close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

בניית תוכנית תזונה אישית

מערכת שורשט ניסן, תשפא22/03/2021

התזונה היא חלק מהותי וחשוב בחייו של כל אדם ולכן כל אחד מאתנו מבצע בניית תוכנית תזונה אישית על פי העדפותיו מבחינת טעמים, ההתאמה לגופו ולמצבו הבריאותי

תגיות:
תוכנית תזונה
התזונה היא חלק מהותי וחשוב בחייו של כל אדם ולכן כל אחד מאתנו מבצע בניית תוכנית תזונה אישית על פי העדפותיו מבחינת טעמים, ההתאמה לגופו ולמצבו הבריאותי. הנושא נשמע פשוט אך למעשה הוא מורכב ולכן במקרים רבים רצוי ומומלץ להיעזר באנשי מקצוע שהם מומחים בתחום התזונה ולכן יוכלו להכין עבור כל אדם את התוכנית הייחודית אשר מותאמת לגופו. בדרך זו כל אדם שומר על אכילה מאוזנת ולכן גם משקל גופו נשמר ואין סטיות מהותיות של ירידה או של עלייה במשקל הגוף.

לאור חשיבותו של נושא זה, אזרחים רבים מחליטים לבצע התאמה אישית ולעיתים אף שינוי דרסטי באורח חייהם וזאת באמצעות לימודי תזונה אשר בהם בוחנים באופן ממוקד את התזונה העכשווית וממליצים על השינויים הנדרשים וזאת בהתאם לבדיקות הדם, להתאמת המזון על פי סוג הדם ועל פי בדיקות נוספות שמבצעים המומחים לכך. כאשר הליווי הוא של אנשי מקצוע מהשורה הראשונה שיש להם ידע אקדמי רב ומיומנות בהכוונת הלקוחות, אפשר בדרך כלל ליהנות מהתהליך האישי ובעיקר מהתוצאות שלו.

קביעת תוכנית תזונה
כדי לקבוע תוכנית תזונה מדויקת המותאמת לאדם הספציפי עורכים בדיקות גנטיות, בדיקות דם, בדיקות צואה ובדיקות נוספות. בהתאם לתוצאות קובעים את המסלול של המאזן האנרגטי שלו. אילו מאכלים הוא יאכל מתוך אבות המזון כמו שומנים, פחמימות וחלבונים. מה יהיה התפריט היומי שלו לאורך כל יום, מידע מדויק לגבי ההרכב של כל אחת מהארוחות ושל ארוחות הביניים.
לקוחות רבים נוטלים מדי יום וויטמינים ומינרלים. בבדיקה שעורך איש המקצוע הוא מחליט שחלק מתוספי המזון הללו אינם משרתים את המטרה ולכן אין צורך ליטול אותם. לעומת זאת הוא ימליץ על תוספי מזון אחרים אשר יבצעו צורך שנחוץ לגוף כמו שיפור זרימת הדם, איזון החיידקים במעי ועוד.

מתוך הבדיקות הללו אפשר לעלות על מידע מדויק לאי סבילות מזון. מהם סוגי המזון שהגוף לא יודע לפרק לאחר האכילה ולכן המסות הללו הופכות לשומנים ואדם זה משמין ומרחיב את מסת הגוף. כאשר יודעים מהם המאכלים שאינם מומלצים, אדם זה מפסיק לאכול אותם כמו לדוגמה סוג מסוים של לחם, תפוחי אדמה, ירק מסוים כמו ברוקולי ועוד. ההפחתה של הגורמים השליליים הללו יוצרת שיפור משמעותי במאזן האנרגטי ומובילה לשיפור מהותי בבעיות בריאותיות שמהם הוא סבל בעבר כמו דלקות במעי, בעיות בפעולתם של כלי הדם, חוסר בברזל ועוד.

השיפור בתחושה מוביל לשיפור גם במצב הבריאותי ולאור העובדה שאוכלים רק מזון מתאים, הקילוגרמים נושרים וכל המסה המיותרת יורדת לאט לאט ויוצרת נראות הרבה יותר נעימה וחטובה וזאת כמעט ללא מאמץ אלא רק על ידי שינוי בהרגלי התזונה.
תוכנת תזונה היא מהפך משמעותי ויש לכך הצלחות רבות כאשר הליווי מתבצע על ידי אנשי אקדמיה מנוסים ובעלי ידע רב.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה