close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ליווי משפטי בנושא פשיטת רגל

מערכת שורשט ניסן, תשפא22/03/2021

יש מצבים שבהם כל אדם זקוק לאיש מקצוע מהשורה הראשונה, שהתמקצע בנושאים הללו, כדי שיעניק לו ייעוץ משפטי רחב היקף

תגיות:
פשיטת רגל
אנשי עסקים, כמו אנשים פרטיים, מגיעים לעיתים למצב של פשיטת רגל עקב קריסה כלכלית. מדובר במצב שבו אדם מגיע לצבירה של חובות בהיקפים נרחבים ותיקים בהוצאה לפועל. במצבים הללו כל אדם זקוק לאיש מקצוע מהשורה הראשונה שמתמקצע בתחום כדי שיעניק לו ייעוץ משפטי רחב היקף, על פי המקרה הספציפי ויסייע לו להיחלץ מהצרה המשמעותית הזו.

פשיטת רגל היא מצב שמשפיע מאד על כל אדם- כלכלית, נפשית ויש לה השלכות מהותיות על חיי המשפחה לטווח הקצר ולטווח הארוך. זו הסיבה שאדם המגיע למצבים הללו מחפש עורך דין חדלות פירעון מיומן ומנוסה אשר יבין את המקרה באופן מקיף ומעמיק ובהתאם לכך יקבע את האסטרטגיה המשפטית שבה יש לנקוט, כדי לבצע את ההליך הנכון בתיק הספציפי. לעיתים כדאי לבקש הקפאת הליכים ובמקרים אחרים כדאי לקדם את המהלך של פשיטת רגל.

מניעת פשיטת רגל
הליך פשיטת רגל הוא מורכב וסבוך ולכן עורך הדין בוחן את המקרה הספציפי מכל היבטיו כדי לראות אם יש אפשרות להציל את המצב ולא להגיע לכך. אם מדובר בעסק בעל קרקע יציבה בדרך כלל שהגיע לבעיות כלכליות קשות עקב קריסה של לקוח, או עקב בעיות פיננסיות שנבעו ממגפת הקורונה עורך הדין יבחן אופציות שיוכלו לסייע, כמו קבלת הלוואה בערבות מדינה, מכירת העסק או חלק ממנו, מכירת נכס כדי לכסות את החובות ורעיונות נוספים שימנעו את ההליך הקשה.

אם אי אפשר לעצור את הליך פשיטת רגל, עורך הדין יפעל צעד אחר צעד ויטפל בתיק זה באופן רוחבי. בשלב ראשון הוא ירכז את המידע לגבי החובות לנושים השונים, אלו שפתחו תיקים בהוצאה לפועל ואלו שעדיין לא ביצעו זאת. עורך הדין מעביר את כל המסמכים הרלוונטיים לכונס הנכסים הרשמי כדי שיאשר פשיטת רגל.

הרפורמה החדשה בהליך פשיטת רגל
על פי הרפורמה החדשה שנכנסה לתוקף לפני כמה שנים, קיימת מגמה לסיים את הפעילות בתיק זה תוך שנים בודדות ולא למשוך זאת כפי שהיה בעבר. קו החשיבה הוא להכין תוכנית פירעון אשר על פיה ישלם החייב חלק מחובותיו לנושים השונים בסכומים קבועים ולאורך תקופה שנקבעת מראש בהסדר מול כונס הנכסים. המטרה היא להשית על החייב חלק מחובותיו ולאחר שיעמוד בכל התשלומים הללו, אפשר יהיה להגיש בקשה לקבלת צו הפטר.



בית המשפט בוחן כמה פרמטרים בהתנהלותו של אדם שמבצע את תוכנית הפירעון, כמו לדוגמה אם צבר חובות נוספים בתקופה זו, אם שילם את מלוא חובותיו ועוד. אם בית המשפט מאשר את קבלת צו הפטר, אדם זה אינו אמור לשלם את יתרת חובותיו לנושים והוא יכול לחזור לחיים נורמטיביים.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה