close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מפעלי תעשיית המזון בישראל

מערכת שורשיט ניסן, תשפא01/04/2021

רוב מפעלי תעשייה בישראל פועלים בחשיבה של שיפור מערכי הייצור במפעלים השונים

תגיות:
מפעלי תעשיית המזון
מפעלי תעשיית המזון בישראל הם מהמפעלים המתקדמים והמתוחכמים ביותר בעולם במגוון גדול של תחומים. בכל אזורי התעשייה החדשים שממוקמים ברחבי הארץ, ובנוסף לכך באזורי התעשייה הוותיקים אפשר לחוש את התנופה העצומה אשר כוללת ייצור של מוצרים חדשניים בענפי מזון רבים. המפעלים היצרניים פועלים בענפים רבים כמו ייצור גבינות ומוצרי חלב, ייצור מזון קפוא, גידול ואריזה של ירקות ופירות, ייצור תערובות חדשניות של מוצרי מזון בסיסיים ועוד.

החומרים הייחודיים שמוצעים לתעשיינים מחוללים שינוי מהותי במהלך פס היצור לאור היתרונות של חומרים כמו ULTEM שהוא חומר עמיד באופן יוצא דופן בפני חום. מהנדסי הייצור נחשפים לחומרים החדשים הללו ולכן במקרים רבים הם בוחרים להחליף חלק מחומרי הייצור של מוצר מסוים עם מוצר חדשני, כדי להשיג תוצאה משופרת במוצר המוגמר. מעבר לכך מצטרפים מדי פעם למעגל הייצור פטנטים חדשים אשר מקלים על מלאכת הייצור או מובילים לייצור מוצר משובח וטעים הרבה יותר.

מפעלי תעשייה המזון של המפעלים הגדולים בישראל
רוב מפעלי תעשייה בישראל פועלים בחשיבה של שיפור מערכי הייצור במפעלים השונים. מפעלי תעשיית המזון ביצעו בשנים האחרונות שינויים משמעותיים בהרכבים של מוצרי המזון לאור הרפורמה שמחייבת אותם לסמן מוצרים ולהפחית מכמות החומרים שאינם בריאים. הרפורמה יצרה מהפך מהותי בפסי הייצור, אך עם הזמן הן היצרנים והן הצרכנים התרגלו לטעמים שחלקם השתנו במעט.

רפורמת סימון מוצרים
מטרתה של הרפורמה היא להגן על בריאותו של הציבור ולכן יש ליידע אותו מהו ההרכב של כל אחד מהמוצרים. הלקוח שמגיע לרשת השיווק אוחז במוצר מסוים ורואה את המדבקות שקיימות עליו. הן מסמנות אם מדובר במוצר שיש בו כמות גדולה של נתרן, כמות גדולה של שומן רווי או כמות גדולה של סוכר. הערכים התזונתיים של כל אחד מהמוצרים שהלקוח רוכש עבור בני ביתו הם נושאים אקוטיים בכל משפחה ולכן המידע שמופיע על האריזה מאפשר ללקוח לקבל החלטה אם הוא רוכש מוצר ספציפי זה או מחפש מוצר אחר בעל ערכים תזונתיים שהם טובים יותר עבורו.

בעקבות סימוני המוצרים של מפעלי תעשיית המזון חל שינוי בהרגלי הצריכה של הקהל הישראלי וחלק מהלקוחות החליטו להפחית את רכישת המוצרים שיש בהם ערכים תזונתיים גבוהים של נתרן, סוכר או שומן רווי וזאת לאור החשש מהשפעות שליליות של המוצרים הללו על בריאותם של בני הבית.

סימון מוצרים באמצעות הסמל הירוק
קבוצות בציבור החלו לרכוש כמות גדולה יותר של מוצרים בעלי סימון ירוק אשר כוללים קבוצות מזון בריא כמו מוצרי חלב, משקה סויה, יוגורטים, גבינות, אגוזים, זרעים, קטניות, דגים, עופות, ביצים, טופו, שמנים צמחיים ספציפיים, דגנים מלאים, טחינה, ירקות ופירות מגוונים וצבעוניים.

רפורמת סימון מוצרי מזון ארוז הכריחה את מפעלי תעשיית המזון לבצע שינויים מרחיקי לכת בכל נושא תיעוד המידע לגבי הרכבם של פריטים מסוימים ואופן סיווג המידע בעת אריזת המוצרים. עם זאת ברור לגמרי כי המהלך הוא הכרחי וחשוב למען בריאות הציבור.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה