close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

נכסים שיכולים להניב הכנסה פסיבית

מערכת שורשיח כסליו, תשפב22/11/2021

בעלות על נכסים מסוימים יכולה להניב הכנסה פסיבית

תגיות:
קיים הבדל עקרוני בין הכנסה שמגיעה בזכות עבודה לבין הכנסה שמגיעה על ידי בעלות על נכס. הכנסה מעבודה מוגדרת כהכנסה מיגיעה אישית. זאת אומרת, הרווח מגיע מעבודה בעסק שלכם או מעבודה כשכירים. לעומת זאת, בעלות על נכסים מסוימים יכולה להניב הכנסה פסיבית. במילים אחרות, עצם העובדה שבניתם או קניתם נכס יוצרת לכם הכנסה קבועה. אין צורך לעבוד בצורה משמעותית לצורך התקבול אך לעיתים בעל הנכס צריך להשקיע מאמץ מסוים או השקעת זמן על מנת לתחזק את הנכס או להשביח אותו. לרוב, אפשר לשכור גורם שיבצע עבורכם את תחזוקת הנכס. נתאר כעת כמה סוגי נכסים, שיכולים להניב הכנסה פסיבית
ללא מאמץ.

נכסים מקוונים (ומה שמאפיין אותם)
דוגמא וותיקה מאוד לנכס שמניב הכנסה פסיבית – נדל"ן. בהמשך נציג כמה מאפיינים של נכסים מסוג זה אך נתחיל עם דוגמאות לאפשרויות יותר מודרניות. ישנם כל מיני סוגים של נכס דיגיטלי פסיבי וכל אחד מהם יכול להניב הכנסה פסיבית. מה שמאפיין את כל אלה הוא שהם קיימים במרחב הווירטואלי בלבד. אי אפשר לגעת בהם, אי אפשר להתגורר בהם. יחד עם זאת, הם לא דורשים השקעה משמעותית ביחס לנדל"ן ואפשר להפיק מהם הכנסות לאורך זמן. דוגמאות:
• הקמת אתר מכירות – ברגע שהאתר נמצא באוויר, הוא מניב הכנסות ללא מאמץ או עם מינימום השקעת זמן מצד בעל האתר. ניתן לתפעל את האתר במיקור חוץ, כך שלמעשה המשקיע לא צריך לעבוד לשם כך כלל.
• הפצת ידע – אתרים שנועדו להפיץ ידע יכולים לגייס תרומות או לגבות דמי מנוי. וויקיפדיה למשל פועלת על בסיס תרומות. אתרי ידע פרטיים יכולים להעביר קורסים בתשלום, לגייס תרומות או להרוויח משיתופי פעולה עם גורמים מסחריים.
• אתרי לידים – הקמת אתר לאיסוף לידים (או איסוף באמצעות פלטפורמות אחרות אונליין) מאפשר חיבור בין לקוחות לבין גורמים מסחריים עבור עמלה.
• שיווק שותפים – בעלי אתרים, בלוגים, ערוצים דיגיטליים, יכולים לקיים שיתופי פעולה עם גורמים מסחריים שמוכרים מוצרים. כל מי שמגיע לשותף המסחרי ומבצע רכישה או משאיר פרטים מניב לבעל הנכס עמלה.

נכסי נדל"ן (ומה שמאפיין אותם)
נכס נדל"ן, כמעט מכל סוג שהוא, יכול להניב הכנסה פסיבית. יש לשים לב שהמאפיין של הנכסים הללו הוא שמחירם יחסית גבוה. יש צורך בהון התחלתי משמעותי. בתנאי שוק מסוימים, מחיר הנכס עלול לרדת. נכסים מהסוג הזה ניתן לרכוש על ידי מינוף, כלומר לקיחת הלוואה על חשבון חלק מעלות הנכס. כך לדוגמא משכנתא לרכישת בית להשכרה, משכנתא לרכישת משרד. גם חנות או מרכז מסחרי יכולים להיחשב מקורות להכנסה פסיבית.

שותפות מסחרית והכנסה פסיבית
שותפויות מסחריות יכולות להפיק הכנסה פסיבית על פי המודל הבא: בעל הון מתחבר עם יזם מסחרי. בעל ההון משקיע כסף ומקבל אחוז מסוים מתוך הרווחים, ללא השקעת עבודה שוטפת.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה