close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מתי בדיוק כדאי לפנות לעו"ד תעבורה

מערכת שורשי כסליו, תשפב14/11/2021

אם נסתכל על הרשתות החברתיות, נראה הרבה פעמים את השאלה – האם אני צריך עורך דין תעבורה?

תגיות:
צילום: freepik
אם נסתכל על הרשתות החברתיות, נראה הרבה פעמים את השאלה – האם אני צריך עורך דין תעבורה? ותמיד שאלה זו עולה בהקשר של עבירת תנועה מסוימת, אולם עצם השאלה, בעצם מראה כי הקורא לא מבין מה עושה עורך דין תעבורה. לעיתים אנשים מבלבלים בין עורך דין תעבורה לעורך דין לענייני נזיקין, בהקשר של נזק בגוף או ברכוש.

במאמר זה ננסה להבין מה עושה עורך דין תעבורה ומתי בעצם נצטרך אותו.

קיבלנו דו"ח עם ניקוד, איך יעזור לנו עורך דין תעבורה?
ברוב רובן של עבירות התנועה, ישנו ניקוד אשר נלווה לעבירה.
צילום: freepik
אם אנו מתייחסים לדו"ח מסוג ברירת משפט, כלומר שלנהג יש אפשרות או לשלם את הדו"ח ואז הניקוד ייזקף לחובתו או לבקש להישפט. וכאן בדיוק נוכל להיעזר בעורך דין תעבורה, אשר יבקש להישפט בשמנו וכאשר יגיע הדיון לבית המשפט לתעבורה, עורך הדין ייצג אותנו בין אם מדובר בניהול משפט הוכחות ובין אם מדובר בהסדר טיעון מקל, למשל שינוי סעיף העבירה לסעיף קל יותר ללא ניקוד.

מה לגבי דוחות מסוג הזמנה לדין –
בעבירות חמורות כמו נהיגה במהירות מופרזת, נהיגה בשכרות או נהיגה בזמן פסילה שהם חלק מהעבירות מסוג הזמנה לדין, ברור לנו כי כדאי לנו לקחת עורך דין, היות ומדובר בעבירות חמורות עם ענישה מחמירה.

ולמה שנצטרך בכלל עורך דין לא ניתן לעשות זאת לבד?
אם לומר את האמת, אז לבקש להישפט ניתן לבד, אולם ביום הראשון של הדיון, כמה מאיתנו מכירים את סדר הדין, דיני הראיות, פסיקה, נהלים של המשטרה, כאשר אי הבנה בכל אחד מהדינים, החוקים יכול להביא להרשעתנו בטעות וזאת רק בשל אי הבנה בחוק ותאמינו לי כעורך דין אשר יושב באולמות המשפט ראיתי את זה לא מעט קורא, כלומר שאנשים מודים בין אם מלחץ ובין אם בשל חוסר הבנה בהליך.

הרבה אנשים נוטים לחשוב כי התובע המשטרתי יסגור להם "דיל" האומנם?
הדיון הראשון במשפט לאחר שביקשנו להישפט, הוא דיון ההקראה הראשונה, ביום ההקראות לרוב קבועים למעלה ממאה תיקים ותובע אחד, שלא ימהר לסגור הסדר בלחץ, שכן גם אם הוא ירצה לסגור הסדר יהיה עליו לנמק אותו וכאשר מי שעומד מולו לא מבין דבר וחצי דבר בחוק, אתם מבינים מה הוא יציע.

כמו כן, אותו תובע גם יידרש לנמק כל הסדר, שכן גם הוא מפוקח על ידי אגף התנועה אשר בודק כל הסדר והסדר.

אז שוב מה יעשה עורך דין לתעבורה –
בשלב הראשון עורך דין תעבורה, יצלם את התיק ילמד את התיק וימצא כל שבב של כשל אשר יבוא לטובת הנהג/נאשם. כאשר מדובר בעבירה עם נקודות אז עורך הדין יפעל להוריד את הניקוד במסגרת עסקה או ניהול משפט במטרה להגיע לזיכוי הנאשם.
במצב של הזמנה לדין בגין עבירה חמורה, אז עורך הדין גם פה יצלם את התיק ויבנה קו הגנה על מנת להביא לזיכוי הנאשם או להסדר טיעון מקל, למשל בעבירה של נהיגה בשכרות עורך הדין יפעל לשנות את הסעיף החמור של נהיגה בשכרות לסעיף קל יותר של נהיגה תחת השפעת משקאות משכרים.

עלות מול תועלת -
לבסוף גם מבחינת עלות מול תועלת, אין ספק כי השירות אותו נותן עורך דיו תעבורה עולה על ייצוג עצמי הן מבחינת החיסכון של ההגעה לדיונים, הסיכון שהניקוד יישאר, מה גם שאם נהג מבקש להישפט, אז כדאי לנהג לדעת כי בית המשפט איננו מחויב לקנס המקורי. בכל מקרה כדאי תמיד לפנות לייעוץ ולהבין כיצד עורך הדין לתעבורה יוכל לעזור לי.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה