close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

שידוכים לדתיים

מערכת שורשכח שבט, תשפב30/01/2022

שידוכים לדתיים הוא הצעה מושכלת ומותאמת לשיוך בין איש ואישה, במטרה להביאם בברית נישואים, ולקשר בר קיימא

תגיות:
צילום: pexels
חיבור מגושם ללא קשר או התאמה אמיתית בין בני זוג?

חברות ליברליות וחדשניות מעדיפות לראות את תהליך
צילום: pexels
השידוכים כסמל לבורות ולהתאמה בין בני זוג בעל כורחם.

היות והחברה הדתית והחרדית משתמשים בתהליך השידוכים והם נתפסים בעיניהם כפרימיטיביים אז גם השידוכים המיוחסים להם הם כך, סוברים שזה חיבור מגושם ומלאכותי בין בני זוג ללא קשר והתאמה אולי גם בעל כרחם של בני הזוג. אולם, ההפך הוא הנכון, הצעת השידוכים לדתיים וחרדים היא מביאה למירב ההתאמה,בזה שמבררים על בן או בת הזוג לפי שנפגשים ואין עדיין את ה"שוחד" של החן.

תהליך השידוכים לדתיים וחרדים נעשה מתוך כבוד וחשיבות בין הצדדים, כבני מלאכים שמכירים בצורה מכובדת, תוך בדיקה והתאמה לדרך החיים ודפוסי ההתנהגות שמחפשים בני הזוג.

שידוכים לדתיים הוא הצעה מושכלת ומותאמת לשיוך בין איש ואישה, במטרה להביאם בברית נישואים, ולקשר בר קיימא, בצורה מכובדת ועל ידי שדכן, המתאם את המסרים העיקריים שביניהם, על מנת לשמור על כבודם של הצדדים, תוך שמירה על גדרי הצניעות המקובלים.

ניתן לכלול במושג שידוך חמשה חלקים עיקריים.
כמה מהם נעשים בעיקר על ידי שדכן או שדכנית, העוסקים בשדכנות לפרנסתם.

שידוך נעשה גם באמצעות מכרים וידידים - על ידי הצעת מועמד לנישואים אחד למשנהו, או להורי הצעירים.

העלאת הרעיון – דהיינו חשיבה על רעיון והעלאתו לפני אחד או שני הצדדים. מטרת ובסיס הרעיון לשדך בני זוג בעלי היתכנות לזיקה, או בעלי סגנון דומה, ולעיתים לפי תחושה רגשית של התאמה בינהם.

במקודשת המערכת עוזרת לשדכנים בכך, תוך שהיא מציגה להם מתוך המאגר הרחב שלהם את ההתאמות הכי רלוונטיות עבור המועמד, והשדכנים צריכים לבחור מי יותר מתאים.

ההצעה – העלאת הרעיון והתיווך לפני מתן אישורי שני הצדדים, והסכמתם לפגישה לבדיקת ההתאמה, על ידי המציע.

הבירורים – בשלב הבירורים מנסים הצדדים להתחקות עד כמה שניתן על מעמדו סגנונו והתאמתו של המוצע, בכדי לסנן הצעות והתאמות שגויות.

פעמים שאחד מן הצדדים מעדיף פגישה מקדימה עם המועמד על ידי אחד מההורים, או על ידי גורם שלישי, במטרה לתהות על אופיו של המועמד.

שלב הפגישות - כולל מספר פגישות התאמה בין שני המוצעים, המבוססות על יכולת התאמה אינטלקטואלית בין שני בני הזוג, בדווקא, ולא על התאמות רגשיות אחרות, שבסיסן הרעוע הקשור למצבי רוחות משתנים ועל מימד הזמן, איננו מבטיח יציבות לאורך זמן.

התיווך – העברת המסרים העיקריים בין שני בני הזוג גם לאחר שלב הפגישות במטרה לשמור על כבודם. ועד לשלב מתקדם, בו הם יכולים לתאם את עניניהם בעצמם.

התיווך בשידוכים לדתיים נעשה באמצעות שליח –שדכן, מכמה סיבות עיקריות:
אחת, שמירת גדרי הצניעות. על פי כללי הצניעות, בחור ובחורה אינם נפגשים סתם כך בלי סיבה, אלא אך ורק למטרת נישואים, ולכן עליהם להיפגש על ידי שידוך, בתיאום הסביבה הקרובה כמו המשפחה או המכרים וכדומה, אליהם קשור המועמד לנישואים.

סיבה נוספת לבחירת בן זוג באמצעות שידוכים לדתיים, היא החשש שמועמד צעיר הבוחר בן זוג באופן עצמאי עלול לקבל החלטה שגויה מבלי להכיר לעומק את התכונות והמידות האישיות של בן הזוג. המצדדים בשידוכים סבורים שמוטב לבחור את בן הזוג על פי תכונותיהם (תכונות הנפש, ידע תורני, כישורים, שושלת, מצב כלכלי, מצב משפחתי וכו') בהתאם לדרישות של כל משפחה, ולאו דווקא מתוך קשר רגשי למועמד, לפחות בשלבי ההיכרות הראשוניים.

בשידוכים לדתיים אידיאליים נוצרת ההיכרות רק לאחר בירור מקיף באמצעות שדכנים מקצועיים ומכרים הבוחנים את המועמדים ואת התאמתם ההדדית.

סיבה נוספת, היא שמירת כבודם של הנפגשים. השדכן חוסך לצדדים מלקבל סירוב ישיר מידיי, או הסכמה מאולצת, או אפילו הצעה מפתיעה או ישירה מידיי. הדבר שומר על כבודם של המשודכים ומשפחתם.

ניתן להירשם לשידוכים בחינם באתר של מקודשת www.mekudeshet.co.il

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה