close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ביטול פסק דין שניתן במעמד צד אחד

מערכת שורשכט כסליו, תשפב03/12/2021

אם הנעדר מהדיון מצליח להוכיח שהוא נמנע מלהגיע לבית המשפט מסיבה מוצדקת, ניתן לבצע ביטול פסק דין שניתן במעמד צד אחד

תגיות:
צילום: freepik

כאשר אנו מקבלים זימון לבית המשפט, אנו מחויבים להגיע אליו לפי החוק. לא ניתן להתחמק מכך, אלא אם כן יש לכם סיבה מוצדקת באמת. אם הנעדר מהדיון מצליח להוכיח שהוא נמנע מלהגיע לבית המשפט מסיבה מוצדקת, ניתן לבצע ביטול פסק דין שניתן במעמד צד אחד. דוגמה לסיבה מוצדקת היא תקלה טכנית, כמו מכתב זימון שלא הגיע בזמן. במצב זה קיימת אפשרות לבטל את פסק הדין מחובת הצדק, או שבית המשפט יקבע מועד אחר לדיון לפי שיקוליו.

מבטלים את המשפט מחובת הצדק
אם נאלצתם להיעדר מהדיון בבית המשפט מסיבה מוצדקת ואתם יכולים להוכיח זו, ניתן להגיש בקשת ביטול פסק דין שניתן במעמד צד אחד בתקופה שלא תעלה על 30 יום מרגע שקיבל את פסק הדין. על מבקש הבקשה להוכיח שאי ההגעה לדיון נעשתה בתום לב בגלל אי קבלת זימון, או שהייתה לו סיבה אחרת שקיימת אפשרות להצדיק. לאחר הגשת הבקשה בית המשפט ידון בה ויחליט אם לקבלה או לא. אם הבקשה מתקבלת, בין המשפט דן בתאריך חדש לדיון.

לבית המשפט יש סמכות לבטל את הבקשה
ראינו כי על מנת לערוך ביטול החלטה במעמד צד אחד במקרה של אי קבלת זימון במועדו, יש צורך להגיש בקשה לבית המשפט. בנוסף לכך, ישנם מצבים שבהם שבהם האדם אינו יכול להגיע לבית המשפט בשל מחלה או מקרה בלתי צפוי שאילץ אותו להיעדר. במקרה זה הוא יכול להגיש בקשה בצירוף כל המסמכים הדרושים להוכחה. ככל שהבקשה תהיה מפורטת יותר, כן יגדל הסיכוי לכם שפסק הדין יידחה או יבוטל.

 

לבטל את פסק הדין עם עורך דין מקצועי
קיבלתם זימון לבית המשפט בשל עניין מסוים, אך נבצר מכם להגיע? אם אתם רוצים לנחול הצלחה ולבטל את פסק הדין או לדחות את הדיון למועד אחר, חשוב להיעזר באיש מקצוע שמבין היטב בכל רזי החוק והוא עורך דין טוב ומקצועי. למעשה, לא מומלץ להגיש בקשה ללא עזרתו של עורך הדין, שכן היא עלולה להידחות ואתם רק תפסידו מכל העניין. לפיכך, מומלץ לפנות לעורך דין שיכול לערוך פנייה לצורך ביטול החלטה במעמד צד אחד. חשוב שיהיה זה עורך דין מנוסה שיש מאחוריו כמה תיקים טובים, והוא יוכל לייעץ לכם בזמן אמת. תוכלו לבחון את עורך הדין על ידי כך שתגיעו למשרד שלו ותשאלו שאלות. אם יש ביניכם כימיה טובה ועורך הדין מדבר לעניין, זה האיש שלכם.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה