close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איתור רטיבות ולחות

מערכת שורשיג כסליו, תשפב17/11/2021

איך נכון לגשת לאיתור דליפות ונזילות בבית?

תגיות:
צילום: freepik
מים הם עובדה נצחית של החיים. משקי בית משתמשים במאות גלונים של מי ברז על בסיס יומי. מי גשמים ושלג נמסים חייבים להישפך דרך צינורות הגג והקירות. מי תהום חייבים להיות מסוגלים לנוע דרך האדמה מתחת ליסודות הבניין. רמות הלחות תוכננו בתוך הבית לנוחות מרבית. הבניין עצמו סופג ומשחרר לחות בצורה של עיבוי ואידוי אדי מים.

בית מטופח ובנוי היטב צפוי לראות מעט מאוד דליפות במהלך חייו. אבל באמת, שום בניין אינו חסין לחלוטין מפני רטיבות. מים בלתי מבוקרים בצורה של דליפות או רטיבות בבית שלנו יכולים לגרום נזק גדול מבחינה מבנית, לתוכן הבניין, ולמבנה עצמו. צמיחת
עובש, עץ רקוב ונזק מבני הם לעתים קרובות תוצר לוואי של חדירת מים.

מדוע צריך לדעת לאתר דליפות כשהן קורות
כדי לזהות מקורות נסתרים של לחות, איתור רטיבות הוא אמצעי חיוני הן כבעל בית, אלא גם כדייר הבית. אמנם זה יהיה נחמד אם כל הדיירים יהיו אחראים לפקוח עין מקרוב על הפוטנציאל של דליפות, אבל זה באמת באחריותו של בעל הבית לוודא שהבניין מתוחזק היטב.

אל תניחו שתאתרו דליפה במהירות. למעשה, כל דליפה או חדירה של מים שחוויתי הייתה מאוד ערמומית. אם לא הייתי עושה את הבדיקה הביתית הרגילה שלי להדלפות, הדליפות האלה כנראה היו מתרחקות ממני ועושות יותר נזק ממה שהן עשו. מניעת דליפות וגילוי מוקדם הם המפתח למניעת נזק קריטי למבנה המגורים.

המשך לקרוא לקבלת מידע נוסף על איתור דליפות וחדירת לחות.

איפה מתרחשות דליפות?
אין ממש חלק בשום בניין חסין מפני דליפות. לכל סנטימטר מרובע של בית יש את הפוטנציאל להכניס מים פנימה. ברור ששיטפון או סערה קשה יכולים להזמין מים לבית בדרכים ההרסניות ביותר, אבל מה לגבי הגורמים הנפוצים יותר לדליפה? איפה אתה צפוי למצוא אותם?

האזורים הנפוצים ביותר שבהם דליפות מתרחשות
? דליפה מהגג לאחר גשם חזק שיכול להתיש, לשבור, לפוצץ, או לחדור פנימה בדרך אחרת
? חלונות ודלתות שבהם הזכוכיות או המנעול נשחקו או ניזוקו
? צינור פגום למים או סדקים שקיימים בו
? במרתף או במקלט שבו אין משאבת מים או שהמשאבת מים נכשלה
? מתחת לכל אזורי הכיור בבית
? סביב כל אזורי הכיור בבית
? בהתחברות למדיח הכלים
? בהתחברות למכונת הכביסה
? מאחורי מקרר עם קו מים ויצרן קרח
? סביב שירותים
? במקלחת או באמבטיה או מאחוריה
? סביב או מעל דוד המים
? ביחידת החימום

זו בשום אופן לא רשימה ממצה של איפה דליפות מתרחשות. אבל אלה הם האזורים הנפוצים ביותר לאיתור דליפות ולצערי, הכי נעלמים ולא מתוחזקים.

למידע נוסף ביקרו באתר: https://nuflow.co.il

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה