close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מה שאתם פשוט חייבים לדעת על מחיר הזהב וחישובו

מערכת שורשכד כסליו, תשפב28/11/2021

רוצים לדעת איך מחשבים את מחיר הזהב? ומתי ולמה זה חשוב בכלל? במאמר זה תקבלו תשובות!

תגיות:

שימושים בזהב
מאז ומתמיד הזהב נחשב למתכת יקרה וכולם רצו להחזיק בה, לא משנה באיזו צורה היא מגיעה ועובדה זו נכונה גם היום וודאי כך גם יהיה עוד שנים רבות. אחת הסיבות לכך היא, שלזהב צבע צהבהב ונוצץ שנותן לו מראה יוקרתי. סיבה בולטת נוספת היא, שניתן לעשות עם הזהב שימושים רבים כמו תכשיטים מכל הסוגים, חפצי נוי ואף רכיבים אלקטרוניים ושיניים מלאכותיות.

האם הזהב באמת שימושי?
היות שהזהב מגיע בצורות רבות ושונות, פעמים רבות אנו נתקלים במצבים, בהם אנו מחזיקים בזהב בצורה מסוימת, שאיננה משמשת אותנו ואיננה

משרתת אותנו ואת המטרה. לדוגמה, אם אנו מחזיקים במטילי זהב, הרי שאין לנו מה לעשות בהם, גם לא למטרות מסחר. הדבר נכון גם לגבי מטבעות זהב ואפילו לגבי תכשיטים ישנים שכבר מזמן יצאו מהאופנה ואף אחד לא עונד אותם.

הדרך להפוך את הזהב לשימושי
אם גם אתם מחזיקים בפריטים מזהב ואינכם משתמשים בהם, מכל סיבה שהיא, באפשרותכם ליהנות מהערך הכספי שלהם על ידי מכירה שלהם. את הזהב ניתן למכור לקונה זהב וכך לקבל את התמורה ההוגנת ביותר – כסף מזומן. זה בדיוק המצב, שבו מחיר הזהב מתחיל להיות רלוונטי גם עבור מי שאיננו מתעניין בכך בשגרה ואיננו עוקב אחר המדורים הכלכליים כדי לעקוב אחר מניית הזהב באופן יום יומי.

חישוב מחיר הזהב
אם אתם אכן מתכננים למכור זהב שברשותכם, ודאי תרצו לדעת ממה מחיר הזהב מורכב וכיצד הוא מחושב. אם כן, ישנם שלושה פרמטרים עיקריים, שרלוונטיים לכל פריט מזהב: משקלו של הזהב, מידת הטוהר שלו וערך המנייה בבורסה. כאשר מכפילים את שלושת הפרמטרים הללו ניתן לקבל הערכה גסה של השווי הכספי של הפריטים המוצעים למכירה ואת החישוב הזה ניתן לעשות בקלות באמצעות מחשבון זהב וירטואלי. אל המחשבון יש להכניס את משקל הזהב ואת מידת הטוהר שלו. את ערך מניית הזהב, המחשבון יוסיף לבד.

פרמטרים נוספים לחישוב מחיר הזהב
כאמור, שלושת הפרמטרים המוזכרים לעיל הם פרמטרים כלליים, המתאימים לכל צורות הזהב. יחד עם זאת, ישנם פרמטרים חשובים לא פחות, המתאימים לצורות מסוימות של זהב. לדוגמה, אם מדובר על תכשיט מעוצב, מחיר הזהב משתנה מפני שגם העיצוב של התכשיט נלקח בחשבון. כמו כן, אם מדובר על מטבעות זהב, יש להתחשב במידת הנדירות שלהם.

דבר נוסף שחשוב לדעת לגבי חישוב מחיר הזהב בפריטים כאלו ואחרים, הוא ערבוב בין זהב לבין מתכות אחרות, שיבוץ של יהלומים ואבנים טובות אחרות וכך הלאה. כדי לקבל הצעת מחיר מדויקת, יש להתייעץ עם קונה זהב.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה