close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

משיגים משכנתא לפושטי רגל – בבנקים למשכנתאות ולא חוץ בנקאי

מערכת שורשכח שבט, תשפב30/01/2022

משכנתא היא אחת השאלות ששואלים את עצמם פושטי רגל- אחרי שהם עוברים מבנק לבנק ומקבלים סירוב אחר סירוב, הם מתחילים לאבד תקווה

תגיות:
צילום: עצמי
עסקים וחברות רבים עוברים פשיטות רגל מסיבות שונות. פעמים רבות פשיטות הרגל מתרחשות בתום לב, בעת ביצוע עסקה עם השותפים הלא נכונים או החלטה גורלית ששינתה את כל התמונה. כל אלה ועוד עלולים להוביל לפשיטת רגל ולהליכים משפטיים שונים. החיים
צילום: עצמי
אחרי פשיטת רגל אינם כפי שהיו ולא קל לחיות עם התווית הזו. לכל מקום שאליו האדם הולך בוחנים אותו היטב, בייחוד אם החייב מעוניין לקחת משכנתא כדי להיפטר מחובותיו.

משכנתא לפושטי רגל – האם זה אפשרי?
זוהי אחת השאלות הבולטות יותר ששואלים את עצמם פושטי הרגל. אחרי שהם עוברים מבנק לבנק ומקבלים סירוב אחר סירוב, הם מתחילים לאבד תקווה. זאת משום שכאשר הבנקים רואים שמדובר בלקוח עם היסטוריה בעייתית, הם אינם ממהרים להעניק לו משכנתא. אחרי הכול, הבנקים מעוניינים לוודא שהלווה יוכל להחזיר את המשכנתא בבוא העת. מכאן עולה השאלה האם משכנתא לפושטי רגל היא בגדר מציאות או חלום.

באופן כללי, קיימת אפשרות לקבל משכנתא לפושטי רגל, אך חשוב לעשות זאת בחכמה. אלה כמה דברים שכדאי לבדוק אם ברצונכן לקבל משכנתא:
• כמה זמן עבר מאז שקיבלתם את ההפטר – כל פושט רגל רוצה לקבל הפטר ולדעת שהוא יכול לשלם רק חלק מחובותיו. ההפטר מאפשר לפושט הרגל להתחיל בחיים חדשים שלאחר הבור הכלכלי שהוא נקלע אליו. כעת, השאלה הגדולה שנותרה תלויה באוויר היא כמה זמן עבר אחרי ההפטר. בדרך כלל, ככל שעובר יותר זמן, כן קל יותר לקבל משכנתא. לפיכך, מומלץ להמתין לפחות שנתיים מקבלת ההפטר ואז לבקש את ההלוואה.
• האם שילמתם את כל החובות – הבנקים רוצים לראות ששילמתם את כל החובות או לפחות את מרבית החובות ואתם יכולים לעמוד בהחזר החודשי של המשכנתא שאתם עומדים לקחת.
• האם יש לכם הכנסה קבועה – חשוב להוכיח כי יש לכם הכנסה קבוע מדי חודש בחודשו וכי יש לכם מאזן טוב של הוצאות-הכנסות. עם מאזן כזה תוכלו להחזיר את המשכנתא שאתם לוקחים מבלי להיכנס שוב לחובות.
• האם אתם שכירים או עצמאיים – הבנקים וגופים אחרים המעניקים הלוואות מתייחסים בסלחנות רבה יותר לשכירים מאשר לעצמאיים. מבחינתם, אם האדם עובד כשכיר, סימן שהוא למד את הלקח והסיכוי שיחזור לסורו אינו גבוה. עם זאת, כאשר פושט הרגל ממשיך להיות עצמאי, מבחינת הבנקים הוא לא למד את הלקח וחזר להרגליו הישנים. לפיכך, הם לא ימהרו לאשר לו הלוואה.
• האם פניתם לגופים חוץ בנקאיים – אם קיבלתם סירוב מהבנק לקבלת המשכנתא, ייתכן שכדאי לכם לנסות את הגופים החוץ בנקאיים. גופים אלה יכולים לסייע לכם לקבל את המשכנתא, בתנאי שאתם יודעים איך להתנהל עמם.

לא יודעים מה לעשות? פונים למומחה
אם אתם מעוניינים לקבל משכנתא אבל נראה כי אף גוף אינו ממהר להעניק לכם אותה, כדאי לפנות ליועץ משכנתאות מנוסה ומקצועי. חשוב לוודא כי יועץ המשכנתאות מתמחה בהשגת משכנתא למסורבים ולפושטי רגל והוא יכול לסייע להשיג את המימון שאתם צריכים. יועץ המשכנתאות מכיר את כל הסעיפים בחוק.

יש לו קשר עם הבנקים וחברות חיצוניות המציעות משכנתאות, והוא יכול לסייע לכם בכל הדרוש. בתחילת הדרך הוא בוחן את המצב שלכם ועד כמה אתם רחוקים מההפטר. לאחר מכן, הוא מחליט על דרך פעולה. לעתים נראה כי ניתן לבקש הלוואה מהבנק תוך ניסוח הבקשה במילים אחרות. ולעתים יש צורך לפנות לגוף חוץ בנקאי. מכל מקום, כאשר פונים ליועץ משכנתאות מגלים כי אין פתרונות קסם. הוא יציג בפניכם את כל האפשרויות ואתם תחליטו יחד על דרך הפעולה המתאימה ביותר.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה