close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מה חשוב לבדוק אחרי שהרכב חוזר מתיקון לאחר תאונה

מערכת שורשיח חשוון, תשפב24/10/2021

אנחנו אמורים לבדוק את הרכב ולראות שבאמת הוא נוסע בצורה סדירה, אין דברים שמעידים על נזק, אין קולות ורעשים מוזרים וכו'...

תגיות:
צילום: shutterstock
תאונה עם רכב, היא דבר טראומתי ולא נעים. אפילו אם אין נפגעים בנפש אלא רק ברכוש. זה נכון בוודאי כשמדובר בתאונה שמחייבת טיפול רחב ומעמיק ברכב, אך זה גם נכון אם מדובר בתאונה קטנה שדורשת טיפול אסתטי פשוט. זה בוודאי משנה את כל סדר היום שלנו ויכול להשפיע על שגרת החיים שלנו למשך מספר ימים.

על מנת שנוכל לחזור במהרה לשגרת חיינו ולהשתמש ברכב בצורה סדירה, יהיה נכון אם אנחנו נדע כיצד לפעול ולהתנהל בהתאם. לשם כך עלינו לדעת מה צריך לעשות אחרי תאונה ומה עלינו לבדוק כשהרכב חוזר אלינו מתיקון.

חשוב לציין, הכוונה היא כמובן במצב בו הנזק היחידי
צילום: shutterstock
שנגרם הוא לרכב ואין השלכות מעבר לכך. כלומר, לא מדובר במצב בו אנחנו או גורמים אחרים נפגעו בתאונה ואין צורך בחקירה משטרתית לגבי מה שקרה.

כיצד עלינו לנהוג אחרי התאונה
אחרי שעשינו תאונה, עלינו להחליף פרטים עם כל מי שהיה מעורב בה, זאת על מנת שנוכל אל חברת הביטוח ולדרוש את מה שמגיע לנו. כמו כן, אנחנו צריכים לפנות אל חברת הביטוח בשביל שנוכל לטפל ברכב שלנו.

לשם כך, עלינו לבדוק באיזה מוסך אנחנו אמורים לטפל ברכב בשביל שנוכל ליהנות מהשתתפות של חברת הביטוח בעלויות התיקון. החברה תציג בפנינו רשימה של מוסכי הסדר בהם אנחנו יכולים לטפל ברכב על פי הפוליסה.

למשל, מבוטחים של חברת ליברה, יכולים לפנות אל מוסך הסדרה ליברה, מוסכים הפזורים בכל רחבי הארץ ושם הם יכולים לקבל טיפול אמין ובטוח, כאשר בסופו הם מקבלים החזר על עלויות הטיפול מחברת הביטוח. כך הם לא צריכים לשאת בעלויות לבדם. זה ההבדל בין מוסך הסדר ליברה לבין מוסכים אחרים, שאינם נמצאים תחת הסדר עם חברת הביטוח, ואז כל העלויות נופלות על המבוטח.

על מנת לקבל החזר על העלויות, יש להציג כמובן את המסמכים הרלוונטיים אודות הטיפול והעלויות, יש להגיש תביעה לחברת הביטוח על מנת שזו תפעל על פי תנאי הפוליסה.

כיצד יש לפעול אחרי שמקבלים את הרכב בחזרה
המטרה שלנו אחרי שאנחנו מוסרים את הרכב למוסך בעקבות תאונה, היא שהרכב יחזור אלינו תקין כפי שהיה לפני התאונה, בשביל שנוכל להמשיך ולהשתמש בו בצורה סדירה. אנחנו יכולים לוודא זאת בשתי דרכים.
ראשית, צוות המוסך אמור לספק לנו מסמכים המעידים על כל אופי הטיפול ברכב, מה בוצע, מה הוחלף, מה היתה הבעיה וכיצד היא טופלה.

שנית, אנחנו אמורים לבדוק את הרכב ולראות שבאמת הוא נוסע בצורה סדירה, אין דברים שמעידים על נזק, אין קולות ורעשים מוזרים, לא יוצא עשן או כל דבר אחר שיכול ללמד אותנו שהרכב איננו תקין לנסיעה. כך נוכל להיות בטוחים שאפשר להשתמש בו כרגיל.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה