשיפור נפשי רגעי במסגרת היכולת השכלית-פסיכולוגית של האדם והמטפל אך השגת שינוי אמיתי ולאורך זמן, שינוי מהותי יש צורך בהיתחברות למי שאמר והיה העולם היתחברות מעל מגבלות השכל האנושי.

התמציות מחולקות בגדול לשתי סוגים:

תמציות מצב: אלו הן תמציות שניתנות למצב ספציפי בחיים והן אינן לטיפול ארוך טווח. למשל תמציות העוזרות למצב של החלטה. תמציות המצב עובדות מהר מאוד ולכן לא ניתקל בריאקציות קשות.

תמציות טיפוס: נשתמש בתמציות אלה בעבודה על דפוסים נפשיים יותר עמוקים ,למשל דימוי עצמי נמוך, הדחקות, מסכות, קורבנות. תמציות אלו איטיות יותר ומעלות לעיתים ריאקציות חזקות. ריאקציות אינן תופעות לוואי התמציות היוו בעצם זרז אנרגטי למשהו שמממלא ישב בנו.

ריאקציה

אין חובה שתופיע אך כשהיא מופיעה היא אינדיקציה ברורה לכך שהתמצית נכונה ועוררה תגובה, ריאקציה יכולה להתבטא באי שקט, סחרחורת, פצעים וכו. רוב הריאקציות חולפות תוך שבוע או שבועיים ולעיתים נדירות יותר מכך כאשר ההיסטוריה של האדם היא קשה מאוד.
תמצית של פרחי באך תחיל ברוב המקרים בין 2-5 תמציות שונות ככל שיש יותר סוגי תמציות כך הריאקציה תהיה חלשה יותר שכן האדם מתקרב לגרעינו מכמה מקומות ולכן לא חווה את הריאקציה בצורה חזקה. שנותנים תמצית לאדם יש להשתדל שיהיו מאותו קיו של תמציות(מצב, טיפוס וכו…)
יש לזכור שאין פתרונות אינסטנט ואין לנסות לפתור את כל בעיותיו של האדם בטיפול של תמצית אחת להפך היא תהיה מאוד לא יעילה כי תפעל מכיוונים שונים.

התנגדויות לטיפול /מניעות

זהו עולם רחב ולעיתים משעשע, בקבוקים נעלמים ונשכחים, בקבוקים נשברים, אנשים נשבעים שלקחו לפי ההוראות אך הבקבוק נראה כמי שיצא מהמטפל וכו'.. יש לזכור כי התמצית לא תיקח אדם למקום אותו איננו יכול לעכל. לכן אין חשש בלקיחת התמצית.

רקיחת פרחי באך-ואופן לקיחתם

מצרכים- בקבוקון 30 מיליליטר, מים מינרלים.
נמלא מים מינרלים עד לכתף של הבקבוקון נטפטף מכל תמצית מבוקשת 4 טיפות ונסגור את הבקבוקון. הופכים בעדינות והופכים חזרה נותנים ברכה למטופל.
לקיחה על ידי המטופל- 4 פעמים ביום כאשר רצוי בוקר +לפני השינה ופעמיים נוספות במהלך היום, מטפטפים 4 טיפות מתחת ללשון.
יש לשמור את התמצית במקום מוצל.

על כל תמצית מ38 התמציות נדבר על פי הסעיפים הבאים.

א- סימפטומים לאבחון- כלומר למי ניתן אותם.
ב- האם תמצית טיפוס מצב או שניהם גם יחד.
ג- האם צפויות ריאקציות.
ד- מחלות.
ה- אתנולוגיה- איך האדם הגיע להיות אותו דפוס .




הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה