close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

האם ניתן לאתר נזילות בלי לשבור קירות?

מערכת שורשכז טבת, תשפב31/12/2021

היכרות עם סוגים שונים של שיטות ומכשירים טכנולוגיים מוכיחה שכיום ניתן לאתר את כל סוגי הנזילות, בלי לשבור קירות ובלי לגרום הרס מיותר. אז איך בדיוק עושים את זה ואיזה מכשיר מתאים לכל בעיה? הנה המדריך המלא

תגיות:
צילום: freepik
איתור נזילות הוא נושא רחב שמחייב מומחיות מצד בעלי מקצוע מענף האינסטלציה. בניגוד לבעיות צנרות אחרות, הנזילה כפי שהיא נראית לעין מייצגת רק את הסימפטום. במילים אחרות, נזילת מים מחייבת איתור של מוקד ומקור הבעיה. אם לא מאתרים את מקור הבעיה בצורה אפקטיבית, אי אפשר לתקן את הנזילה ולמנוע ממנה לחזור בעתיד.

איך היו מאתרים נזילות בעבר?
עד לפני מספר שנים נהוג היה לבצע איתור נזילות באמצעים מסורתיים בלבד. במסגרת השימוש באמצעים מן הסוג הזה, הדגש היה על הרמת מרצפות, שבירת קירות ולמעשה
צילום: freepik
הריסה מוחלטת של מה שמסתיר את הצנרת. בין אם הסימנים לנזילה הופיעו בתוך הבית או בחוץ, בעלי המקצוע היו חייבים להרוס את כל מה שמסתיר את הצנרת על מנת לחשוף את המקור של הבעיה.

איך מאתרים נזילות כיום?
כיום התחום של איתור נזילות שונה ב-180 מעלות. בין היתר, כבר לא צריך לשבור קירות, להרים מרצפות או לגרום הרס מיותר. אם רוצים לאתר את המקור של כל סוגי הנזילות, הדבר היחיד שצריך לעשות זה להשתמש במכשור טכנולוגי ובשיטות מתקדמות.
הבדלים בין שיטות של איתור נזילות

הנה למשל כמה שיטות בולטות שבהן אפשר להשתמש על מנת לאתר את כל סוגי הנזילות, בלי לשבור קירות ובלי לגרום הרס מיותר:
א. מצלמה טרמית – השיטה השכיחה ביותר לאיתור של כל סוגי נזילות המים מבוססת על שימוש במצלמה טרמית. באמצעות מצלמה טרמית ניתן לראות מה בדיוק קורה מאחורי הקלעים של הקיר, הרצפה או התקרה. בפועל, מצלמה טרמית מבצעת הדמיה תלת ממדית של הטמפרטורות. בזכות ההדמיה התלת ממדית, ניתן להתחקות אחר מעבר המים בתוך הצנרת כדי לראות האם ואיפה יש נזילות.
ב. רובוט זעיר – שיטה אחרת שמתאימה לאיתור נזילות במקום שבהם אין גישה לבני אדם מבוססת על השימוש ברובוט זעיר. באמצעות רובוט זעיר שחודר אל מעמקי הצנרת, ניתן להעביר בזמן אמת תמונה מלאה של מצב הנזילות ישירות אל תוך מוניטור ייעודי. מלבד איתור מדויק של הנזילה, הרובוט גם מגדיל את הסיכוי לבחירת הפתרון המתאים ביותר.
ג. סיב אופטי – אי אפשר לדבר על שיטות שונות של איתור נזילות בלי להזכיר סיב אופטי. באמצעות סיב אופטי, שמחליף את כבל הנחושת המסורתי, אפשר להעביר כמויות גדולות יותר של מידע. במידע הזה משתמשים על מנת לדעת מה מצב הצנרת, האם יש חסימות או סתימות ואיפה מופיעות נזילות מים שדורשות תיקון יסודי.
ד. איתור נזילות על ידי שימוש בגז – עוד שיטה טובה לאיתור של כל סוגי הנזילות מבוססת על שימוש בגז. כאן משתמשים בגז ידידותי לסביבה, שלא פוגע בבעלי חיים וכמובן גם לא בבני אדם, אך כן מסוגל לחדור אל הצנרת. לאחר מכן, בודקים איפה בדיוק יש דליפת גז – וכך מזהים את המקור שבו יש נזילת מים.

איך בוחרים שיטה של איתור נזילות?
בחירת השיטה המתאימה של איתור נזילות מחייבת התייעצות עם בעלי מקצוע. למרות שהמטרה היא תמיד לאתר את המקור של הנזילה בלי לגרום הרס מיותר, חשוב להתייעץ עם קבלני אינסטלציה. כך בוחנים כל מקרה לגופו ומגדילים את הסיכוי לבחירת שיטה מתאימה, יעילה וחסכונית.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה