close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

החלפת צנרת ברזל ישנה

מערכת שורשיט כסליו, תשפב23/11/2021

בבית שנבנו עם קום המדינה, הותקנה צנרת ברזל. באותן שנים לא היה תקן לתחומי העשייה בתחום הבנייה והאופציה היחידה הייתה צנרת מברזל

תגיות:
החלפת צנרת
במבנים רבים אשר נבנו עם קום המדינה בחיפה, הותקנה צנרת ברזל כיוון שכך עבדו בשנים הללו. מדובר בשנים שבהם לא היה תקן לתחומי העשייה בתחום הבנייה והאופציה היחידה הייתה צנרת מברזל. עם השנים השימוש בצנרת ברזל הופסק וכעת השימוש הוא רק בצנרת פלסטיק PVC איכותית. זו הסיבה שאנשי המקצוע ממליצים ללקוחות לבצע החלפת צנרת על ידי שליפת צנרת הברזל הישנה שהתמלאה עם השנים בקורוזיה ובחלודה ולהתקין במקומה את הצנרת החדשה שהיא בטיב מעולה וקיימת בכל קוטר נדרש.

לקוחות רבים נרתעים מעבודות שיפוץ בבית אשר כוללות החלפה של התשתיות
וזאת לאור הבלגן והלכלוך הרב שיהיה בבית, במהלך ביצוע פרויקט זה. עם זאת, אינסטלטור בחיפה מסביר ללקוחות את החשיבות הרבה של נושא החלפת צנרת ברזל לצנרת פלסטיק וזאת כיוון שהחלודה והקורוזיה נמצאים מעל הצינור וגם בתוכו, עקב כך הקוטר של הצינור מצטמצם ולכן המים זורמים באיטיות וזרם המים במקלחת ובמטבח הוא חלש ולא נוח לשימוש. כאשר יבוצע השינוי, הדיירים ירגישו הבדל תהומי באיכות חייהם ולכן אין ספק שהם לא יצטערו על השינוי שבוצע.

פרויקט של החלפת צנרת
לקראת ביצוע החלפת צנרת יש לבצע היערכות שכוללת רכישה של צנרת מתאימה כולל אביזרי אינסטלציה. כמו כן יש לרכוש אריחים חדשים לאזורים שונים בבית כמו הסלון והמטבח כיוון שיש צורך להרים את כל האריחים הישנים, כדי להחליף את התשתיות. מעבר לכך יש לרכוש גם את האריחים הייעודים לחדר הרחצה שהם בדרגת חספוס גבוהה למניעת החלקה של הדיירים. איש המקצוע מתאם את המועד שבו הוא יכול להתחייב על ביצוע מיזם זה מתחילתו ועד סופו, באמצעות רצף מומחה שעובד על פי דרישות התקן.

שלבי ביצוע של עבודת האינסטלציה
בשלב ראשון העובדים מוציאים את הצנרת הישנה כולה, לאחר מכן הם מוציאים את כל התשתיות כיוון שהחול ספוג גם הוא בחלודה ובקורוזיה ולכן אינו אפקטיבי. לאחר שהשטח יבש לחלוטין, אפשר להניח את התשתיות החדשות שכוללות חול בדרגות שונות כמו סומסום ומעליהן מניחים את הצנרת על פי תוואי הדרך, מחברים את הזוויות ואת אביזרי האינסטלציה הנוספים ומהדקים. מזרימים מים כדי לבצע שהכול אטום כראוי ואין נזילה של מים מנקודות שונות לאורך הקו. השלב הבא הוא ביטון של הצנרת וזאת כדי שבמקרה של תזוזות או רעידת אדמה, לא תתפרק הצנרת וכך יזרמו מים רבים בכל המבנה.

ריצוף של הבית
בתום הנחת הצנרת, ידביקו הרצפים את האריחים החדשים על פי הדגם שנבחר הן בחדרי האמבטיה והן בסלון, במטבח ובכל חלק אחר של חלל הבית. עבודה זו לוקחת כמה ימים ולעיתים בני הבית אינם ישנים במקום זה, עד תום העבודות. לאחר הניקיון היסודי, כשרואים את התוצאה הסופית ואת השינוי שעבר הבית, כולם מסכימים שכל התהליך של החלפת צנרת היה כדאי ביותר.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה